Call centerek sztochasztikus modellezése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom célja az olyan sorbanállási rendszerek bemutatása, amelyek szorosan kapcsolódnak egy call center működéséhez. Az olvasó megismerheti a call centerek felépítését, alkalmazásának céljait. A valószínűségszámításhoz és sorbanállás elmélethez kapcsolódó alapismeretek áttekintése után egy call center működése már sorbanállási rendszerként kerül bemutatásra. A dolgozat fő részében a call centerek esetén leggyakrabban alkalmazott, az Erlang A, B és C sorbanállási modelleket tárgyalom. A modellek leírása után az Erlang kalkulátor mobil applikáció implementációjába és működésébe adok betekintést, amely képes mind a három modellhez kapcsolódóan, a felhasználó által megadott adatok alapján kiszámítani az egyes sorbanállási modellekhez tartozó legfontosabb teljesítménymutatókat.

Leírás
Kulcsszavak
Erlang, Call center, Sorbanállás elmélet, Erlang kalkulátor
Forrás