Gyógypedagógusi kompetenciák és fejlesztési lehetőségeik
Absztrakt
Dolgozatom megírásával a gyógypedagógusi kompetenciák, a gyógypedagógusokkal szemben támasztott elvárásokat szeretném feltárni, bemutatni. Munkahelyemen, a nyíregyházi Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményében egy kérdőíves kutatatás keretein belül szeretnék rámutatni azokra az elhanyagolt pedagógus kompetenciákra, amelyek hatékonyabbá tehetnék a gyógypedagógia rendszerét. Célom továbbá annak vizsgálata, hogy a gyógypedagógusok felkészültsége mennyire követi a kor szakmai elvárásait, az innovatív technológiákat, valamint kíváncsi vagyok az iskolahasználó gyermekek szüleinek véleményére is, hogy melyik kompetenciát tartják elengedhetetlennek és a legfontosabbnak a gyógypedagógusok körében.