Szerző szerinti böngészés "Dan, Beáta Andrea"
Megjelenítve 1 - 13 (Összesen 13)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető A szenzorális színház szerepe a speciális nevelési területek színterén: egy szisztematikus szakirodalom-elemzés eredményei(2024) Dan, Beáta Andrea; Puscas, Carla; Demány-Gavallér, Csenge; Wagner, Andrea; Oláh, Andrea; Árkosi, JuliannaTétel Szabadon hozzáférhető A szenzorális színház szerepe a speciális nevelési területek színterén: egy szisztematikus szakirodalom-elemzés eredményei(2024) Dan, Beáta Andrea; Puscas, Carla; Demény-Gavallér, Csenge; Wagner, Andrea; Oláh, Andrea; Árkosi, JuliannaTétel Korlátozottan hozzáférhető Az autizmus spektrum zavarral élő tanulók oktatásának kihívásai és lehetőségei a Debreceni Kinizsi Pál Általános IskolábanPiros, Zoltán; Dan, Beáta Andrea; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatom célja az autizmus spektrum zavarral (ASD) élő tanulók oktatásával kapcsolatos pedagógiai kihívások és lehetőségek feltárása, különös tekintettel a pedagógusok és tanárszakos hallgatók felkészültségére, módszertani eszköztárára és támogatási szükségleteire. Kutatásom középpontjában három fő kérdés áll: a pedagógusok és végzős hallgatók felkészültségének mértéke; a hatékonynak bizonyuló pedagógiai stratégiák alkalmazhatósága; valamint a szükséges támogatási formák az ASD-s tanulók oktatásának hatékonyabbá tételéhez. Az empirikus vizsgálatot kérdőíves módszerrel végeztem a Debreceni Kinizsi Pál Általános Iskola pedagógusai és végzős hallgatói körében. Eredményeim azt mutatják, hogy bár az elméleti ismeretek alapvetően rendelkezésre állnak, a gyakorlati alkalmazás, valamint az autizmus-specifikus módszerek – különösen a strukturáltság és vizualitás – integrálása még kihívást jelent. Kiemelt szerepet kap a továbbképzések, szupervíziók és szakmaközi együttműködések erősítése, valamint a pedagógusok érzelmi és viselkedési támogatási kompetenciáinak fejlesztése. A kutatás rávilágít arra is, hogy az autista tanulók sikeres integrációja nemcsak a pedagógusok felkészültségén múlik, hanem az iskolai közösség szemléletmódján és együttműködésén is. A dolgozat eredményei hozzájárulhatnak a pedagógusképzés és továbbképzési rendszer fejlesztéséhez, elősegítve a befogadó és eredményes oktatási gyakorlatok elterjedését.Tétel Szabadon hozzáférhető Digital technologies and change in education: The arena framework(2021) Dan, Beáta AndreaTétel Szabadon hozzáférhető Family-SEN School Collaboration and Its Importance in Guiding Educational and Health-Related Policies and Practices in the Hungarian Minority Community in Romania(2023) Dan, Beáta Andrea; Kovács, Karolina Eszter; Bacskai, Katinka; Ceglédi, Tímea; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető Is Resilience a Trait or a Result of Parental Involvement?: The Results of a Systematic Literature Review(2022) Kovács, Karolina Eszter; Dan, Beáta Andrea; Hrabéczy, Anett; Bacskai, Katinka; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető Narrowing the inclusion gap: teachers and parents around SEN students(2024) Dan, Beáta Andrea; Szűcs, Tímea; Sávai-Átyin, Regina; Hrabéczy, Anett; Kovács, Karolina Eszter; Ridzig, Gabriella; Kis, Dávid; Bacskai, Katinka; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető Oktatáspolitikai alternatívák és globális trendek az oktatásban(2021) Dan, Beáta AndreaTétel Szabadon hozzáférhető Positive or Negative and General or Differentiated Effect? Correlation between Parental Involvement and Student Achievement(2024) Bacskai, Katinka; Alter, Emese; Dan, Beáta Andrea; Vályogos, Krisztina; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető Problémák és megoldások a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködésben(2023) Bacskai, Katinka; Dan, Beáta Andrea; Szűcs, Tímea; Sávai-Átyin, Regina; Hrabéczy, Anett; Kovács, Karolina Eszter; Ridzig, Gabriella; Kiss, Dávid Mihály; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető Progress and dropout risk in higher education(2021) Dan, Beáta AndreaTétel Szabadon hozzáférhető Sport Motivation from the Perspective of Health, Institutional Embeddedness and Academic Persistence among Higher Educational Students(2022) Kovács, Karolina Eszter; Kovács, Klára; Szabó, Fruzsina; Dan, Beáta Andrea; Szakál, Zsolt; Moravecz, Marianna; Szabó, Dániel; Olajos, Tímea; Csukonyi, Csilla; Papp, Dávid; Őrsi, Balázs; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető The Importance of Student-Teacher Relationship in Romanian SEN Schools Among Hungarian Minorities(2023) Dan, Beáta Andrea