Hallgatói dolgozatok (BTK Tanárszak)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A BTK Tanárszak hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (BTK Tanárszak) Szerző szerinti böngészés "Aradi, Lajos"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Külső koncentrációs lehetőségek kihasználása a történelemoktatásbanVállaji, Balázs László; Aradi, Lajos; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban a tantárgyak közötti együttműködés egy fajtáját, a koncentrációt mutatom be, két tantárgy a történelem és a földrajz között. A fókuszban a történelemoktatás van, a vizsgálat pedig abból áll, hogy a földrajzi ismeretek miként használhatóak fel annak során. Egy elméleti bevezető után, amiben elhelyezem a koncentrációt a tantárgyközi együttműködés hierarchiájában, a történeti földrajz bővebb ismertetése nélkül hozok példákat a két tantárgy közötti kapcsolatra, különös tekintettel a térképhasználat előnyeire. A dolgozat ezt követő nagyobb részében a középiskolás történelem kerettantervet elemzem, kapcsolódási pontokat keresve a két tantárgy között.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Rákosi-diktatúra időszakának tanításaSzemenyei, Tamás; Aradi, Lajos; DE--Bölcsészettudományi KarA tanári szakdolgozatom célja a zárótanítási óravázlatom részletes elemzése, melyben nagyobb részt az óravázlatra koncentrálok, viszont elengedhetetlennek érzem, hogy a megtartott órára, valamint a felhasznált tankönyvek bemutatatására is szánjak néhány oldalt. Az óravázlathoz tartozik egy PowerPoint prezentáció is, mivel úgy éreztem a korszak fontosabb szereplőit illik fényképesen bemutatni, valamint a diktatúra néhány borzalmas látképét könnyebb ily módon a diákok szeme elé tárni. Ebből adódóan a szakdolgozatomban kitérek a PPT prezentáció bemutatására is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Zárótanítási óraterv elemzéseKontrás, Nikoletta; Aradi, Lajos; DE--Bölcsészettudományi KarMagyartanárnak lenni nem egyszerű feladat a mai világban. A magyartanítás feladatait megváltozott körülmények között kell megvalósítani, igazodni kell a digitális technológiába beleszületett gyerekek igényeihez, elvárásaihoz. Ezek a gyerekek olyan világba csöppentek bele, amely már elképzelhetetlen mobiltelefonok, internet nélkül. Megváltoztak a tanulási szokások, egyre kevesebb időt töltenek olvasással, ami egy irodalomtanárnak nagy fejtörést okoz. A tanároknak nehéz átadniuk a tudásukat a fiataloknak, akik hozzá vannak szokva a gyors információáramláshoz. Dolgozatomban igyekszem felmérni azokat a lehetőségeket, módszereket, amelyek alkalmazásával korszerű, és hatékony órát lehet tervezni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Zárótanítási óraterv elemzéseSzászi, Boglárka; Aradi, Lajos; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban az egyféléves gyakorlatom zárótanítási óratervét mutatom be. Az elemzés során nagy hangsúlyt fektettem a XXI. századi történelemtanárok előtt álló kihívásokra. Az elmúlt évtizedekben lezajló technikai, neveléstudományi és oktatáspolitikai változások irreális követelményeket támasztanak a pedagógusok felé. Óratervem kivitelezésénél igyekeztem ezeknek az elvárásoknak eleget tenni, bemutatva azok előnyeit és hátrányait. A megoldás úgy vélem a hagyományos és korszerű oktatási módszerek arany középszerében rejlik.