Hallgatói dolgozatok (Szociológia és Szociálpolitika Tanszék)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A Szociológia és Szociálpolitika Tanszék hallgatói dolgozatainak gyűjteménye. A szakdolgozatok kijelölt könyvtári számítógépekről hozzáférhetőek.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Szociológia és Szociálpolitika Tanszék) Szerző szerinti böngészés "Agócs, Helga"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A hátrányos helyzetű gimnazisták továbbtanulási lehetőségei MagyarországonAgócs, Helga; Rácz, Andrea Anikó; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom témájául a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok továbbtanulási esélyeit és lehetőségeit választottam. Tanulmányaim során és már azt megelőzően is leginkább az ifjúság, azon belül is a gyermekvédelem és az oktatáspolitika témakörök iránt érdeklődtem, ezért evidens volt számomra, hogy dolgozatomban az ezekkel kapcsolatban felmerülő problémákra és kérdésekre fogok fókuszálni. A szakdolgozat célcsoportját olyan, gimnáziumban, nappali tagozaton tanuló hátrányos helyzetű fiatalok képezték, akiknek célja a felsőoktatásban való továbbtanulás útján a helyzetükből, státuszukból való kitörés. A kutatás által az ezzel kapcsolatos elképzeléseik, félelmeik feltárására törekedtem, miközben igyekeztem körüljárni ezt az egyébként sem könnyű témakört, magát a továbbtanulást, a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók szemszögéből. Kutatásom fő célja az volt, hogy a mélyinterjúk által betekintést nyerjek a hátrányos helyzetű tanulók látásmódjába, gondolkodásmódjába.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Mi legyek, ha nagy leszek?Agócs, Helga; Krémer, Balázs; DE--Bölcsészettudományi KarSzociális munka alapszakos szakdolgozatomat a hátrányos helyzetű gimnazisták továbbtanulási lehetőségeiről írtam és szerettem volna hasonló témával foglalkozni a mesterképzésem során is. Jelenlegi képzésem tekintetében főként az oktatás- és foglalkoztatáspolitika oldaláról közelítettem meg a témát, mivel a dolgozat a népesség iskolázottságáról és a felsőoktatás helyzetéről, illetve részben a mobilitásról és a gender-kérdésről szól, amelyek a szociálpolitika területéhez tartoznak. Ez a dolgozat arra törekszik, hogy megvizsgálja azt a döntési folyamatot, amely során kiválasztásra kerül a tanulmányok helyszíne, az iskola, valamint a konkrét szak. Véleményem szerint ezen elhatározások mögött nemcsak magának a diáknak az elképzelései állnak, de mind a család, mind a baráti társaság és a tágabb közösség is részt vesz a végső döntés megszületésében. Így tehát számomra az az igazán érdekes kérdés, hogy egy diák életében kik és hogyan befolyásolhatják a felvételi jelentkezést, ezáltal pedig a fiatal pályáját. A dolgozatot megelőző kérdőíves kutatásban nem a felvételi előtt álló diákokat szerettem volna vizsgálni, hanem a már egyetemista korosztályt, mivel kíváncsi voltam a felvételi jelentkezés eredményeire, következményeire is és természetesen arra, hogy ők maguk mennyire elégedettek szakjukkal.