Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Popovics, Péter András"

Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 67)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A 2008-as hitelválság és 2020-as covid egészségügyi válság hatásai a turizmus vendéglátásra
    Lakatos, Gréta; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozatom fő témája a hitelválság, illetve Koronavírus válság hatása a turizmusra és vendéglátásra
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételNem ismert
    A Covid-19 és a háborús/inflációs helyzet miatti változások a tartós élelmiszerek értékesítési és vásárlási szokásaiban
    Kunkli, Dóra; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A szakdolgozatom a Covid-19 és a háborús/inflációs helyzet által okozott változásokról szól a tartós élelmiszerek értékesítési és vásárlási szokásai tekintetében. A dolgozatban bemutatásra kerül a fogyasztói magatartás, az e-kereskedelem kialakulása, ezek változásai. A témához kapcsolódó a kormány által bevezetett szankciókról is olvashatunk benne, majd az általam választott üzlet - Tesco Global Áruházak Zrt. - bemutatása segítségével reprezentálom az értékesítési szokásokban történt változásokat. Az anyag és módszertan részben a mai fogyasztók vásárlási szokásait, annak változásait vizsgáltam meg. A dolgozat elején öt hipotézist állítottam fel, melyeket az írás végén elemeztem ki a szakirodalom, a kérdőív eredményei és a saját véleményem szerint.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Covid-19 járvány hatása az étterembe járási szokásokra
    Kircsi, Kata; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A kutatásom céljának az emberek étterembe járási szokásainak vizsgálatát tűztem ki, mind a vírus előtt, közben és után. Milyen hatást gyakorolt a pandémia és a kötelező előírások a fogyasztói szokásokra, mint például, milyen rendszerességgel járnak az emberek étterembe, helyben fogyasztanak vagy elvitelre kérik az ételt. Milyen apropóból étkeznek étteremben? Melyiket preferálják inkább? Dolgozatomban bemutattam a vendéglátás és gasztronómia kapcsolatát és történelmét, hogyan jutott el napjainkig a vendéglátás. Ezt követően kitértem a fogyasztói magatartásra, majd a fogyasztói magatartás helyzetére a vendéglátásban.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A COVID-19 járvány hatása Magyarországon az élet különböző területeire (munka, magánélet, egészségi és mentális állapot)
    (2021) Vida, Viktória; Popovics, Péter András
  • Nincs kép
    TételNem ismert
    A digitalizáció és digitális transzformáció hatása a vállalkozások fejlődésére
    Kádár, Gergely; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A szakdolgozat központi témája a digitalizáció és digitális transzformáció vállalkozások fejlődésére gyakorolt hatása. A dolgozat azt vizsgálja, hogy a digitalizációs folyamatok és az új technológiák alkalmazása hogyan befolyásolják a vállalkozások működését, hatékonyságát és versenyképességét. Kiemelt figyelmet kap, hogy milyen különbségek figyelhetők meg a kis- és középvállalkozások (KKV-k) és a nagyvállalatok között a digitális átállás során, valamint milyen akadályok – például tőkehiány vagy szakemberhiány – nehezítik a fejlesztések bevezetését. A dolgozat öt hipotézist állít fel, amelyek olyan tényezőket vizsgálnak, mint a digitalizáció rövid és hosszú távú hatásai, a digitális transzformáció hatásának mérhetősége, valamint a KKV-k sajátos nehézségei. A kutatás két pilléren nyugszik: egy kérdőíves felmérésen, amely a digitális technológiákról alkotott általános véleményeket térképezi fel, illetve egy mélyinterjún, amely betekintést nyújt a digitális átalakulás gyakorlati megvalósításába. A dolgozat célja, hogy gyakorlati szempontból is értelmezhető következtetéseket vonjon le a digitális transzformáció üzleti hatásairól.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételNem ismert
    A félvezetőipar jellemzői, illetve az azokkal kapcsolatos kockázatok a globális chiphiány tapasztalatain keresztül
    Polgári, Nóra; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A mai modern világban, ahol szinte mindennek a működése a félvezetőkön alapszik, kiemelt fontossággal bír az, hogy tisztában legyünk a félvezetőipar jellemzőivel, sérülékenységével és korlátaival. Szakdolgozatom célja az volt, hogy a főként 2020 és 2021 során zajló globális chiphiányt megvizsgálva, feltárjam az iparág jellemzőit és korlátait, valamint ellátási láncának sebezhetőségét. Kiemelten lényegesnek tartottam, hogy felhívjam a figyelmet a chipgyártás diverzifikációjának fontosságára, illetve, hogy bemutassam, hogy milyen kezdeményezések vannak folyamatban a világon a félvezetőipar sérülékenységének csökkentése érdekében.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételNem ismert
    A franchise rendszerek titkai a sikerhez, miért jobb vagy rosszabb egy franchise cég, mint egy önállóan működő vállalkozás - McDonald's esettanulmányon keresztül
    Balogh, Noémi; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatom témája a franchise vállalkozási forma. A franchise fogalmát, eredetét, szereplőit ismertetem részletesen. Elemzem a franchise előnyeit és hátrányait, majd kitérek a franchise szerződésre és a vállalkozási formával járó díjakra. Megemlítem a McDonald's (mint franchise cég) létrejöttét, magyarországi megjelenését. Ezt követően egy önállóan működő egyéni vállalkozást mutatok be, majd egy összehasonlítást végzek a két vállalkozási forma között, azok előnyeit és hátrányait vizsgálva.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételNem ismert
    A globális válságok hatásának vizsgálata a hazai szerszámkereskedelemre
    Horváth, Andrea; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatomban azt vizsgálom meg, hogy a közelmúlt globális válságai hogyan érintették a hazai szerszámkereskedelmet, és milyen változásokat hoztak a hazai vállalkozások gazdálkodásában. A dolgozatomban nagy hangsúlyt fektetek a Covid19-világjárvány és az energiaválság hatására, amelyek nagy mértékben befolyásolták a tartós fogyasztási cikkek keresletét, a cégek költségeit és jövedelmezőségét. A kutatásom során megvizsgáltam a készletgazdálkodási szempontokat, a szerszámok és barkácseszközök árának alakulását, a vállalkozások költségeit és a vásárlási szokások változását. A vizsgálatot egy hazai szerszámkereskedés, a PHOBEX Kft. példáján keresztül mutatom be, amely segítségével pontosabb képet lehet kapni a vállalkozások kihívásairól. A kutatásomat segítette a cég ügyvezetőjével készített mélyinterjú, amellyel betekintést nyertem a vállalkozás működésébe, valamint egy online kérdőíves felmérés, amelynek a keretében megismerhettem az emberek véleményét és tapasztalatait a válságok hatásával kapcsolatban. Mindezek alapján javaslatokat tudtam tenni, amelyek hozzájárulhatnak a szerszámkereskedések hatékonyabb működéséhez és a versenyképesség megőrzéséhez.
  • Nincs kép
    TételNem ismert
    A magyarországi tejpiac értékesítési árainak alakulása 2003 és 2017 között
    (2018) Szántó, László; Szenderák, János; Popovics, Péter András
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételNem ismert
    A munkáltatói márkaépítés jelentősége a Neopac Hungary Kft. példáján bemutatva
    Papp, Fruzsina; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Rohanó világunkban kiemelten fontos változó tényező a szervezetek életében az emberi erőforrás. Ennek jelentőségét hangsúlyozandó gondoltam úgy, hogy a munkáltatói márkaépítés kiváló témája lesz diplomadolgozatomnak. A vállalatok vonzóvá tétele lehet az egyik kulcsa annak, hogy sikeresen meg tudják tartani dolgozóikat, ehhez pedig kiváló eszköz a munkáltatói márka. Dolgozatomban a szakirodalmi áttekintés során ismertettem a HR fogalmát, kialakulását, legfontosabb funkcióit és kitértem a munkáltatói márkaépítés jelentőségére. Megvizsgáltam, hogy a Neopac Hungary Kft. hogyan alkalmazza a szakirodalmakban is feltűnő eszközöket. Továbbá igyekeztem bizonyítani, hogy az employer branding egy sikeresen alakalmazható eszköz a szervezetek kezében, ha ismertségük növelésére törekszenek. Vizsgálataimhoz az adatokat online kérdőív segítségével gyűjtöttem, illetve beszélgettem a Neopac Hungary Kft. HR csoportvezetőjével valamint pénzügyi és adminisztrációs vezetőjével is.
  • Nincs kép
    TételNem ismert
    A nők helyzete a munkaerő-piacon
    Zengővári, Zsófia; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatom fő célja a női munkavállalók munkaerőpiaci helyzetének felmérése. Ennek érdekében a lehetséges nemi alapú diszkrimináció és hátrányos megkülönböztetés megjelenésének mértem fel, valamint a munkaerő-piaci helyzet fejlődésének felmérése. Ezekkel egyidejűleg pedig a további kezdeményezések feltárása, ami a nők helyzetét igyekszik pozitív irányba terelni. Ezt a kutatást szakirodalmakon, KSH valamint Eurostat statisztikák alapján végeztem. Emellett kérdőíves és mélyinterjús kutatás is készült a dolgozatom sikerességének érdekében. A mélyinterjút egy női vezetővel készítettem, ami által betekintést kaphattam arról, hogy sok éves munkatapasztalat után, miként vélekedik az adott témával kapcsolatban annak fényében, hogy ő miket élt át karrierútja során.
  • Nincs kép
    TételNem ismert
    A nyugat-európai tejvertikum versenyképessége
    (2001) Popovics, Péter András
  • Nincs kép
    TételNem ismert
    A platform vállalkozásoké a jövő?! - A platform üzleti modell a magyarországi kereskedelemben
    (2023) Arany, László; Popovics, Péter András
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételNem ismert
    Adókedvezmények befolyása a munkavállalási hajlandóságra
    Farkas, Natália; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A közfeladatok ellátásához az államnak bevételekre van szüksége, melyek közül az egyik legfontosabb az adó. Adózni azonban senki nem szeret, mivel ezt az állam közvetlen ellenszolgáltatás nélkül követeli meg az állampolgáraitól, továbbá az ezekből való részesedés mértékét nehezen lehet megállapítani. Az állam az adóterhek csökkentésére az adókedvezmények intézményrendszerét veszi igénybe. Diplomamunkámban kérdéseket fogalmaztam meg arra vonatkozóan, hogy mennyire szeretnek az emberek adózni. Szekunder és primer kutatás segítségével arra a kérdésre kerestem a választ, hogy az állam által biztosított adókedvezmények hogyan befolyásolják hazánkban a munkavállalók motiváltságát, munkakedvét, munkamorálját, valamint hatással vannak-e a munkavállalási hajlandóságra. A dolgozat végén javaslatot fogalmaztam meg arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetne minél több jogosultat informálni az őket érintő adókedvezményekről.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    An Innovative Education System at the University of Debrecen
    (2020) Popovics, Péter András
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Analysis of economic issues relating to the dairy sector, with emphasis on price transmission
    (2008-10-31) Popovics, Péter András
    The dramatic decline in consumption after 1990 was an important problem during the analysis of the sector. Even today, consumption is still below the degree that was before the political change, and significantly lags behind the EU level.The importance of this topic is emphasized by the fact that surplus milk could be marketed through the increased domestic consumption; this would create a more stable and calculable situation for farmers. Therefore, I considered it important to reveal what factors and by what shares influence the consumption of milk and dairy products. The relationship, time series and cross-sectional analysis based on national and international databases demonstrate the relationship between the consumption of milk and dairy products and the other determining factors of consumption in Hungary and in the EU-25 through diagrams. I draw the conclusion that there is a medium correlation between the development of the economy, the higher income level and the consumption of milk and dairy products. Just before our EU accession, the dairy sector was one of the most critical industries of Hungarian agriculture, which is why I chose this for my analysis. I regard as a new scientific result the econometric analysis of the asymmetric market conditions in the price transmission approach within our dairy sector between 1995 and 2003. I confirmed and quantified that the market is under an oligopoly and defined the direction of price adjustment. Furthermore, I regard as a new result in the price transmission analysis (also published in the article published with Dr. József Tóth), that the three possible dimensions (elasticity, a symmetry relations,lag) are analysed simultaneously.Therefore,a more sophisticated picture is given on price transmission. The theoretical advantages and disadvantages are verified by an example of a vertical coordination based on the horizontal cooperation in the dairy sector (Alföldi Tej Ltd).
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Analysis of economic issues relating to the dairy sector, with emphasis on price transmission
    (2008) Popovics, Péter András
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Analysis of the SME leader in Szabolcs-Szatmár-Bereg county in Hungary, a dimension of the "effective SME"
    (2022) Nouar, Dalila; Popovics, Péter András
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az Autó Széles Kft. pénzügyi és számviteli elemzése
    Nagy, Dóra Judit; Popovics, Péter András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban az Autó Széles Kft. gazdasági helyzetét vizsgáltam meg.Több szempontból elemeztem mutatószámok segitségével. A dolgozatomban számított mutatók egy általános képet adtak a cég vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetéről.A diplomamunkámmal sikerült cégkitűzéseimet megvalósítani. Az elemzésem által megmutattam, hogy a vállalkozás a gazdálkodásában aránylag sikeres, de lenne min javítani, hogy a cég a jövőben is jövedelmező legyen. A javítandó dolgokra javaslatokat is tettem.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Az új típusú munkavállalás: a platform gazdaság és a platform munka sajátosságai = The New Type of Employment: the Specificity of the Platform Economy and Platform Work
    (2024) Arany, László; Popovics, Péter András
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • »
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó