A szervezeti kultúra átalakulása, re-branding az NI Hungary Kft.-nél

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Diplomadolgozatomban egy világviszonylatban is kiemelkedő ismeretséggel és eredményekkel bíró multinacionális cég magyarországi leányvállalatának szervezeti kultúráját vizsgáltam. A vizsgált cég életében 2020 nyarán egy megújult szervezeti identitás, szervezeti kultúra került bevezetésre. A vállalati kultúra egyre inkább kezd felértékelődni a cégek életében és ezt a vezetők is felismerik. A szakirodalmi áttekintés során igyekeztem kellő részletességgel megismerni a szervezeti kultúrát. Utánajártam miként alakul ki a vállalati kultúra, milyen szintjeit különböztetjük meg és több kultúratípust is bemutattam. Saját kutatásom első részében a vizsgált szervezet saját adatbázisából származó információk alapján bemutattam az új vállalati identitást, majd egy 51 munkavállaló által kitöltött, saját kutatási kérdéseimhez módosított GLOBE-kérdőív alfa változatának elemzését végeztem el az IBM SPSS program segítségével. Öt hipotézisre adtam választ. Elemzéseim utolsó részében a vállalattól kapott adatok alapján értékeltem a cég 865 magyar munkavállalója által kitöltött kérdőívet, amit az új szervezeti kultúrára fókuszálva állítottak össze. Mindezek alapján fogalmaztam meg a cég számára kutatásom eredményeit és javaslataimat a jövőre vonatkozva.

Leírás
Kulcsszavak
szervezeti kultúra, kultúraelemzés, organizational culture, kultúra, GLOBE
Forrás