Szerző szerinti böngészés "Alter, Emese"
Megjelenítve 1 - 8 (Összesen 8)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Administrative data analysis of student attrition in hungarian medical training(2022) Pusztai, Gabriella; Demeter-Karászi, Zsuzsanna; Alter, Emese; Marincsák, Rita; Dabney-Fekete, Ilona DóraTétel Szabadon hozzáférhető Hallgatói munkavállalás a STEM területeken(2021) Alter, Emese; Kocsis, ZsófiaTétel Szabadon hozzáférhető HAZAI STEM KÉPZÉSEK REKRUTÁCIÓS JELLEMZŐI ÉS A FELVETTEK AKADÉMIAI FELKÉSZÜLTSÉGE(2022-06-30) Alter, EmeseAlthough the dropout behavior and labor market opportunities of STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) students and the masculinization of STEM fields are all well-researched topics in STEM research, there is a very limited body of literature focusing on the social background and academic preparedness of STEM applicants. Thus, in this research, we compared STEM and non-STEM students based on their type of settlement, type of secondary school program, the rate of students coming from a disadvantaged background, extra points given for academic accomplishments, and total application score. To identify variables that significantly predict getting admitted to a STEM field, we conducted binary logistic regression. During our research, we conducted the analysis using the 2017 Hungarian Admission Database. Our sample consisted of those who got admitted to a full-time BA/BSc or undivided course (N = 41324). According to our results, STEM students cannot be identified as a disadvantaged group either in terms of their social background or their lack of academic preparedness. According to the results of the binary logistic regression, the main predictors of getting admitted to a STEM field are gender (male), having a language certificate, and having a vocational training certificate. The main goal of our research was to explore whether the individual characteristics of STEM students can be the reason behind the high attrition rates specific to STEM fields. Since our results did not support this conclusion, we suppose to further investigate the role of institutional variables (such as climate, the selective approach of college teachers, and high academic expectations) in dropouts.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A korai pályaelhagyás rizikójának és a mentortanár szerepének vizsgálata pályakezdés előtt álló pedagógushallgatók körébenPaczné Iván, Edit Klára; Alter, Emese; DE--Bölcsészettudományi KarA pedagógusok pályán maradását sokféle tényező befolyásolja. A szakirodalomban számos írás hangsúlyozza az egyéni tényezők mellett a lelki és társadalmi eredetű okokat. A lelki okokat az életkori sajátosságokra lehet vonatkoztatni, illetve a munkahely által teremtett viszonyokra is. A társadalmi megítélés kérdése fontos lehet a kezdő pedagógusok számára, amely egyaránt meghatározhatja a pályával kapcsolatos gondolkodásukat, illetve az eltökéltségüket. Az egyetemen kapott elméleti tudás gyakorlatban való alkalmazása a hallgatók számára fontos lenne. A gyakorlaton találkoznak először a diákokkal, és az iskolai környezettel, megismerkednek a tanári pálya szépségeivel és a nehézségeivel. Ez az időszak a későbbi pályakezdés fontos szakasza, hiszen az első tapasztalatok meghatározhatják a motivációt. A mentortanár által nyújtott támogatásnak és mintának kiemelt jelentősége lehet a leendő pedagógusok oktatásában. Nagyon összetett, és számos kompetenciát igénylő feladat, de ha a hallgatót tudja jól irányítani, valamint emberileg is támogatja, segíti, vagy akár példát mutat neki, akkor mindenképpen hatást gyakorolhat a pályaelhagyásra is. Dolgozatomban a szakirodalom alapján a korai pályaelhagyásnak három tényezőjét emeltem ki, a motivációvesztést, az intraperszonális tényezőket és a pálya presztízsének csökkenést. Véleményem szerint kritikus pontot jelenthet a hallgatók motiváltsága, a pálya presztízse, a társadalmi és az anyagi megbecsülés. Célom, hogy kiderüljön valóban ezek az okok vezetnek-e a korai pályaelhagyáshoz. Kutatásom során a pályakezdés előtt álló, mentorált tanárszakos hallgatók körében vizsgáltam a korai pályaelhagyás rizikóját és faktorait, melyhez félig strukturált interjút alkalmaztam, s összesen hat fővel történt adatfelvétel.Tétel Szabadon hozzáférhető Nők a tudományban: a női kutatók helyzete hazai és nemzetközi vonatkozásban(Debreceni Egyetemi Kiadó, 2022) Alter, Emese; Fazekas-Paragh, Judit; Karácsony, Gyöngyi; Király, Magdolna; Pergéné, Szabó Enikő Erzsébet; Szentmiklósi, Bernadett; Száldobágyi, ÁdámTétel Szabadon hozzáférhető Positive or Negative and General or Differentiated Effect? Correlation between Parental Involvement and Student Achievement(2024) Bacskai, Katinka; Alter, Emese; Dan, Beáta; Vályogos, Krisztina; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető The Role of Student Employment in Persistence and Efficiency in STEM Higher Education(2022) Kocsis, Zsófia; Alter, Emese; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető Women in the Blind Spot: Review of Invisible Women(2022-06-27) Alter, EmeseBibliography of the reviewed book: Perez, C. C. (2019). Invisible Women: exposing data bias in a world designed for men. Abrams Press.