Examination of Student’s Motivation to Participate in E-Sport

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Debreceni Egyetem Műszaki Kar
Absztrakt
Leírás
The basis of our research is the popularization of e-sport and its significant development. Compared to many other sports, e-sport is not only a sports game, it is also a dynamically developing business in which the market success of its stakeholders depends to a large extent on its ability to recognize the needs of its stakeholders, sportsmen, the public and sports clubs. In our research we are looking for the answer to the question of students' attitude towards e-sports and what motivates them to spend more time with e-sports. Among other things, we have found that students are intrinsically motivated, besides getting their own pleasure, meeting themselves, it is very important to gain experience and to constantly develop themselves, to learn more new techniques and methods with the given e-sports game.
Kutatásunk alapját az e-sport népszerűsödése, és annak jelentős ütemben történő fejlődése adta. Hasonlóan sok más sporthoz viszonyítva az e-sport nem csupán sportjátéknak tekinthető, hiszen dinamikusan fejlődő üzletág is egyben, amelyben szereplő érintettek piaci sikeressége nagymértékben függ attól, hogy képesek-e felismerni és megismerni az érintettek, azaz a sportolók, a közönség és a sportklubok igényeit. Kutatásunk során arra a kérdésre keressük a választ, hogy jellemezhető az egyetemisták e-sporthoz való hozzáállása, valamint mi motiválja őket, hogy minél több időt töltsenek az e-sporttal. Többek között arra a megállapításra jutottunk, hogy a hallgatók belsőleg motiváltak, a saját örömszerzés, a saját maguknak való megfelelés mellett, nagyon fontos a tapasztalatszerzés, valamint, hogy magukat folyamatosan fejlesszék, minél több új technikát, módszert tanuljanak meg az adott e-sportjátékkal kapcsolatban.
Kulcsszavak
intrinsic motivation, e-sport, external motivation, H-SMS2 questionnaire, belső motiváció, e-sport, külső motiváció, H-SMS2 kérdőív
Forrás