Az Éltes Mátyás Speciális Szakiskolai Intézményegység helyzetképe a speciális szakiskolai hálózatban

Dátum
2009-10-21T09:55:02Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A speciális szakiskolákra általánosan jellemző, hogy nem az iskola célkitűzései szerint válogatják az oda felveendő tanulókat, hanem a felvett tanulók jellegzetességeihez igazítják az iskola célkitűzéseit. A speciális szakiskola olyan funkciókat is betölt, amelyre ma más intézmények nem képesek. Diplomamunkámban egy hasonló elemzés elkészítésére tettem kísérletet a nyírbátori Éltes Mátyás speciális szakiskolai intézményegységben. Vizsgálataim tárgyát képezi a speciális szakiskolai képzés megoldatlan problémáinak: a túlkorosság, lemorzsolódás okainak – vizsgálata az intézményen belül. Hipotéziseimet a speciális szakiskolák széles körű elemző kutatásaira alapozva építettem fel. A vizsgálatom módszeréül a kérdőívezést és az interjúkészítést használtam. Természetesen az általam készített elemzés mivel csak tanulói szemszögből enged rálátást a témára, nem teljes körű, de úgy gondolom ennek ellenére is sikerült rámutatnom az iskolán belüli képzés néhány sarkalatos problémájára, fejlesztendő területeire, valamint betekintést adnom a speciális szakiskola életébe, sajátosságaiba.

Leírás
Kulcsszavak
elégedettség-mérés, Éltes Mátyás Speciális Szakiskolai Intézményegység, szakoktatás
Forrás