A videojáték-ipar marketingstratégiai és mediális változásai a 2000-es évektől napjainkig

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Kutatásomban néhány példán keresztül mutatom be a videojátékipar és marketing szoros kapcsolatát. A vizsgált időintervallumot a 2000-es évektől napjainkig (2021) állítottam fel. Többek között górcső alá veszem a játékok és stúdiók átalakulását, adott játék franchise-ok vizsgálatával pedig különböző témákkal szemléltetve elemzem a különböző stúdiók marketing stratégiáit. Továbbá kitérek a freemium marketing modell videojáték kontextusba való beépüléséről. A marketing események, kampányok és projektek társadalmi hatásairól pedig egy fókuszcsoportos kutatást végeztem a témám célközönségén belül.

Leírás
Kulcsszavak
marketing, videojáték-marketing, marketing-ipar
Forrás