Dominosa játék automatizált megoldása

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Simon Tatham Dominosa nevű fejtörőjének automatizált megoldása visszalépéses keresés felhasználásával. A szakdolgozat két nagy részre tagolódik. Az első rész a mesterséges intelligencia elméleti alapjainak bemutatásával indul. A második rész fókuszál a Dominosa fejtörőre, valamint a megoldáskereső szoftverre. Itt kerül ismertetésre a fejtörő, valamint egy egyszerűbb mintafeladvány megoldása is. A második rész tartalmazza még a fejtörő állapottér-reprezentációját. A fejtörő bemutatását követően áttérek magára az implementációra. A programot felépítő osztályok, valamint a grafikus felhasználói felület tárgyalása is a második részben történik meg. Ezt követően egy előfeldolgozó függvényt ismertetek, melynek segítségével a futási idő csökken. A tárgyalási rész vége statisztikai mérésekkel zárul.

Leírás
Kulcsszavak
dominosa, rejtvény, fejtörő, automatizált, backtracking
Forrás