A dolgozói elégedettség kérdései az egészségügyi ágazatban
Absztrakt
A dolgozat arra a kérdésre keresi a választ, hogy a dolgozói elégedettség izgalmas, formálódó eszköztárából mely módszereket lehet az egészségügy speciális körülményei között eredményesen felhasználni, melyek azok a paraméterek, amelyek romlása a leginkább a munkahely elhagyásához vezethet, és milyen módon lehet megelőzni ezt. A dolgozat áttekinti az téma szakirodalmát, az eddig elvégzett kutatások eredményeit, és részletesen ismerteti egy saját, a rezidensek körében végzett elégedettségi felmérés eredményeit. Az dolgozatban arra a következtetésre jutottam, hogy az elégedettség rendkívül komplex, összetett jelenség, amely döntő mértékben szubjektív elemekből építkezik, és amelyet nagyon sok, időnként jelentéktelennek tűnő esemény is befolyásolni tud. A HR vezetők szerepe abba az irányba változik, hogy ezeket felismerje, és az üzleti folyamatok kiszolgálása helyett az emberi tényezőkhöz igazítsa az üzleti folyamatok kereteit.