A fejlesztőpedagógus helye, szerepe a család és általános iskola együttműködésében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szülők bevonása az intézményes nevelésbe napjainkban egyre jelentősebbé válik. Több iskolában a szülők részéről nem ismeretes a fejlesztő pedagógus tevékenysége. A fejlesztő pedagógusnak fontos feltáró és segítségnyújtó szerepe van a BTM nehézségek kezelésében. Nagyon kevés fejlesztő pedagógus dolgozik az intézményekben, így sok különleges bánásmódot igénylő gyermek nem részesülhet szakszerű segítségben. Sikeres iskolai munka a családok és az iskola hatékony együttműködése alapján érhető el. A fejlesztő pedagógus segítsége és a szülői együttműködés nélkül nem lehet eredményeket elérni a szociális kompetenciák erősítésében, a magatartási problémák kezelésében, a felzárkóztatásban, a teljes személyiségfejlesztésben.

Leírás
Kulcsszavak
fejlesztőpedagógus, család, általános iskola, együttműködés
Forrás