„Várni vagy sem?" - hátrányos helyzetű óvodások pillecukortesztje

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom célja a szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyermekek késleltetésének vizsgálata Mischel pillecukortesztjével 5 – 6 éves óvodás gyerekekkel. Matts és munkatársai (2018) a hátrányos helyzetet a torzító tényezők csoportjába sorolták Mischel vizsgálatában. Ennek kapcsán arra keresem a választ, hogy ezek a gyerekek valóban nagyobb arányban eszik- e meg a pillecukrot, illetve mi különbözteti meg a két csoportot egymástól, tehát akik megeszik és akik nem a jutalmat. Milyen tényezők állhatnak a háttérben, melyek segítik vagy éppen gátolják a késleltetés folyamatát. Valamint arra is keresem a választ, hogy a figyelem és gondolkodás milyen mértékben befolyásolja a gyermekek szükségleteinek kielégítésére vonatkozó késleltetést.

Leírás
Kulcsszavak
hátrányos helyzet, pillecukorteszt, késleltetés, figyelem, gondolkodás
Forrás