Betegpanaszok elemzése és értékelése a Debreceni Egyetem Neurológiai Klinikáján a 2000-től 2018-ig tartó időszakban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatban a Neurológiai Klinikán 2000-2018 közötti időszakban jelentett betegpanaszok számát, a sérelmek jellegét, okát és hátterét vizsgáltam. A vizsgált 19 év során 51 panaszos 84 sérelmet/panaszt jelzett. A panaszosok közel fele (47%) a nem megfelelő hangnemet és stílust kifogásolta, míg a panaszosok 39%-a az ellátást nem tartotta megfelelőnek, de jelentős számban kifogásolták a betegek az empátia hiányát és a hosszú várakozási időt is. A panaszok hátterében fellelhető okokat elemezve azt találtuk, hogy a legtöbb panasz a nem megfelelő kommunikációs készségeknek és technikáknak, a betegek és hozzátartozók nem megfelelő egészségügyi ismertének és az ellátással kapcsolatos irreális elvárásainak, valamint a humán erőforráshiánynak volt tulajdonítható.

Leírás
Kulcsszavak
betegpanasz, betegjog, empátia, hangnem, kommunikáció
Forrás