Hallgatói dolgozatok (Járműmérnöki Tanszék)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A Műszaki Karon készült szakdolgozatok és diplomamukák gyűjteménye.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Járműmérnöki Tanszék) Szerző szerinti böngészés "Erdei, Timotei István"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Autóbusz kapaszkodó konzol tervezése és végeselem szimulációjaCsajbók, Viktor; Erdei, Timotei István; DE--Műszaki KarA szakdolgozatom témája az autóbuszok kapaszkodó rendszerén alapszik. A szakdolgozatomban bemutatom egy autóbusz kapaszkodórendszer alaktrészének a megtervezését és a szilárdsági tulajdonságainak kielemzéséhez szükséges végeselem szimulációt. A témám kifejtése mellett egy kis kitérést teszek az autóbuszok kapaszkodó rendszeréhez tartozó szakirodalmban, amely a buszok típusairól, szabványairól, előírásairól, szilárdsági vizsgálatairól és az autóbuszokhoz tartozó végeselem szimulációkról szól.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Cobot implementáció tervezése és alkalmazásának vizsgálata összeszerelő sori környezetbenKiss, Balázs; Erdei, Timotei István; DE--Műszaki KarA ZF konszern globálisan törekszik a napjainkban zajló digitalizáció mentén fejleszteni és optimalizálni a gyártási, illetve összeszerelési folyamatait. A folyamatos digitalizáció segítségével, a vállalat többek között az emberhez köthető hibák csökkenését, hosszútávon történő költségoptimalizálást vár el. Ezekhez a fejlesztésekhez kapcsolódóan a szakdolgozat célja egy úgynevezett kollaboratív robot implementációjának megtervezése adott munkaállomásra, az ehhez szükséges eszközök és rendszerek kiválasztása és megtervezése, a beillesztés pontos meghatározása, vizsgálata, és folyamatszimulációja. Az implementáció elméleti célja a munkaállomás automatizálása, ezáltal nagyban hozzájárulhat a vállalatnál az Ipar 4.0 és a digitalizáció elősegítéséhez valamint az általános minőség javulásához. Az összeszerelő sori integrálást indokolják ezek mellett a jelenlegi munkaerőpiacra jellemző viszonyok, amelyekkel szembenéz a vállalat. A cobotok folyamatosan csökkenő árai és egyre jobb minősége miatt néhány éven belül megtérülnek általában a hasonló projektek, egyre költséghatékonyabbá válnak az ilyen automatizálási megoldások.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Gyártóeszköz tervezése Iveco 5802971731 típusú légrugóhozTeremi, Dávid; Erdei, Timotei István; DE--Műszaki KarDolgozatomban egy gyártóeszközt terveztem egy újonnan bevezetésre kerülő termékhez a Vibracoustic CV Air Spring Magyarország Kft.-nél. Az eszköz a légrugógyártásban, azon belül is a gumimembrán gyártásában kap helyet. Az eszköz az úgynevezett vágódob, amely a kivulkanizált gumielem méretre vágásához használatos. A dolgozatban bemutatom a légrugókat, azok működését és felépítését, ismertetem a gyártási folyamatot, valamint megtervezem a gyártóeszközt. Bemutatom a tervezési folyamat lépéseit, számítással és végeselem szimulációval igazolom az eszköz megfelelő működését.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Járművezetésre alkalmazott szimulator hardveres és szoftveres tervezése és kivitelezéseKereki , Béla; Erdei, Timotei István; DE--Műszaki KarJelen dolgozat a járművezetésre, oktatásra, versenyzésre használható szimulátorok fizikai jellemzőinek kiszámítását és való életben való implementálását tartalmazza, valamint a számítógép és fizikai jellemzők arduino programon belüli összekapcsolását és az erre használt program fejlesztését tartalmazza. Kitér a piacon található hasonló szimulátorokra, a valós fizikai jellemzőkre és azok programon belüli implementálásra. A fizikai jellemzők karakterisztikáinak helyettesítő szerkezeteinek tervezése, számításai és megvalósítása is a szerves részét képezi. A programfejlesztés Arduino környezetben történt egyéni módszerek segítségével inkompatibilátási problémák miatt.A végeredményt a piaci versenyképesség, valamint a legyártott szerkezetek és megírt programkód összeműködése adja meg. A legfőbb szempont az összkép kivitelezése volt a lehető legkisebb anyagi befektetéssel úgy, hogy a minőségből ne kelljen kompenzálni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Repülőgép kompozit alkatrészének fejlesztéseVértessy, Bálint Máté; Erdei, Timotei István; DE--Műszaki KarA repülőgépek utazóteljesítményének fejlesztése igen kiemelt szerepet játszik a modern légiközlekedésben, mivel az egyre növekvő üzemanyagárak, illetve szigorodó környezetvédelmi előírások miatt a légitársaságok minél gazdaságosabb megoldásokat keresnek. Ezen törekvések eredménye az Airbus A350XWB típusú repülőgép is, mely jelentős arányban használ kompozit anyagokat mind az utastérben, mind a sárkányszerkezetben, így csökkentve a gép súlyát, növelve a hatótávot, és javítva a károsanyag kibocsátást. A repülőgépek kabinjának kialakítása, az utasoknak és repülőgép személyzetének szánt tárolók tervezése kritikus szerepet játszik az utastér hatékony kihasználásában. Tervezés során további kihívás, hogy az említett súlycsökkentési törekvéseknek eleget téve szükséges a minél könnyebb kompozit szerkezetek alkalmazása, melyben az Airbus A350-es gépe az élen jár. Ezen kihívások figyelembevételével szakdolgozatom célja, hogy bemutassam egy az Airbus A350XWB repülőgépbe szánt tárolóegységnek a megtervezését és végeselem vizsgálatát, figyelembevéve a repülőgépipari szabványokat, szabályozásokat. Szakdolgozatomban, melyhez a témát a Diehl Aviation Hungary Kft. biztosította, átfogó betekintést nyújtok a repülőgépiparban használt kompozitanyagokról és ezek felhasználásáról, majd bemutatom a tárolóegység tervezésének általános lépéseit, legfontosabb tervezési szempontjait. A megtervezett alkatrészt végeselem szimulációval fogom ellenőrizni a repülés során adódó terhelések esetén fellépő deformációkra és feszültségre. A végeselem szimuláció bemutatása során ismertetem a kompozitok szerkezetek szimulálásának nehézségeit és kihívásait.