A szakmaválasztás tudatosságának vizsgálata a Nyírbátori Éltes Mátyás Szakiskolai Intézményegységében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A sajátos nevelési igényű, többségében hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára a későbbi társadalmi beilleszkedés egyik záloga, a munkaerő-piacra való sikeres belépés. Az ehhez vezető út egyik legfontosabb állomása, maga a pályaválasztás. A dolgozat alapjául szolgáló vizsgálat célja a diákok iskola és szakmaválasztási motívumainak széleskörű és empirikus feltárása volt a Nyírbátori Éltes Mátyás Szakiskola Intézményegységében. A tanulói kérdőívekben megfogalmazott kérdésekre adott válaszok kiértékelésén keresztül került kimutatásra az iskola, tanulást támogató és pályaválasztást segítő hatása. Rávilágítva a szülői háttér és az általuk fontosnak ítélt iskola és pályaválasztási szempontokra. Rövid betekintést adva a tanulók jövővel kapcsolatos elképzeléseiről és annak hátterében álló döntésekről. Felvázolva olyan lehetőségeket, amellyel elősegíthető a tudatos pályaválasztás, tovább növelve egyben az intézmény eredményességét is.

Leírás
Kulcsszavak
szakiskola, iskolaválasztás, szakmaválasztás, pályaorientáció, jövőkép
Forrás