Szerző szerinti böngészés "Buda, Mariann"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 45)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 2-8. évfolyamosok erkölcsi ítélete a hétköznapi magatartásminták, helyzetek és következmények tekintetében(2013-05-13T07:33:49Z) Czifra, Ildikó; Buda, Mariann; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarA dolgozatomban azt vizsgálom, hogy a gyerekek a családban, az iskolában és a tágabb környezetükben tapasztalt, esetleg átélt magatartásmintákkal mennyire tudnak azonosulni, mennyire tudnak egyetérteni, mennyire bírják azokat elviselni akkor, ha őket érik. A magatartásminták között megtalálható a szülői, a tanári, az általános emberi és a gyermeki is. Különösen fontos lenne megállapítani azt, hogy milyen viselkedések, milyen reakciókat váltanak ki, azért, hogy a problémák kezelésére egyéni módszereket találhassunk. A kutatás gyakorlati jelentősége, hogy jobban megismerjük a gyerekek családi hátterét, cselekedeteik mozgatórugóit és a különböző magatartásokkal kapcsolatos erkölcsi véleményüket.Tétel Szabadon hozzáférhető A kreatív klíma: Új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában(2015) Buda, Mariann; Fodor, SzilviaTétel Szabadon hozzáférhető A tanár mint harmadfajú Maxwell-démon(1997) Buda, MariannTétel Korlátozottan hozzáférhető Általános iskolában előforduló konfliktusok kezeléseSzecskóné Jobb, Tünde; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarA konfliktus szó jelentésének meghatározásait, társadalmi megítélését, kialakulásának szintjeit, csoportosítási módjait, valamint kezelésének, feloldási lehetőségeinek stratégiáját járja körül elméleti síkon és a gyakorlatban. Bemutatja a Gordon féle kommunikációs modellt és a különböző konfliktuskezelési stratégiákat, ezek célszerű alkalmazásait. Bármilyen jellegű problémáról legyen szó, mindig alaposan tájékozódni kell, fel kell térképezni a mozgató erőket és ezek birtokában tudunk konstruktív megoldásokat keresni. Mindig a kiváltó okok megszüntetésére kell törekedni, nem a tüneteket kezelni! Akár konstruktívak, akár kevésbé konstruktívak ezek a megoldások, mind közelebb visz a gyermeki lélek, az emberi természet megismeréséhez.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Csak játszottunk...! Az iskolai zaklatás és következményei(2010-09) Péntek , Enikő; Buda, Mariann; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A diákok időmérlegének vizsgálata a Debreceni Fazekas Mihály GimnáziumbanAdorján, Mária; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarA középiskolás diákok időmérlegének vizsgálata egy városi gimnáziumban, a képernyő előtt töltött idő, a tanulói énhatékonyság vizsgálataTétel Korlátozottan hozzáférhető Érzelmi intelligencia(2014-01-07T08:29:19Z) Hegedüs, Mónika; Buda, Mariann; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarTanári szakdolgozatomban az érzelmi intelligenciával foglalkozom. Többféle modell létezik, én Daniel Goleman gondolatmenete alapján haladok. Bővebben kifejtem az intra- és interperszonális kompetenciát, valamint kitérek az emberi agy evolúciós fejlődésére. Az elméleti részt személyes tapasztalataim egészítik ki, melyekkel tanítási gyakorlatom alatt találkoztam. Az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetősége az iskolákban egy olyan pedagógiai cél számomra, mely motivál abban, hogy tanár legyek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Figyelemfejlesztés az iskolában(2014-05-26T15:45:01Z) Poór, Anikó; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi Karszakdolgozat első részében magával a figyelem fogalmával foglalkozom, ezen belül a figyelem pszichológiai megközelítésével és tulajdonságaival, iskolai jellegzetességeivel. Ezután a figyelem tanulásban betöltött szerepét tekintem át. A szakdolgozat második részében a figyelem képességének tesztelhetőségével és a tanórai, illetve tanórán túli fejlesztési lehetőségével foglalkozom.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Gamifikáció, avagy játékosításKemény, Vivien; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatom célja nem más, mint a játékos tanulás és tanítás előnyeinek bemutatása. A módszerek sokszínűsége, azok alkalmazása, lehetőségek a közoktatás berkein belül és kívül. Napjainkban minden intézménynek szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy ezekben az években, évtizedekben a korábbi nemzedékektől lényegesen különböző szemlélettel és attitűddel rendelkező (net)generációk nőnek fel. Ők az ún. „NetCoGame” generáció tagjai, akik életét már teljesen áthatja az online játékok világa, szabályrendszere, logikája és működési elve; vagyis velük szinte csak a gamifikáció (játékosítás) nyelvén, a játékos mechanizmusok útján tudunk kommunikálni. Tekintve, hogy a most felnövekvő „játékos” generációé a jövő, alaposan meg kell vizsgálnunk a gamifikáció működési mechanizmusait, de meg kell értenünk e netgeneráció virtuális létterét, nyelvezetét, kommunikációs és motivációs struktúráját is, és ennek ismeretében kell újragondolnunk és újraformálnunk a társadalmi intézmények működési mechanizmusait.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Iskolai erőszak- a zaklatás és klíma aspektusából(2013-05-13T07:45:54Z) Dalmi, Judit; Buda, Mariann; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarAz agresszió fogalmát nehéz meghatározni, ezért több elfogadható meghatározás is született. Több típusa is van, de a legelterjedtebb felosztás a következő: verbális/szóbeli, nem verbális/fizikai és szociális agresszió. Napjainkban, az iskolákban is egyre gyakoribb az erőszak, mind a diákok, mind tanárok és diákok között. Többféle oka is lehet, például a tanuló személyisége, otthon látott minták vagy éppen a média. Az iskolai erőszaknak általában három fő szereplője van: a zaklató, az áldozat, és a szemlélő. De megkülönböztethetjük a zaklató áldozatokat is. Megelőzés szempontjából fontos szerepe van a szülőknek, a pedagógusoknak és az iskolának is. A diákok kötődése az iskolához, valamint az iskolai légkör minősége is fontos szerepet játszik az agresszív viselkedések megjelenésben. Kutatásomban nagyjából azok az eredmények születtek, amikre számítottam. Vagyis, hogy az iskolában a zaklatók közérzete jó, jól érzik magukat az osztályban és az osztályukat együttműködőnek tartják.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Iskolai klíma a debrecei Napraforgó Waldorf Általános Iskolában(2013-05-31T10:11:39Z) Szűcs, Péter; Buda, Mariann; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarAz dolgozat a debrecei Napraforgó Waldorf Általános Iskolában tett hospitálásomról számol be az iskolai klíma fogalomkörét használva értelmezési keretként.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az iskolai zaklatásOláh, Ildikó; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban részletesen bemutatom az iskolai zaklatás jelenségét. Kitérek a zaklatás típusaira, szereplőire, okaira, társadalmi hátterére. A szakirodalom alapján, feltérképezem mindazokat az iskolában alkalmazható módszereket, melyek bevezetése jelentősen visszaszoríthatja az iskolákban előforduló zaklatásokat. A dolgozatom fő célja azonban az, hogy feltárjam, tanárként milyen nehézséget okoz ennek felszámolása, és mennyire fontos lenne, felvállalni és szembenézni mindazokkal a szakmai hiányosságokkal, elavult szemlélettel, melyek sajnos a mai napig jelen vannak a tanítási gyakorlatban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az iskolai zaklatásOláh, Ildikó; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban részletesen bemutatom az iskolai zaklatás jelenségét. Kitérek a zaklatás típusaira, szereplőire, okaira, társadalmi hátterére. A szakirodalom alapján, feltérképezem mindazokat az iskolában alkalmazható módszereket, melyek bevezetése jelentősen visszaszoríthatja az iskolákban előforduló zaklatásokat. A dolgozatom fő célja azonban az, hogy feltárjam, tanárként milyen nehézséget okoz ennek felszámolása, és mennyire fontos lenne, felvállalni és szembenézni mindazokkal a szakmai hiányosságokkal, elavult szemlélettel, melyek sajnos a mai napig jelen vannak a tanítási gyakorlatban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Iskolai zaklatásNagy, Csilla; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozat első részében az iskolai zaklatás elméleti hátterét mutatom be, ezen belül külföldi és magyar kutatások tapasztalatait is megemlítem. A dolgozat második felében egy esetet mutatok be interjúkkal és az interjúk elemzése, értelmezése által. Dolgozatom fő témája annak vizsgálata, milyen szerepet játszanak a társas kapcsolatok az iskolai erőszakos cselekmények jelenlétében, valamint a környezet pozitív illetve negatív reakciója a bántalmazott irányába. Az iskola és a pedagógus mit tehetett volna a bántalmazott gyermek érdekében. Így ennek segítségével mutatok be egy olyan súlyos problémát, amely számos iskolában jelen van.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Iskolai zaklatás - az ismeretlen ismerős: a jelenség a kutatási eredmények tükrében(2008) Buda, Mariann; Kőszeghy, Attila; Szirmai, ErikaTétel Korlátozottan hozzáférhető Iskolai zaklatás filmek tükrébenNagy, Eszter; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatom az iskolai zaklatásról szól, annak típusairól, továbbá arról, hogy miként jelenik meg az osztályokban. Mindezt filmek alapján értelmeztem, nevezetesen Az osztály, az Elnökcsemete, a Ben X, az Engedj be! és a Könnyű nőcske című művek segítségével. Manapság már nem egy ismeretlen fogalom a zaklatás, mégis kevés a magyar nyelvű szakirodalom, mely fellelhető belőle. Részben emiatt tartottam szükségesnek és érdekesnek e téma elemzését. Fontos közös elem az alkotásokban, hogy a gyermekek magukra vannak hagyva a problémával, nincs, aki segíthetne nekik. Fény derül rá, hogy a filmek hogyan ábrázolják e jelenséget, és azzal mit szeretnének üzenni a nézőközönségnek. A tanulmány célja, hogy felhívja a figyelmet a zaklatás jelentőségére, annak megoldási lehetőségeire a pedagógusok számára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Jutalmazás és büntetés a nevelés - oktatás folyamatábanPappné Tőkés, Éva; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarA nevelési-oktatási munka során fontos szerepet játszik a jutalmazás és a büntetés. Ezt vizsgálom közelebbről a dolgozatomban a pedagógus és a diák oldaláról.Ebben fontos szerepet játszik a motiváció is. Szeretném megtalálni a választ arra, hogy hogyan lehet fenntartani a tanulók motivációját, és hogy erre hogyan hat a jutalmazás és büntetés.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Jutalmazás és büntetés a nevelés - oktatás folyamatábanPappné Tőkés, Éva; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozat a jutalmazás és büntetés motiváló hatásait elemzi és vizsgálja. Választ keres arra, hogy milyen eszközökkel, módszerekkel lehet fenntartani a diákok kíváncsiségát és érdeklődését a tanulás iránt, és hogy erre hogyan hatnak a különböző, iskolákban használatos jutalmazási illetve büntetési formulák.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A környezettudatosság mérése egy debreceni középiskolában(2013-05-10T10:09:48Z) Bankóné Bartók, Éva Katalin; Buda, Mariann; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarA környezettudatosság fogalma napjainkban már összefonódik a fenntartható fejlődés fogalmával. Környezetünk védelme mindannyiunk kötelessége. Ezt az attitűdöt kell erősítenünk tanítványainkban is. Szakdolgozatomban azt vizsgálom, hogy iskolánk tanulói mennyire környezettudatosak, mi jellemzi cselekvéseiket, melyek azok az ismeretbeli hiányosságok, amelyeken az oktatás során javítani lehet, sőt kell. A felmérésbe nem vontam be az iskolát, ugyanis arra voltam kíváncsi, hogy milyen attitűdökkel rendelkeznek, mit hoznak magukkal a családi környezetükből.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Középiskolás fiúk táplálkozási szokásainak vizsgálata a Debreceni Beregszási Pál Szakközép és SzakiskolábanHarsányiné Szécsi, Ibolya Gizella; Buda, Mariann; DE--Bölcsészettudományi KarAz általános eredmények szerint a megkérdezettek fogyasztanak meleg ételt, azt nem az iskolai menzán fogyasztják el, hanem otthon. Ez nem a középiskolában kialakult szokás, a tanulók már az általános iskola felső tagozatában is otthon étkeztek. Elsősorban az étel íze miatt választják ezt, s csak másodikként jelent meg a lakóhely távolsága (közelsége).
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »