Hallgatói dolgozatok (Zeneművészeti Kar)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Zeneművészeti Kar) Szerző szerinti böngészés "B. Kiss, Zsuzsanna"
Megjelenítve 1 - 6 (Összesen 6)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az értő kottaolvasás kialakítása és fejlesztése(2014-04-02T07:12:49Z) Dékány, Dóra; B. Kiss, Zsuzsanna; DE--TEK--Zeneművészeti Kar--Zongora Tanszék"A zongoratanítás elsősorban zenetanítás. Vezessük rá a növendéket arra hogy a kottafejekben ne csak a hangjegyek sorát, hanem zenei gondolatokat kifejező szimbólumokat lásson."Tétel Korlátozottan hozzáférhető Mozgás és zene kapcsolata az alapfokú zongoraoktatásbanBerényi, Luca; B. Kiss, Zsuzsanna; DE--Zeneművészeti Kar--Zongora TanszékA zenélés komplex gondolkodásmódot kíván művelőitől. Ahhoz, hogy valaki természetesen, magabiztosan tudjon megszólaltatni egy zeneművet, annak teljes körű birtoklása szükséges elméletben éppúgy, mint automatizált reflexek gyakorlatában. A zeneművek a játéktechnika sokoldalúságát kívánják meg, széles tárházát felvonultatva a mozgásformáknak. Zenetanárként fontos ismerni a játszóapparátus felépítését, és törekedni kell az eltérő fizikumú tanítványok személyre szabott, differenciált képzésére.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A rögtönzésrőlBerki, Armand; B. Kiss, Zsuzsanna; Debreceni Egyetem::Zeneművészeti Kar; DE--Zeneművészeti Kar--Zongora TanszékDolgozatomban a zenei improvizáció kultúráját vizsgálom - az egyes korszakok gyakorlatát külön-külön tárgyalva. Bemutatom reneszánsz és barokk kori virágzását, klasszikus és romantikus kori háttérbe szorulását, majd a XX. századi megújulását.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Ukrán (és orosz) zongoraiskolák az alapfokú művészetoktatásbanSzikora, Zoltán; B. Kiss, Zsuzsanna; DE--Zeneművészeti Kar--Zongora TanszékA pianisztikus kultúra, amely a nagyvárosokban kialakult, köszönhető a tehetséges tanároknak. Ők, az orosz és külföldi előadói iskolákra alapozva nevelték az ukrán növendékeket és óriási mértékben járultak hozzá a zongorapedagógia és előadás formálásához. A XX. század közepe az az időszak, amikor a zeneoktatás reformja megy végbe. Ezekben az években megy végbe a konzervatóriumok, szakiskolák és iskolák önállósodása, államiasodása. Megalakulnak a korrepetitori, kamarazenei, zeneelőadási, metodikai és gyakorlati tanítási kurzusok, 1966-ban pedig a Kijevi „Zenei Ukrajna” (Музична Україна) kottakiadó. Ezzel együtt kialakul a nemzetközpontú zongoraoktatás fogalma. Úgy éreztem, kárpátaljai magyarként nem hagyhattam ki szülőföldem történetét dolgozatomból. Habár nem nagy történelemre tekint vissza, mégis érdekes számomra összevetni a többi város egyidejű történéseivel. Dolgozatom, mint olvashatták, egy hézagpótló tanulmány, mely érdekes kitérőket és kiegészítéseket is tartalmaz. Mivel a függetlenné válás után tették lehetővé, hogy az ukrán zeneoktatásról tanulmányok jelenhessenek meg, így a felhasznált irodalom is a dolgozatban mind az elmúlt két évtizedből származik.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Zenei képességfejlesztés a zongoratanításban(2013-05-13T11:40:37Z) Tóth, Réka; B. Kiss, Zsuzsanna; Debreceni Egyetem::Tudományegyetemi Karok::Zenem?vészeti Kar; DE--TEK--Zeneművészeti Kar--Zongora TanszékA zenei képességfejlesztés egy igencsak összetett, komplex folyamat. A zenetanítás kezdetétől fogva ezért a hangszeres tanároknak nagyon tudatosan kell felépíteniük a tananyagot, a tanulandó műveket előkészítő etűdöket, gyakorlatokat. A kezdők tanítása nagyon nagy felelősséggel terheli a tanárokat, hiszen a biztos alapok átadása előfeltétel a növendékek további boldogulásához. A későbbi tanulmányok során is a fokozatosság a legfontosabb irányelv, amit be kell tartani a fejlesztés megtervezése során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A zongoratanár szerepe a gyerekek személyiségfejlődésében(2013-05-13T07:05:28Z) László, Bernadett Erika; B. Kiss, Zsuzsanna; Debreceni Egyetem::Tudományegyetemi Karok::Zenem?vészeti Kar; DE--TEK--Zeneművészeti Kar--Zongora TanszékA zenetanítás nem munka, hanem szeretettel és kihívással teli szenvedély. Fontos, hogy tudjunk a gyerekek „nyelvén” beszélni! Nem elég ismernünk az életkori sajátosságaikat, hanem azonosulni is kell életükkel. Ismernünk kell a családjuk helyzetét is. Tanárokként nélkülözhetetlen a gyermekszeretet és a türelmesség. Elképzelhető, ha nem vagyunk partnerei a diákoknak a „munkavégzés” során, akkor eltávolodhatunk egymástól.