Hallgatói dolgozatok (Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet) Szerző szerinti böngészés "Angyal, Virág"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A vállalkozói motivációk, kompetenciák és karrierelképzelések vállalkozók körébenAngyal, Virág; Gergely, Éva; DE--Gazdaságtudományi KarA diplomamunkám témája a vállalkozók vállalkozásalapítási motivációi, kompetenciái és karrierelképzelései. A nemzetközi és hazai szakirodalmak segítségével ismertetem a karrier fogalmát, az életpálya és karrierszakaszokat, a karrierhorgony elméletet, a vállalkozói, vállalkozásalapítási motivációkat, valamint a vállalkozói kompetenciákat. Kérdőíves felmérést végeztem el, melyet 131 fő töltött ki. Az eredményeim alapján az elsődleges karrierhorgonya a kutatásban részt vett vállalkozóknak az Autonómia, függetlenség és a Válallkozói kreativitás. A vállalkozásalapításnál a fő mozgatórugó a függetlenség, önállóság és a szabadság iránti vágy, valamint az ötletek és a célok megvalósítása volt. A kompetenciák közül pedig a probléma azonosítás és megoldás képessége, illetve a döntéshozási képességet tartották a legfontosabbnak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A munkahelyi elégedettség egy multinacionális vállalatnálAngyal, Virág; Pierog, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom témája a munkahelyi elégedettség, amit egy multinacionális vállalat négy csoportjánál vizsgáltam. A kutatáshoz kérdőívet és interjút alkalmaztam. A kérdőívet a csoportok tagjai töltötték ki, míg az interjúkat a csoportvezetőkkel készítettem. A kérdőívem Paul E. Spector Job Satisfaction Survey munkahelyi elégedettséget mérő kérdőív alapján készült. A kérdések kilenc dimenzióra irányultak: fizetés, előléptetés, felettes, juttatás, esetleges jutalmazás, munkavégzés körülményei, munkatársak, munka jellege, kommunikáció. A munkahelyi elégedettséget e kilenc kategóriára építve mutattam be. Először a négy csoport munkahelyi elégedettségét együttesen elemeztem. Mind a kilenc dimenzióra részletesen kitértem. Ezt követően a négy csoportot külön-külön elemeztem. Itt már csak azok a kategóriák jelentek meg, amelyekben eltérést tapasztaltam a többi csoporthoz képest. Az interjúkon arról kérdeztem a csoportvezetőket, hogy hogyan látják a saját elégedettségüket, illetve a csoportjában dolgozó munkavállalók elégedettségét.