Hallgatói dolgozatok (TAN-TTK)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A DE Természettudományi és Technológiai Kar Tanácsának 2009. november 25.-i határozata alapján a jövőben elektronikus formában is elhelyezésre kerülnek a szakdolgozatok a Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár által működtetett egyetemi archívumban, a DEAba. A szakdolgozatok az archívumból kizárólag a Debreceni Egyetem IP-címeiről hozzáférhetőek, azokat nem lehet kinyomtatni, és azokból szövegrészeket nem lehet kiemelni.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (TAN-TTK) Tárgyszó szerinti böngészés "DEENK Témalista::Fizika"
Megjelenítve 1 - 8 (Összesen 8)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az A kerettantervű fizika oktatása egy tanárjelölt szemszögébőlHagymási, Péter Sebastián; Kirsch, Éva; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Fizikai IntézetA gyakorlatom során az A és B kerettanterv alapján felépített fizika könyveket is használtam. A szakdolgozatomban a két kerettantervet és az ezekre épülő általam ismert két könyvet hasonlítom össze.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fizika tantárgy kedveltsége vagy nem kedveltsége a középiskolások közöttPásztor, István; Péter-Szarka, Szilvia; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Matematikai IntézetA szakdolgozat a fizika helyzetét boncolgatja a középfokú oktatásban. Miután tisztázom a tantárgyi attitűd fogalmát, az általam készített és használt kérdőív segítségével megpróbálok választ találni egyes hipotézisekre, melyek jelen vannak a hétköznapokban. Az eredmények összefoglalása után, amit szemléltetek saját készítésű diagramokkal és táblázatokkal a mellékletben, a záró gondolatok részben a jövőbeli célokról, a kutatásban rejlő további lehetőségekről írok.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Földrajzi tartalmak megjelenése a fizika kerettanterveiben(2014-05-27T06:45:42Z) Hegedűs, Roland; Teperics, Károly; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Földtudományi IntézetA dolgozat témája, hogy információt kapjunk arról, hogy az egyes évfolyamokon lévő fizika kerettantervekben mennyi földrajzzal kapcsolatba hozható ismeretanyag szerepel.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kísérlet a munka, energia témakör feldolgozására hatosztályos gimnázium 8. osztályábanVégh, Borbála Sára; Zupánné Fila, Edit; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Matematikai IntézetA visszatekintés, a hibák feltárása és azok javítása fontos és állandó feladata a tanároknak. Az összefüggő tanítási gyakorlatom alatt a teljes munka, energia témakört tanítottam 8. osztályos gimnazistáknak, amely kapcsán a fentebbi folyamatot is elvégeztem. Az Eötvös József Gimnáziumban nagyon rövid ideje tanulják ilyen formában a fizikát, ezért sok újítás most került kipróbálásra. A számos újdonság közül a legtöbb eredményesen működött, de akadtak nehézségek is a feldolgozás során. Szakdolgozatomban összefoglalom, hogy milyen eszközök álltak rendelkezésre a témakör tanításához, milyen nehézségek merültek fel, azokra milyen megoldási javaslatokat teszek és maga a feldolgozás miként zajlott, külön részletezve a későbbiekben is használható eredményes módszereket, mint a tanulókísérlet és a projektmunka.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Látványos kísérletek szerepe az elektrosztatika tanításábanIszály, Zsófia; Kirsch, Éva; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Fizikai IntézetSzakdolgozatomban olyan különleges elektrosztatikai kísérleteket mutatok be, melyekkel a diákok az iskolai tankönyvekben nem találkozhatnak, de az általam készített videofelvételeken keresztül megismerkedhetnek. Dolgozatom három részre tagolható. Az első részben a kísérletekhez kapcsolódó elektrosztatikai alapismereteket tárgyalom. A második részben a felhasznált generátor, influenciagép és szikrainduktor működését részletezem. Végül mindhárom eszközhöz két-két kísérletet párosítok, melyeknek fizikai hátterét is megvizsgálom.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Motivációs lehetőségek a halmazállapot-változások tanításakor a fizika tantárgy keretein belülNánási, Mónika; Szegediné Nagy, Judit; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Fizikai IntézetMindig is érdekelt, hogyan reagálnak a diákok a hagyományostól eltérő kísérleti eszközök használatára fizika órán. Annak érdekében, hogy erről saját gyakorlati tapasztalatot szerezzek a nyolcadikos diákjaimnak a halmazállapot-változások témakörét folyékony nitrogénnel mutattam be. Ezután az ezeken az órákon szerzett élményeikről kérdeztem meg a diákokat, valamint vontam le magam számára is következtetéseket. Végeredményül természetesen arra jutottam, hogy a sok érdekes kísérlet igazán felkelti az érdeklődésüket és számomra is izgalmasabb órákat biztosít.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Online ellenőrzési és értékelési rendszerek a fizika tanításábanRajtik, Nóra Ágnes; Adorján, László; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Fizikai IntézetDolgozatomban az online ellenőrzési és értékelési rendszerek fizikaoktatásban betöltött szerepéről írok, bemutatom a SOCRATIVE nevű online alkalmazás használatát és lehetőségeit. Ismertetem, hogy milyen felhasználási területei vannak a fizika oktatásában, és én milyen tapasztalatokat szereztem ezzel kapcsolatban a tanítási gyakorlatom során. Bemutatom a program működését a feladatsor elkészítésétől a dolgozatok értékeléséig - továbbá a diákok véleményét is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető TankönyvelemzésOláh, Péter; Kertész, Béla; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Fizikai IntézetA Mozaik Kiadó Fizika 10. tankönyvének és a Nemzedékek Tudása Kiadó Fizika 10. tankönyvének összehasonlítása, a következő szempontok szerint: könyv készítői és bírálói, formai kivitelezés, tartalmi elemek. A tartalmi elemzés során a tananyagszervezésre, az illusztrációra, a feladatválasztásra és a kiegészítő tartalmakra térek ki.