Kétszemélyes táblás játékok+pedagógiai szakdolgozat

Dátum
2007-01-25T08:55:17Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témája a kétszemélyes táblás játékok, amelyek a kétszemélyes teljes információjú játékok kategóriájába sorolhatók. Miért kell a játékokkal foglalkozni? Először is játszani jó dolog, igen komoly elmélete van a játékoknak. A játékok programozásával gyakorlatot lehet szerezni más jellegű problémák megoldásához is. A mesterséges intelligencia alapvető feladatának tekinti az emberi gondolkodás modellezését és a játékok egy lehetséges megközelítést, adnak erre. Minden játék előre meghatározott szabályok véges halmazából épül fel, ezért igen jól modellezhető, reprezentálható. A modellek számítógépes implementációja könnyen megvalósítható, és kiindulópontja lehet komplexebb problémák megoldásának is. Többek között Neumann János magyar származású matematikus is foglalkozott a játékelmélettel 1940-es években, tőle származik a minimax algoritmus ötlete, amely ma is a legelterjedtebb algoritmus a kétszemélyes teljes információjú játékok programozásában. Megpróbálom több szempontból is körbejárni a játékelméletet. Először az emberi gondolkodást fogom elemezni a sakkjáték szemszögéből, mivel jómagam is évekig versenyszerűen sakkoztam, van rálátásom a folyamatra. Majd áttekintem táblás játékok programozásában leggyakrabban használt algoritmusokat. Egy általam írt játékprogramot is mellékelek, ezen keresztül fogom szemléltetni az algoritmusok lehetséges alkalmazását, konkrét implementációját.

Leírás
Kulcsszavak
mesterséges intelligencia, játékelmélet, kétszemélyes játékok, sakk, informatika, oktatás, fájlkezelés, programozás, Pascal, amőba
Forrás