Szerző szerinti böngészés "Varga, Vivien"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A K&H Bank társadalmi felelősségvállalása és hatása a Távbank dolgozóiraVarga, Vivien; Sebestyén, Attila; DE--Bölcsészettudományi KarBár a társadalmi felelősségvállalás és annak külső kommunikációja egyre inkább számít általános gyakorlatnak, a jelenség munkavállalói oldalról kevésbé kutatott területnek mondható, személyes meggyőződésem szerint pedig nem elhanyagolható ezen aspektus sem, hiszen ennek vizsgálatából következtetéseket vonhatunk le a CSR-gyakorlat hatékonysági fokára vonatkozóan. A nagyvállalatok munkavállalóikkal való kapcsolata egyetemes kultúránkban vitatott, a cég társadalmi felelősségvállalásának ezen aspektusból való vizsgálata azonban potenciálisan mutathat összefüggést a kérdésben. Dolgozatom fókuszát a K&H Bank társadalmi felelősségvállalása és a Távbank munkavállalóira gyakorolt hatásának vizsgálata képezi, mely által az említett aspektus vizsgálatát kívánom előtérbe helyezni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető HIV-1 és 2 kettősfertőzés vizsgálata immunsejtvonalakbanVarga, Vivien; Mahdi, Mohamed; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Biológiai és Ökológiai IntézetA humán immundeficiencia vírus 2 (HIV-2) a simian immundeficiencia vírus (SIV) leszármazottja, amely nagyon hasonlít a humán immundeficiencia vírus 1-re (HIV-1), és a szerzett immundeficiencia tünetegyüttes (AIDS) betegség kialakulásáért ugyanúgy felelős. A klinikai adatok alacsonyabb fertőzőképességet és sokkal lassabb progressziót mutattak a betegség kialakulásában, azokban a betegekben, akik mind a két vírussal fertőzöttek. Előző kutatásaink azt mutatják, hogy a HIV-2 gátolja a HIV-1 replikációját a 293T HEK sejtekben. Ez a hatás valószínűleg a HIV-2 egyik tartozék fehérjéjének a virális protein X-nek köszönhető (Vpx). Célunk az volt, hogy tanulmányozzuk a kettősfertőzés hatásait az immunsejtekben, mint például THP-1 monocita, és Jurkat T-limfocita. Második generációs lentivirális vektorokat használtunk, HIV-1 és HIV-2 pszeudovirionok létrehozásához, valamint egy vektort amely HIV-2 Vpx-et kódol. A THP-1 sejteket aktiváltuk forbol 12-mirisztát 13-acetáttal (PMA), majd elvégeztük a kettősfertőzésre alkalmas kísérleteket. Előző eredményeink azt mutatták, hogy amikor a kettősfertőzés modellt felállítottuk a THP-1 sejtek esetében, nem tapasztaltunk szignifikáns változást a HIV-1 fertőzőképesség csökkenésében. Hipotézisünk az volt, hogy azért nem történt HIV-1 gátlás, mert a THP-1 sejtek felszínén található SAMHD-1 protein csökkentette a Vpx mennyiségét. Ennek következtében a sejteket aktiváltuk PMA-val, és transzfektáltuk GFP-Vpx kódoló konstrukttal, annak érdekében, hogy minimalizáljuk a SAMHD-1 szintet a THP-1 sejtek felszínén. Ezt követően azt tapasztaltuk, hogy a Vpx transzfekciója csökkentette a HIV-1 transzdukciós képességét. Fontosnak tartjuk a HIV-2 Vpx és HIV-1 interakciónak a további kutatásait, mivel így új terápiás lehetőségeket tárhatunk fel a HIV fertőzés és az AIDS betegséggel szemben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető PortfólióVarga, Vivien; Pálfi, Sándor; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető TAO támogatás hatása a jégkorongra, különös tekintettel a Kazincbarcikai Ördögök Jégkorong Egyesület fejlesztési lehetőségeireVarga, Vivien; Borbély, Attila; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom a társasági adókedvezményről szól, hogy a látvány-csapatsportágakra milyen pozitív hatást gyakorol. Kiemelten elemzem saját sportágam a jégkorongot, illetve ezen belül egy adott egyesület gazdasági helyzetét elemzem a Tao által.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Természet és művészet. A természet, mint anyag és környezet alkalmazási lehetőségei az óvodai vizuális nevelésbenVarga, Vivien; Prém, Vanda; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA dolgozat a természet és a művészet kapcsolatát vizsgálja, valamint a természet, mint anyag és környezet alkalmazásának lehetóségeit az óvodai vizuális nevelésben. A természet és az ember között lévő szoros kapcsolat révén, a természet hatással volt a néphagyományaink, szokásaink kialakulásában is. Az óvodai vizuális nevelésben megjelennek a népművészeti elemek, a hagyományokkal és szokásokkal , nemzeti szimbólumokkal való ismerkedés, valamint az eszközhasználatokkal, különböző technikai eljárásokkal és anyagokkal való ismerkedés is. A világról szerzett legtöbb információt a látáson keresztül szerezzük, vizuálisan. Nem csak a vizualitásnak de a külső világ megismerésének is fontos eszköze a megfigyelés.