Középiskolás tanulók növényi gázcserével kapcsolatos fogalmi struktúrájának vizsgálata szóasszociációs módszerrel.

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A kiértékelés szóasszociációs módszerrel (nemzetközi szakirodalma széleskörű, elterjedten alkalmazzák tévképzet kutatásra és különböző fogalmi strukturák vizsgálatára) történik, amelynek eredményeként feltárható, milyen jellegű összefüggések figyelhetők meg a gázcseréhez tartozó kulcsfogalmak között, hol van ebben az összefüggésrendszerben gyenge kapcsolat, ami fogalmi, megértésbeli hiányosságra utal. A szóasszociációs módszer alkalmazásának eredményeként megszerkeszthető az az asszociációs háló is, amelyből kiderül, melyek a vizsgált hívószavakhoz köthető rögzült, állandósult fogalmak a tanulók gondolkodási sémáiban. Így a megértésen túl a gázcserére vonatkozó tényleges tudás is feltárható. Az eredményekből következtetés vonható le az esetleges tanulói tévképzetekre és arra vonatkozóan is, hogy a gázcsere tanításakor mire kell nagyobb hangsúlyt fektetni, esetleg mit kell másképp tanítani a hatékonyabb tudás érdekében.

Leírás
Kulcsszavak
szóasszociációs módszer, fotoszintézis, növényi gázcsere
Forrás