Hallgatói dolgozatok (TAN_MK)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (TAN_MK) Szerző szerinti böngészés "Kocsis, Imre"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A digitális és jelenléti oktatás összehasonlítása a szakmai képzésbenTóth, Tímea Evelin; Kocsis, Imre; DE--Műszaki KarA tavaszi időszakban tapasztalt digitális oktatás sok kihívással állította szembe a pedagógusokat. Dolgozatomban ezt a digitális világot hasonlítottam össze a hagyományos oktatás elemeivel. A tanulmányomban a szakképzésben zajló oktatást vizsgáltam. Arra keresve a választ, hogy mennyire volt sikeres ez az időszak oktatók és tanulók szemszögéből. Valamint képes-e helyettesíteni a digitális oktatás a hagyományos oktatást.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy komplex rendszerű szakképesítés gyakorlati képzési részének két szakképző intézmény különböző megközelítése szerinti megvalósításaMolnár, Zsolt; Kocsis, Imre; DE--Műszaki KarA dolgozat két nagyobb egységre bontható. Az első részben a szakképzési rendszer történetisége, a hazai szakképzési rendszer és a gyakorlati képzési megoldások rövid áttekintése mellett a képzési szerkezetre és képzési adatokra támaszkodva bemutattam két szakképző intézményt és egy gazdálkodó szervezetet, mint duális képzőhelyet. Ismertettem az Országos Képzési Jegyzék szerkezeti felépítését, majd elhelyeztem benne a hegesztő szakképesítést és vázoltam annak központi dokumentumait. Az értekezés második része a vizsgálatot tartalmazza. A kutatásomban összehasonlítottam a két iskola által készített helyi tantervet, majd a helyi tantervek eltérő összeállítására alapozva vizsgálatot végeztem a két iskola és a gazdálkodó szervezet vezetőivel készített interjú alapján. A kapott eredmények nyilván nem reprezentatívak, de ebben a szűk környezetben is felvillantanak néhány, a szakképzési rendszerben lévő problémát.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A környezeti nevelés fejlesztésének lehetősége a szakképzésbenRácz, Krisztián János; Kocsis, Imre; DE--Műszaki KarA diplomamunkám elkészítése során áttekintettem a környezeti neveléshez illetve a pedagógiai programhoz kapcsolódó szakirodalmakat, jogszabályi előírásokat. Kutatásom illetve a diplomamunka elkészítése során a püspökladányi Berettyóújfalui Szakképzési Centrum Karacs Ferenc Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola pedagógiai programját ellenőriztem, értékeltem a Petróczi Gábor tanügyigazgatási szakértő által összeállított, a pedagógiai program megfelelőségi vizsgálatára vonatkozó kérdőív alapján. A kérdőíves vizsgálat alapján megállapításra került, hogy a vizsgált intézmény pedagógiai programja nem tartalmazza a vonatkozó jogszabály által előírt környezeti nevelési programot. A diplomamunkám további részében javaslatot tettem a környezeti nevelési program elkészítésére, az általam összeállított minta dokumentáció alapján.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tanulói közösségek kialakulása és konfliktuskezelés a szakképző iskolábanDudás, László; Kocsis, Imre; DE--Műszaki KarA diplomamunka az iskolai konfliktushelyzetek elemzését és értékelését vizsgálja munkahelyemen, oktató-nevelő munkám elsődleges helyszínén, a debreceni Diószegi Sámuel Baptista Technikum és Szakképző iskolában. A témakört saját tapasztalatok, illetve primer-, valamint szekunder kutatási módszerek révén került feldolgozásra, a műszaki, gépészeti szakmák szakmai tantárgyainak oktatása, tanítása területén. A Diószegi Sámuel Baptista Technikum és Szakképző iskolában más ágazatok mellett jelentős létszámban tanítunk, oktatunk a gépészeti ágazat szakmáiban. Ezen osztályok változatos formában és összetételben vannak jelen. A régebbi szakképzési rendszer szerint vannak szakgimnáziumi és szakközépiskolai osztályaink, illetve az új rendszer szerint már vannak nálunk technikumi és szakképző iskola kilencedik évfolyamos osztályai. Ezekben a szakmákban a tanulói létszám az összes tanulói létszám kétharmadát teszi ki nagyságrendileg. A tanulói csoportokban jelentős azon tanulók száma, akik a környező településekről naponta ingáznak Debrecenbe. Diplomamunkám elkészítése során először viszonylag nagy terjedelmű, témával kapcsolatos irodalmak tanulmányozását végeztem el. Majd interjúkat folytattam tanulókkal, szülőkkel, munkatársakkal, vezetőimmel. Az interjúkból következtetéseket vontam le, melyeket a diplomamunkámban több helyen leírtam, mint a saját véleményemet. Egyedi mélyinterjút – kvalitatív (minőségi) módszert alkalmazva – készítettem a debreceni Diószegi Sámuel Baptista Technikum és Szakképző Iskola iskolapszichológusával, Szabó Ildikóval. A kvantitatív (mennyiségi) módszerek közül a megkérdezés módszerét választottam. Kérdőíves vizsgálatokat készítettem az intézmény konfliktuskezelésére vonatkozóan. Az iskola pedagógusai közül 62 főt kérdeztem meg, on-line, a GOOGLE DOCS alkalmazással összeállított kérdőív segítségével.