Acta Medicinae et Sociologica (DE-journals)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A folyóirat a DE-journals platformon keresztül jelenik meg és a https://ojs.lib.unideb.hu/ams címen érhető el.
Böngészés
Acta Medicinae et Sociologica (DE-journals) Szerző szerinti böngészés "Barnucz, Nóra"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Digitális kihívások a felsőoktatásban: Az NKE oktatóinak digitális készségeinek kvantitatív vizsgálata(2024-05-28) Barnucz, Nóra; Botos, Virág; Ceglédi, Szabolcs; Dominek, Dalma LillaThe information society is not only transforming the process of education but also creating new positions and challenges in the labour market, and education must prepare for this. Research shows that the success of education depends mostly on teachers (Mourshed, Chijoka and Barber 2010). In this study, we investigate the digital competence of teachers at Ludovika University of Public Service (hereinafter: LUPC) (N=824). For the quantitative research, we used the DigCompEdu questionnaire. The level of digital competence of the teachers is assessed based on their own self-assessment. We assume that although their digital competences need improvement, but their motivation to use digital technologies in the classroom is positive. The instructors scored higher points in the areas of digital resource management, professional engagement and teaching & learning but they scored the lowest in the area of assessment.Tétel Szabadon hozzáférhető The possible contexts of inclusion and special educational needs in the light of an international research(2021-05-31) Fónai, Mihály; Barnucz, Nóra; Hüse, LajosTanulmányunkban az iskolai inklúzió és a sajátos nevelési igénye (a továbbiakban: SNI) összefüggéseit vizsgáltuk egy nemzetközi kutatás keretében. Az elméleti részben vázoljuk a szegregációtól az integráción át az inklúzióig tartó folyamatot, mely alapján vitatott az egyes fogalmak használata. Az iskolarendszerben az integráció a fogyatékossággal élő tanulók szegregált oktatásával szemben kialakult megközelítést és gyakorlatot jelenti, melynek célja az elkülönített oktatás felszámolása volt. Az SNI nem diagnosztikus, hanem iskoláztatási fogalom, és a gyógypedagógiai és a jogi fogalomhasználat sem esik egybe. Kutatásunkba ukrajnai (kárpátaljai, 280 fő), lengyel (271 fő) és magyarországi (552 fő) tanulók kerültek. Az iskolai befogadást és a társas támogatást az iskolai sikerek alakítják, növelik. A sikerek képesek a tanulási problémákkal küzdő tanulók önbecsülését is növelni, ami együtt jár a társas támogatás növekedésének és a kirekesztés csökkenésének a szubjektív észlelésével.