Hallgatói dolgozatok (BTK Szakfordító)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (BTK Szakfordító) Szerző szerinti böngészés "Bíró, Zsolt"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Gyermek-Serdülő Perfekcionizmus Skála: Fejlesztése, Validálása és Alkalmazkodással Való KapcsolataNagy, Klaudia; Bíró, Zsolt; Szabó, Fruzsina; DE--Bölcsészettudományi KarJelen tanulmányban leírjuk a Gyermek-Serdülő Perfekcionizmus Skála fejlesztésének és validálásának folyamatát. A CAPS egy 22 itemből álló mérőeszköz, mely egyaránt méri az én-orientált (vagyis a magas személyes standardokat) és a társadalmilag elvárt perfekcionizmust (azaz annak az észleletét, hogy mások tökéletességet várnak el). Egy négy tanulmányból álló sorozatot hoztunk létre a skála multidimenzionális voltának bebizonyítására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Megküzdés és sportmotiváció a debreceni utánpótlás kézilabdázók körébenKovács, Karolina Eszter; Bíró, Zsolt; Szabó, Fruzsina; DE--Bölcsészettudományi KarA kutatás célja a debreceni serdülő kézilabdázók megküzdésének és motivációjának vizsgálata volt. Negyvenhat fiú és harmincegy lány kézilabdázó vett részt a tesztek kitöltésében, továbbá tizennyolc fiú és tizennyolc lány vett részt fókuszcsoportos beszélgetéseken. A tanulmány célja a sportmotivációban, pszichológiai immunkompetenciában és sportolói megküzdésben fennálló nemi különbségek feltérképezése volt serdülő kézilabdázók körében. Az alkalmazott pszichológiai módszerek a Sport Motivációs Skála (Sport Motivation Scale, SMS-28, Pelletier, Tuson, Fortier, Vallerand, Brière & Blais, 1995), a Pszichológiai Immunrendszer Kérdőív (Oláh, 2005) négy alskálája és a Sportolói Megküzdés Kérdőív (Athletic Coping Skills Inventory, ACSI-28, Smith, Schutz, Smoll and Ptacek, 1995) voltak. Az eredmények azt mutatták, hogy a fiúk énhatékonysága, valamint belső motivációjuk szintje is magasabb. A kutatás eredményei megerősítik azt a tényt, hogy a serdülő fiúk énhatékonysága és megküzdése jobb, amely a sportpályán is tapasztalható. Emellett fókuszcsoportos beszélgetések lefolytatására került sor a sportpályán megjelenő szorongás, az itt alkalmazott megküzdési stratégiák és a kézilabdázás kezdetekor és napjainkban jellemző motivációs szempontok vizsgálatának érdekében. Az eredmények azt mutatták, hogy a kézilabdázás elkezdésének idejében a sportolókra jellemző volt valamilyen külső motivációs faktor (pl. a szülők befolyásoló hatása), ám a vizsgálat időpontjára a cselekvés belső motiváció által irányítottá vált (pl. egészség, jövő).Tétel Korlátozottan hozzáférhető Társas, érzelmi és viselkedéses zavarral küzdő gyerekeknek szóló Kooperatív csoportjáték, Társas készség tréning – Valamint hatásuk az önbecsülésre és társas készségekreKiss, Zsófia; Bíró, Zsolt; Szabó, Fruzsina; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatban bemutatott tanulmány összefoglaló képet nyújt az érzelmi és/vagy viselkedéses zavarokkal élő gyermekeknek szóló programokról. Ezek a programok (tréningek) a társas készségeiket fejlesztik első sorban, mely hozzájárulhat az egyén önbecsüléséhez is. Betekintést kapunk az elméleti háttérről, a zavarok jelenségéről, többek között az ADHD-ról, ASD-ről, valamint az önbecsüléssel kapcsolatos problémákról. Az SST tréning olyan, pozitív eredményeket mutató eljárások egyike, mely segítséget nyújt a zavarral élő gyerekeknek. A tréning megtanítja, hogyan kell kommunikálni, problémákkal szembenézni. Klinikai és nem klinikai populációkban is tesztelték az SST programokat, melyek eredményei, hogy mindenképpen javul a társas helyzet, ill. csökken a társas izoláció is. A programok fontos szempontja, hogy (kis vagy nagy) csoportokban történnek a tréningek, és kap-e mellé a gyermek egyéni terápiát is.