A fogyatékossággal élő gyermeket nevelő családok és az iskola kapcsolata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Óvoda,Általános iskola, Speciális Szakiskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény-Girincs Székhelyintézmény példáján keresztül mutatom be a fogyatékossággal élő gyermeket nevelő családok és az intézmény kapcsolatának kérdéskörét és sajátosságait. Szakdolgozatomban olyan kutatási kérdésekre kerestem a választ, mint például;1. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Girincs Székhelyintézményben tanuló gyermekek szülei és az iskola pedagógusai között milyen gyakori a kapcsolat és milyen jellegű? 2.Mennyire tekinti az iskola partnernek a szülőket? 3.Kell-e javítani a szülőkkel való kommunikáció és kapcsolattartás terén? ha igen, mi lenne az? Dolgozatom első részében a fogalmakat tisztázom és kifejtem az integráció/szegregáció kérdéskörét, a hátránycsökkentést, a felzárkózást fogyatékossággal élő gyermekek esetében. Dolgozatom második részében bemutatásra kerül a kutatás helyszíne, a kutatás módszerének, eszközének, körülményeinek, illetve a kutatás nehézségeinek bemutatása. Majd ezt követően az intézmény és a szülők közötti kapcsolat jellemzőinek bemutatása.

Leírás
Kulcsszavak
család, iskola, fogyatékossággal élő gyermekek
Forrás