Hallgatói dolgozatok (TAN_MK)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (TAN_MK) Tárgyszó szerinti böngészés "DEENK Témalista::Műszaki tudományok"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az építő- és anyagmozgatógép kezelői képzés helyzete a felnőttképzési rendszerbenTóth, Sándor Róbert; Nagyné Kondor, Rita; DE--Műszaki KarDiplomadolgozatom elkészítésénél a következő célok tűztem ki: Az építő- és anyagmozgatógép kezelő szakképesítés történelmi áttekintése, a gépkezelői munkakörökhöz kapcsolt képzési kategóriák vizsgálata, a könnyű- és nehézgépkezelői tanfolyamok szakmai és pedagógiai vizsgálata, a jelenlegi és jövőbeni felnőttképzési munkánál a múltbeli képzési tapasztalatok alkalmazhatóságának vizsgálata A fentiek érdekében vizsgáltam több, mint 20 év képzési anyagát, szakmai és vizsgakövetelményeket, kapcsolódó hatósági előírásokat, jogszabályi megfelelést. Elemeztem a képzések bemeneti követelményeit, az ahhoz kapcsolódó előírásokat. Megvizsgáltam, hogy a szakmai elvárások, a munkabiztonságot érintő előírások és a ténylegesen megvalósuló képzések között milyen kapcsolatrendszer alakult ki, illetve milyen hiányosságok találhatók benne. Javaslatként fogalmaztam meg a gépkategóriák bővítésének szükségességét, rávilágítottam arra, hogy a vizsgáztatásnál a nyelvi problémák áthidalásával megoldást találhatunk a külföldről érkezett munkavállalók képzésére, vizsgáztatásra. Eredményként látható, hogy az építő- és anyagmozgatógép kezelő szakképesítésnek jövője van, „nem vehető le” a képzési palettáról.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A hátrányos helyzet társadalmi szociokulturális tényezői,meghatározói a Kisvárdai SZC Móricz Zsigmond Szakképző IskolájábanBalázs, Lajos; Nagyné, Kondor Rita; DE--Műszaki KarSzakdolgozat bemutatásaTétel Korlátozottan hozzáférhető Egy komplex rendszerű szakképesítés gyakorlati képzési részének két szakképző intézmény különböző megközelítése szerinti megvalósításaMolnár, Zsolt; Kocsis, Imre; DE--Műszaki KarA dolgozat két nagyobb egységre bontható. Az első részben a szakképzési rendszer történetisége, a hazai szakképzési rendszer és a gyakorlati képzési megoldások rövid áttekintése mellett a képzési szerkezetre és képzési adatokra támaszkodva bemutattam két szakképző intézményt és egy gazdálkodó szervezetet, mint duális képzőhelyet. Ismertettem az Országos Képzési Jegyzék szerkezeti felépítését, majd elhelyeztem benne a hegesztő szakképesítést és vázoltam annak központi dokumentumait. Az értekezés második része a vizsgálatot tartalmazza. A kutatásomban összehasonlítottam a két iskola által készített helyi tantervet, majd a helyi tantervek eltérő összeállítására alapozva vizsgálatot végeztem a két iskola és a gazdálkodó szervezet vezetőivel készített interjú alapján. A kapott eredmények nyilván nem reprezentatívak, de ebben a szűk környezetben is felvillantanak néhány, a szakképzési rendszerben lévő problémát.