A mindennapos testnevelés értékelése pedagógus, testnevelő tanár és intézményvezetői szemszögből

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

2012-ben a közoktatásban jelentős változás történt, amikor bevezették a mindennapos testnevelést. A dolgozatom célja, kideríteni, hogy hogyan látják ezt a pedagógusok, a testnevelő tanárok és akiknek ezt a folyamatot össze kellett hangolni és gyakorlatilag végre kellett hajtani, az intézményvezetők. A téma azért fontos, hogy a szedentáris, azaz ülő életmód előtérbe kerülésével, az ülés egyetlen és legfontosabb kompenzációs lehetősége a mozgás. A mindennapos testnevelés ennek fontos alappillére. Szakdolgozatom elméleti részében ismertetem a testnevelés fogalmát, célját és feladatát. Bemutatom az iskolai sport és műveltségterület személyiségfejlesztő értékeit, vázolom az iskolai testnevelés hazai történetét. Majd a testnevelés tantárgy jelentőségét ismertetem, illetve kedveltségét hazai és nemzetközi áttekintésben. Szakdolgozatom gyakorlati részében ezt az elméleti háttértudást hasonlítom össze a kérdőíves vizsgálatom eredményeivel. A vizsgálat eredményeire alapozva értékelem intézményvezetői szemszögből a mindennapos testnevelés működését. Az intézményvezető az, aki egyéni felelős vezetőként tervez, irányít, ellenőriz és értékeli az intézményben a szakszerű és törvényes működést.

Leírás
Kulcsszavak
közoktatás vezető, intézményvezető, mindennapos testnevelés, testkultúra
Forrás