Teljesítménymotiváció, általános feladatmegoldó intelligencia és iskolai eredményesség összefüggéseinek vizsgálata a kötődés tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Kutatásom célja az volt, hogy a teljesítménymotiváció, általános feladatmegoldó intelligencia és az iskolai eredményesség összefüggéseit megvizsgáljam 11-12 éves tanulók körében. Továbbá célom volt feltárni, hogy az anyához fűződő kötődés befolyásolja e az előbb említett tényezők alakulását. Ha a genetikailag nagymértékben meghatározott IQ-t nem is, de a teljesítményhez fűződő motívumainkra hatással van? Egy biztonságosan kötődő gyermek teljesítménymotiváltabb? Fontosnak tartottam az általam két évvel ezelőtt tesztelt diákokkal való találkozást és utánkövetésüket. Ennek fényében a vizsgálat longitudinális és feltáró jelleget is kapott. Ezzel többek között olyan érdekes kérdésekre kaptam választ, mint hogy változtak e a tanulók iskolai eredményei 2 év elteltével vagy hogy mennyire tekinthető a kötődés, teljesítménymotiváció állandó konstruktumnak.

Leírás
Kulcsszavak
teljesítménymotiváció, intelligencia, iskolai eredményesség, kötődés, csavarteszt, raven, madárfészek, rajzteszt
Forrás