Idő van! Van idő...? Újra a szakma–képzés viszonyrendszeréről, és mit kezdjünk a képzési és kimeneti követelményekkel?

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Debreceni Egyetemi Kiadó
Absztrakt
Leírás
Importances of this study are given by professional and social workers sentences about the present situation of social education in universities and colleges in Hungary and the new educational and output requirements in 2016. The study defines the essence, functions and areas of social trainings in higher education by analysis of critical points of professional criticism and deals with the process from the regulation by educational context to output regulation: from Sopron Conference to today. There is inspiration to a dialoge about aims of social work education by cooperation of professional and educational actors, with accent of common responsibility of professional development. The study presents that how can the educational and output requirements help to the development of competence-based education. Finaly gives some points of view the development of curriculum and education by possibility of educational context and outputs.
A tanulmány aktualitását a szociális képzésekkel összefüggő jelenlegi szakmai és szakemberi megítélések, a felsőfokú szociális képzések mai helyzete és a 2016. évi képzési és kimeneti követelmények (kkk) megjelenése adják. A szakmai kritika kritikus pontjainak elemzése alapján állást foglal a felsőfokú szociális képzések mibenlétéről, funkcióiról, hatóköréről. Kitér a tartalmi szabályozástól a kimenetszabályozásig, a Soprontól máig tartó folyamatra. Párbeszédet inspirál a szociálismunkás-képzés cél definícióját illetően a szakmai és képzési aktorok együttműködésével és a szakmafejlesztés együttes felelősségének hangsúlyozásával. Bemutatja, hogy miképpen járulhatnak hozzá a kkk-k a kompetenciaalapú képzések kimunkálásához. Végül a kkk-kat lehetőségként alapul véve ad szempontokat a tantervek és a képzések továbbfejlesztéséhez.
Kulcsszavak
képzési és kimeneti követelmények, képzési célok és funkciók, tartalmi és kimeneti szabályozás, tantervek, kompetenciaalapú képzés, educational and output requirements, educational aims and functions, regulation by educational context and outputs, curriculum, competence-based education
Forrás