Szerző szerinti böngészés "Varga, Judit"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 107)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető 2013/3. Ökofalu(2013) Farkas, Judit; Máté, Gábor; Czégényi, Dóra; Borsos, Béla; Giczi, Barna; Varga, Judit; Kilián, Imre; Kun, András; Pőcze, Vilmos; Zaja, PéterTétel Szabadon hozzáférhető 3P és a magyar helyi önkormányzatok – egy jogintézmény alkalmazásának defektusai(2014-07-04) Varga, JuditIt’s a huge challenge to qualify the operation of an organised society’s needs especially because of the limited resources. The task above has put pressure on the states since the middle of the XXth century. To solve the pervious problem the states started to find new, non-traditional, alternative tools, legal institutions which are able to include other sectors resource (e. g. private sector’s) into the provision of the public duties. One of these alternative legal institutions is the Public-Private Partnership (PPP). The study tries to answer the question: what results has adapted this legal tool by the Hungarian local governments.Tétel Korlátozottan hozzáférhető 3P és a magyar helyi önkormányzatok: Egy jogintézmény alkalmazásának defektusai(2014) Varga, JuditTétel Szabadon hozzáférhető Tétel Szabadon hozzáférhető A "közpénzi" minőség védelmének jogi eszközei Magyarországon(2017) Varga, JuditTétel Szabadon hozzáférhető A börtönprivatizáció hazai tapasztalatai(2017) Varga, JuditTétel Korlátozottan hozzáférhető A jó vezető: különös tekintettel a bírósági szervezetre; a bírósági igazgatási szervezet kihívásai, változási lehetőségeiVarga, Judit; Nádasné Rab, Henriett; DE--Állam- és Jogtudományi KarMitől jó egy vezető? Hogyan lesz valakiből jó vezető vagy ezen képességek mennyire fejleszthetőek, tanulhatóak? Egy bírósági vezetőnek mit kell képviselnie, miben kell esetlegesen másképp viselkednie, mint egy más szektorban dolgozó vezetőnek? Kell-e egyáltalán mást képviselnie, közvetítenie? Rengeteg kérdés fogalmazódott meg bennem témám kiválasztásakor épp ezért az alábbiakban szeretnék kitérni általánosságban a vezetői képességekre, a menedzser és leader szemléletű attitűdre és ezen kettő irányt összenhasonlítva konklúziót levonni, továbbá véleményt formálni arról mi lehet a jövőben a jó irány bírósági vezetői attitűd terén, milyen változások szükségesek tekintettel arra is, hogy a világ is állandóan változik körülöttünk, és ami 30 éve jó volt, ma már nem biztos, hogy az. Szakdolgozatom a bírósági szervezeten belüli vezetői kompetenciákról szól.Tétel Szabadon hozzáférhető A PPP és a közúti közlekedési infrastruktúra Közép-Kelet-Európában(2015) Varga, JuditTétel Korlátozottan hozzáférhető A PPP mint gyűjtőfogalom(2016) Varga, JuditTétel Korlátozottan hozzáférhető A PPP szerepe a visegrádi államok közlekedési infrastruktúra fejlesztéséban(2016) Varga, JuditTétel Szabadon hozzáférhető A sportjog közpénzügyi alapjai(Campus Kiadó, 2015) Bartha, Ildikó; Bordás, Péter; Nagy, Emília; Varga, JuditTétel Korlátozottan hozzáférhető Az adóregisztrációs eljárás és jogkövetkezményeiSimon, Renáta; Varga, Judit; DE--Állam- és Jogtudományi KarA feketegazdaság elleni küzdelem nyomós közérdek, melyben minden ember érintett, akár gazdálkodóként, munkáltatóként, akár munkavállalóként, de még hozzátartozóként is. Ennek tükrében dolgozatom témájául a 2012. január 1-jén létrejött adóregisztrációs eljárást és jogkövetkezményeit választottam, amelyet a 2003. évi XCII. az adózás rendjéről szóló törvény szabályozza. Célja a csalárd cégalapítások kiszűrése, az adóelkerülés céljából létrehozott gazdasági társaságok kiszűrése, a feketegazdaság visszaszorítása. A törvényalkotók a jogintézmény bevezetésével kívánták elérni azt, hogy a korábban jelentős jogsértést elkövető vagy nagyobb adótartozást felhalmozó adózók ne lehessenek tagok újabb cégben, ezzel megakadályozva a rosszhiszemű tulajdonos- és képviselőcseréket. Az eljárás során az adóhatóságnak több ponton adószám törlési kötelezettsége keletkezik, mely alkalmas a jogalkotói célok realizálására. Az adóregisztrációs eljárás bevezetésével egy időben vezették be a fokozott adóhatósági felügyelet jogintézményét, mely tekinthető az adóregisztrációs eljárás egyik jogkövetkezményének is. Meghatározott kritériumok vizsgálata alapján a cégeket kockázatosnak minősítheti az adóhatóság és ez alapján fokozott adóhatósági felügyelet alá vonhatja. Ez a felügyelet tulajdonképpen azt jelenti, hogy a cégeknek fokozottabban figyelniük kell a működésük szabályszerűségére, sokkal nagyobb odafigyelést igényel a cégvezetőktől, könyvelőktől egyaránt. Az állami adóhatóság elvárása az együttműködés, amennyiben látja, hogy a társaság betartja a fokozott felügyelet szabályait és kellő együttműködést mutat az adóhatóság felé, akkor ugyanúgy működhet, mint bármelyik másik cég, mely nem áll ilyen felügyelet alatt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az áfa-rendszer működési struktúrájának gyengeségeOzsváth-Gyulai, Nóra; Varga, Judit; DE--Állam- és Jogtudományi KarA dolgozat a hatályos áfa-rendszer gyengeségére hívja fel a figyelmet, melynek során bemutatja mindazon sajátosságokat, amelyek közrehatnak abban, hogy napjainkban az áfacsalásokkal okozott károk tekinthetők a költségvetést leginkább veszélyeztető problémának. Az áfa-rendszer sebezhetőségének, gyenge pontjainak elemzésével a dolgozat témája az uniós szinten felmerülő egyik legnagyobb aktuális pénzügyi problémára világít rá, melynek során arra keresi a választ, hogy a hatályos rendszerben miért olyan komplikált hatékonyan fellépni az áfacsalásokkal szemben, és a nehézségek ellenére az Európai Unió és a tagállamok - köztük hazánk - hogyan próbálják meg felszámolni az áfával való tömeges visszaéléseket. Mindeközben beszámol az áfacsalások elleni küzdelem jelenlegi helyzetéről, a felmerülő nehézségekről és az eddig elért eredményekről.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az agrárfinanszírozás jellemző eszközei(2012-03-28T12:29:55Z) Szabó, Fanni; Varga, Judit; DE--TEK--Állam- és Jogtudományi KarA mezőgazdasági vállalkozások finanszírozása alapvetően három forrásból valósul meg: az árbevételből, a hitelekből és a támogatásokból. A mezőgazdaság forgóeszköz igényes ágazat, amelyhez a gazdálkodók jelentős külső forrásokat vesznek igénybe. A beruházások döntő része sem oldható meg saját forrásból. A mezőgazdaság termelési folyamatai biológiai-természeti meghatározottságúak, erősen függnek az időjárástól. Emiatt jellemző a hozamok, az árak és a jövedelmek évenkénti hullámzása.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az államadósság jogaOtman, Nebil; Varga, Judit; DE--Állam- és Jogtudományi KarSzakdolgozatom témájának az államadósság jogát választottam, egyrészt a téma közelállósága, másrészt aktualitása miatt. A dolgozat két részre osztható. Az első részben az államadósság jellemzőit általánosan mutatom be, a dolgozat második felében pedig kitérek a magyar államadósság jog elemzésére. Az általános részben bemutatom az államadósságra vonatkozó fogalmakat, az adósság hatását a gazdaságra, az adósság fenntarthatóságát, a deficit finanszírozást, a kockázati tényezőket valamint az államadósság-kezelés esszenciáját. A dolgozatom magyar államadósságra vonatkozó részében szerepelnek a magyar államadósság szintjei, a magyar állampapírpiac működése, illetve az Alaptörvény és a Stabilitási törvény államadósságra vonatkozó rendelkezései.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az államadósság joga, fokozott figyelemmel az államháztartás önkormányzati alrendszerére(2014-04-09T10:06:10Z) Kálmán, Nikolett; Varga, Judit; DE--Állam- és Jogtudományi KarEgy ország gazdasági teljesítő képességének vonatkozásában az egyik fontos mutató az államadósság, mely egyéb gazdasági mutatókkal egyetemben jelzi az adott gazdaságpolitika fenntarthatóságát. Dolgozatomban a honi viszonyok bemutatása a fő cél: első részében az államadósság fogalmi kérdéseit igyekszem tisztázni, sor kerül a jogszabályi környezet ismertetésére, az írás második harmadában az államadósság kezeléséhez kapcsolódó intézmények működése következik, míg az utolsó szerkezeti rész az államháztartás önkormányzati alrendszerének, azon belül is a helyi önkormányzatok adósságát veszi górcső alá.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Államháztartási ellenőrzés és intézményrendszereVeres, Anikó; Varga, Judit; DE--Állam- és Jogtudományi KarTársadalmi igény van arra, hogy a közpénzek felhasználása, átlátható legyen. Ennek következtében az ellenőrzésnek mint kultúrának kell megjelennie. Az államháztartási kontrollok alapvető célja, hogy az államháztartási pénzeszközökkel, vagyonnal történő gazdálkodás szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes legyen. Az államháztartás kontrollja kiterjed az államháztartás minden alrednszerére. Beszélhetünk külső ellenőrzésről és belső ellenőrzésről. Az államháztartási ellenőrzés főbb intézményei az Állami Számvevőszék, Költségvetési Tanács, Könyvvizsgálók, Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, Magyar Államkincstár, Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság és az államháztartási belső kontrollrendszer.A felelős gazdálkodás alapérdeke mindenkinek. Ezt segíti a megfelelő leszabályozott, kiépített ellenőrzési rendszer és intézményei.Tétel Szabadon hozzáférhető Államháztartási erőforrások joga(Debreceni Egyetemi Kiadó – Debrecen University Press Dialóg Campus Kiadó, 2019) Bordás, Péter; Varga, Judit; Csűrös, Gabriella; Valentényi-Szilágyi , Bernadett; DE--Állam- és Jogtudományi Kar; Horváth M., Tamás; Varga, JuditKönyvünk 13 fejezetből áll. Az első részben (1‒7. fejezetek) az állam háztartás központi alrendszerén belül az elkülönített állami pénzalapo kat, a társadalombiztosítási alapokat, az intézményi közeg szintjén pedig a költségvetési szervek és az államháztartási ellenőrzés központi szintű intézményeinek funkcióit, működését vizsgáljuk. Az erőforrások köré ben hangsúlyt helyezünk a központi, illetve az önkormányzati költségve tés bevételeinek tárgyalása mellett az állami vagyonnal való rendelkezés szabályainak bemutatására is. A kötet második része (8‒13. fejezetek) az adóeljárás szabályozási rendszerét tárgyalja, a 2018-ban hatályba lépett új rendelkezések által hozott változásokat is bemutatva.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Általános szerződési feltételek a lízingben, mint atipikus szerződésben(2010-01-19T09:19:56Z) Varga, Judit; Varga, Nelli; DE--TEK--Állam- és Jogtudományi KarA dolgozat első nagy része egy általános áttekintés, amelyben az atipikus szerződések kialakulásával, jellemzőivel, csoportjaival foglalkozom. A tanulmány második egysége pedig egy napjainkban rendkívüli módon elterjed atipikus kontraktus, a lízingszerződést tárgyalja. A dolgozat harmadik egysége az általános szerződési feltételekkel foglalkozik, különös tekintettel azokra, amelyek a lízingszerződésekben foglalnak helyet.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A bírósági eljárási illetékek helye és szerepe az államháztartás rendszerében(2013-03-27T10:31:36Z) Kiss, Jánosné; Varga, Judit; DE--TEK--Állam- és Jogtudományi KarA dolgozatom felépítését illetően elsőként az illetékrendszer kialakulását tekintettem át a kezdetektől egészen a mai hivatali rendszer felállásáig. Ezt követően az illeték fogalmát, funkcióját, csoportosítását, illetve államháztartásban betöltött szerepét mutattam be. Részletesen kifejtettem az egyes bírósági eljárásokban fizetendő illetékek szabályozását, amellyel azt gondolom rávilágítottam arra, hogy az állam milyen módon „kényszeríti” az állampolgárokat az általa nyújtott szolgáltatások költségeinek megtérítésére, azaz a közteherviselésre. Természetesen kitértem az eljárásokban a jogszabályok által biztosított kedvezmények rendszerére is, valamint a jogorvoslat lehetőségére, amellyel az állam biztosítja, hogy mindenki érvényesíteni tudja jogos érdekeit. A negyedik fejezet végén fontosnak tartottam szólni az illeték megfizetésének módjáról, visszatérítésének lehetőségéről, valamint a lerótt illeték adóhivatal által történő ellenőrzéséről, különös tekintettel az illetékbélyegekkel történő visszaélések miatt. A statisztikai adatok segítségével bemutattam a bíróságokhoz érkezett ügyek számának alakulását az utóbbi években, illetve a bírósági eljárások előírásának, valamint az ebből keletkező bevételeknek az arányát.