Általános iskolai tanítók attitűdje a tanulásban akadályozott tanulók irányába

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Jelen dolgozat az általános iskolai tanítók attitűdjét vizsgálja a tanulásban akadályozott tanulók felé. Az elméleti egységben meghatározzuk a témához kapcsolódó fogalmakat,a tanulásban akadályozott tanulók integrációjának lehetőségeit, feltételeit. Ezt követően az attitűd kutatásával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglaljuk össze, majd néhány, a dolgozat tematikájához közel álló magyarországi tanulmányt mutatunk be. A szakdolgozat kutatási egységében négy hipotézisre keressük a választ kérdőíves módszer segítségével. Likert-skála segítségével mérjük a tanítók tanulásban akadályozott tanulók felé irányuló attitűdjét. A megkérdezett pedagógusok úgy gondolják, hogy megfelelő speciális ismerettel rendelkeznek az együttnevelés megvalósításához? Megfelelőnek gongolják az integráció személyi és tárgyi feltételeit? Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ vizsgálatunkban.

Leírás
Kulcsszavak
gyógypedagógia, integráció, tanulásban akadályozott tanulók, nevelői attitűd
Forrás