Hallgatói dolgozatok (Marketing és Kereskedelem)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A Marketing és Kereskedelem Intézet 2014-ben létrejött hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
A Debreceni Egyetemen a hallgatói dolgozatok a 2011-es felsőoktatási törvény 2022. évi törvénymódosításához alkalmazkodva csak az Egyetem által szolgáltatott Eduroam WiFi hálózatra csatlakoztatott eszközről, vagy egyetemi IP címről érhetőek el.
“A sikeres záróvizsgát tett hallgató szakdolgozatát vagy diplomamunkáját a felsőoktatási intézmény tanulmányi rendszerében teljes egészében tárolja, és azokról nyilvántartást vezet. A tárolt szakdolgozatokat és diplomamunkákat – jogszabályban meghatározottak szerint titkosított részek kivételével – a tanulmányi rendszeren keresztül korlátozás nélkül hozzáférhetővé és kereshetővé kell tenni.” A törvényről további részletek: Felsőokt. tv. (új) - 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Marketing és Kereskedelem) Megjelenés dátuma szerinti böngészés
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető A kereskedelmi központok fejlődéseSzabó, Ádám; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarA kereskedelem kialakulása, illetve folyamatos fejlődése, alakulása a történelem során. A kereskedelmi központok csoportosíthatósága, rendszerezése. A kereskedelem jövőjének feltételezhető alternatívái.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Fogyasztói igények vizsgálata online virágüzlet webshopjának létrehozása eseténPap, Nikolett; Nábrádi, Zsófia; DE--Gazdaságtudományi KarFogyasztói igényfelmérés,egy marketingkutatáson keresztül, amely egy feltételes webshop megvalósításának sikerességére reflektál. A webshop egy online virágüzlethez kapcsolódóan, a hagyományos termékkínálat mellett, a vevők egyéni preferenciájára épülne.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető A kereskedelem folyamataKubik, Dóra; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom középpontjában a kereskedelmi folyamatok állnak. Bemutatásra kerül benne az áruforgalom 3 része, valamint az is. Belefoglaltam a fő folyamatok minden apró menetét, következtetéseket vontam le. Bemutatom a marketing és a kereskedelem kapcsolatát. Megismertetem hogy a beszerzés elengedhetetlen a készletezéshez, valamint értékesítéshez, hiszen ez a három folyamat kölcsönhatásban van egymással.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető A logisztika, annak részei és folyamataiKozák, László; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatomhoz tartozó plágium nyilatkozat.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető A webáruház hatása a debreceni Babaker-Kft. életébenPosta, László; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat egy debreceni vállalkozás példáján keresztül mutatja be a webáruház működését és fontosságát arra vonatkozóan, hogy milyen mértékben tudja befolyásolni az árbevétel alakulását. Bemutatja, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy tökéletes online áruháznak, valamint a vizsgált cég oldalának változtatására vonatkozóan is ad javaslatokat. Az egyik legfontosabb szempont, hogy biztosítani kell a személyes elérhetőséget, hiszen így a vevő számára megfoghatóbbá válik a vásárlás. A rendelés menetét egyszerűen kell leírni, hogy érthető legyen az ügyfelek számára, milyen módon tudják lebonyolítani egy termék elektronikus megvételét. Egy jó weboldalhoz elengedhetetlen egy egyszerűen értelmezhető navigációs rendszer is, ami jelentősen megkönnyíti a vásárlók eligazodását.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Az influencer marketing szerepe a sport és az egészséges táplálkozás terjesztésébenTajti, Anna; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozat az influencer marketinget mutatja be az egészségtudatos táplálkozás és a sportolás viszonylatában.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Reklám és pszichológia: a reklámeszközök hatása a fogyasztókraSzabó, Renáta; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatom célja az volt, hogy megvizsgáljam, hogy a különböző reklámeszközök miként hatnak az átlagfogyasztóra. Fő célkitűzésem, hogy bebizonyítsam, a mai világban igenis fontos, hogy a reklám jó zenét és színes képi világot tartalmazzon, megfűszerezve egy kis humorral. Ennek alátámasztásában nagy segítséget nyújtott szekunder, illetve primer kutatásom, ezen belül is az általam összeállított kérdőívem.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető A Szász Kft. kereskedelmi, termelési tevékenységeSzász, Dóra; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban a Szász Kft. termelési, és kereskedelmi tevékenységeit mutattam be. Ennél a cégnél végeztem a 14 hetes gyakorlatomat, így betekintést nyerhettem a vállalat tevékenységeibe. Például részt vehettem egy termelési folyamaton, amit képekkel együtt a záródolgozatomban feltüntettem lépésről lépésre.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Ruhavásárlási szokások a nőknélPapp, Noémi; Soós, Mihály; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban az öltözködés és annak történelmét mutattam be. Szó van továbbá benne a fogyasztói magatartásról. A dolgozatomban bemutattam a kommunikációs csatornákat amiken keresztül elérhetjük a fogyasztóinkat, a vásárlóinkat. A közösségi háló fontosságát is taglaltam mely manapság már nem elhanyagolható tényező. A nőket célzó marketingeket is figyelembe vettem, hiszen manapság a vásárlók nagy százaléka női vásárlók. Az üzletben nem elhanyagolható termék elhelyezés fontosságára is rávilágítottam. A dolgozatom a kérdőíves kutatással támasztottam alá.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Belföldi fuvarozás és szállítmányozásDemeter, Dóra; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarRövid betekintést nyújt a belföldi fuvarozási módokba.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Szolgáltatásmarketing a VRG-COOL Kft. GyakorlatábanVarga, Anita; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom témaválasztása során alapvetően két dologhoz igyekeztem ragaszkodni. Az első tényező a gyakorlati időm során nyert tapasztalatok és élmények hatása volt, valamint második tényezőként ehhez járult hozzá a tanulmányaim során megismert és nagyon megszeretett szolgáltató szektor, mint témakör.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Nemzetközi fuvarozás technikai fejlődése a Teleki-Trans példáján keresztülFekete, Zsolt Dániel; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a vállalat irányítására és azon rendszerek bemutatása irányul, amelyek használ a cég, a precíz munkavégzés érdekében.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Edzőterembe járási szokások vizsgálata és egy fiktív vállalkozás előzetes marketingterveSzabó-Harsányi , Ágnes; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatom témájának központjában egy edzőtermi vállalkozás beindítása, valamint marketingterve áll. A dolgozat első fejezetében részletes leírásra került ennek menete, valamint egy kérdőíves igényfelmérés is. A felmérés segít abban, hogy megismerjük a vizsgált személyek körében az edzőtermekkel szemben támasztott követelményeiket, igényeiket. Az edzőtermek fő célja a szabadidő aktív formában történő eltöltése, valamint a testmozgásra való ösztönzés, akár egyénileg akár csoportos formában.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Bevezetés a készletezésbe és a raktározásbaGyug, Regina; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarA gyakorlati helyemen végzett tevékenységek, illetve hozzá kapcsolódóan a készletezés és a raktározás.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Kis- és középvállalkozások finanszírozási lehetőségei Debrecenben és vonzáskörzetébenStefán, Bernadett; Hernádi, László Tibor; DE--Gazdaságtudományi KarA mikro-, kis- és középvállalatok fontos szerepet töltenek be mind a hazai, mind az uniós gazdaságban. A kkv szegmens kiemelten fontos ügyfele a hazai bankok számára. A vállalkozók különböző élethelyzetben vannak, működésüket eltérő vagyoni háttér mellett folytatják, ezáltal a szektor nem tekinthető homogénnek, más-más vállalkozói réteget képviselnek. Dolgozatom célja, hogy átfogó képet adjak a kis- és középvállalkozások finanszírozási lehetőségeiről. Bemutatásra kerülnek a vállalkozási típusok, részletesen foglalkoztam az egyéni és társas vállalkozásokkal, gazdálkodási tevékenységükkel, sajátosságaikkal, szervezeti felépítésükkel. Kutatásom során célom, hogy feltárjam a külső finanszírozási lehetőségek ismeretségét a kkv-k körében, megvizsgáljam, milyen információkkal rendelkeznek a szektor szereplői az idegen forrást illetően Debrecenben, és a környező városokban. A szekunder adatok és információk feldolgozása mellett, primer kutatást is végeztem arról, hogy a szektorba tartozó vállalkozások vezetői hogyan értékelik vállalkozásukat.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Az Y és Z generáció bankolási szokásai az OTP Bank gyakorlatábanTóth, Szilvia; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban az Y és Z generáció főbb jellemvonásait, általános pénzügyeit és banki szokásait taglalom. Továbbá ismertetem az elektronikus banki szolgáltatások kialakulását, előnyeit és fajtáit, valamint kitérek arra is, hogy milyen elektronikus szolgáltatások érhetők el a banki szférában az ügyfelek számára. Majd bemutatom az OTP Bankot és röviden ismertetem a történetét. A Bank bemutatását követően az elektronikus banki szolgáltatásokat kifejezetten az OTP Bankra jellemzően mutatom be. Itt részletesen szót ejtek a legfontosabb OTP által nyújtott elektronikus szolgáltatásokról és azok előnyeiről. Ezek után a Bank kifejezetten fiatalok számára ajánlott számlacsomagjait röviden bemutatom. Kutatásom témája a mai fiatalok (Y és Z generáció) banki/pénzügyi szokásainak feltárása az OTP Bank gyakorlatában. A kutatásomat két kérdőív eredményeinek segítségével támasztom alá.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Szállodai marketing eszközök az UD Hotels Kft. életébenMucsi, Rebeka; Kontor, Enikő; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozat kifejtése során a marketing témakör egyes területeire, leginkább a szállodamarketingre fogunk koncentrálni, mivel gyakorlati munkavégzésem az UD Hotels Kft. szállodáinál, azon belül elsősorban a Campus hotelnél töltöttem. A Hotel Marketing részlegére vettek fel, marketing gyakornoki pozícióra, azon belül elsősorban promóciós, azon belül főképp online marketing tevékenységekkel foglalkoztam. A munkám a Campus Hotelben végeztem, de online formában a társzállodáihoz kapcsolódó feladatokat is kaptam. A dolgozat kifejtésében első körben a gyakorlati hely részletes bemutatása lesz olvasható, majd a szolgáltatásmarketing-mix elemeibe fogunk előbb érintőlegesen, majd mélyebben is betekinteni.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető A web 2.0, a közösségi média és a Facebook térhódításaSzücs, Máté Csaba; Bakosné Kiss, Virág Ágnes; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban az internet fejlődését és fejlődésével párhuzamosan kialakuló új lehetőségeket kívántam bemutatni. A dolgozat olvasása során láthatjuk, hogy hogyan lett egy katonai projektből a világot átszövő hálózat, majd a web 2.0 terjedésével miként veszik át a felhasználók a tartalomelőállító szerepet. Ezt követően kitérek az online marketingre, mint üzleti lehetőségre a hálózat felhasználásának tekintetében, ezen belül is kiemelten a közösségi médiára fordítva a hangsúlyt. Primer kutatásom során a magyar internethasználók szokásait vizsgáltam az előbb felsoroltak függvényében.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető Marketingkommunikáció a Nagyerdei Kultúrpark Állat- és NövénykertjébenNagy, Kata; Balogh-Kardos, Valentina; DE--Gazdaságtudományi KarA közösségi oldalak helyes használata. Milyen lépésekkel lehet a célközönséget megfogni. Egyes taktikák bevetése. Internetes platformok összehasonlítása a versenytársakéval. Általános és marketingkommunikáció fogalma és folyamata. A 4P, 4C és 7P modell elemei.
- Tétel - Korlátozottan hozzáférhető A vállalati társadalmi felelősségvállalás szerepe a bankmarketingbenTódor, Hanna; Kiss, Marietta; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a vállalati társadalmi felelősségvállalást helyezi el a bankmarketingen belül. Meghatározásra kerül a bankmarketing fogalma, majd a helye a szolgáltatásmarketingen belül, a vállalat menedzsmentjében és a terület fejlődése. Bemutatásra kerül a bankok által használt marketing eszköztár. A bankok által használt eszközök között a társadalmi felelősségvállalásban (Corporate Social Responsibility = CSR) való részvételük viszonylag új keletű tényezőnek számít. A második fejezet a CSR vizsgálatával foglalkozik: milyen értelmezési lehetőségei vannak, illetve milyen szerepe van a marketingstratégiában, miért van szükség rá. Láthatóvá válik, hogy hogyan fejlődött a terület, hogyan változott a társadalmi felelősség jelentése az évtizedeken keresztül, illetve hogy mik voltak azok a tényezők, amelyek népszerűvé tették ezt a területet mind a fogyasztók, mind a vállalatok tekintetében. A kérdőíves kutatás elemzésénél arra kerestem a választ, hogy a fogyasztók, milyen szempontokat részesítenek előnyben a bankválasztásnál, honnan tájékozódnak az egyes bankok ajánlatairól és mennyire bíznak meg az adott bankjukban, mit értenek vállalati társadalmi felelősségvállalás alatt összehasonlításban az egyes kereskedelmi bankok elképzeléseivel.