Hallgatói dolgozatok (Marketing és Kereskedelem)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Marketing és Kereskedelem) Cím szerinti böngészés
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 1683)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető 10 kicsi rejtély - avagy egy fiktív tematikus park koncepcionális elemzéseMester, Júlia; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatomban egy új, szolgáltató vállalkozás alapjait dolgozom ki, ami nem más, mint a manapság egész világon nagy népszerűségnek örvendő tematikus park. A tematikus parkok egy bizonyos témára épülő parkok, amelyek általában egy népszerű témakört dolgoznak fel. Egy még nem létező tematikus parkot tervezek, és mérem fel a várható látogatottságát, valamint környezeti elemzések mellet megvizsgálom a marketing lehetőségeket.A park témája a méltán népszerű Agatha Christie munkásságát dolgozza fel, könyveinek történetire alapozva készül el a park kidolgozása, ezen kívül szerepet kapnak majd kevésbé közismert életének momentumai is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető 2022-es infláció hatása a Philips vállalatraMátray, Emília Liliána; Bíró, Henrietta; DE--Gazdaságtudományi KarAz idei (2022) infláció nagy hatással volt a vállalatokra és a fogyasztói társadalomra is. Az áremelkedés jelenléte természetesen negatív hatást gyakorol mindenkire, mivel egyre magasabbak az árucikkeknek az ára. A fogyasztók megpróbálnak minél kevesebbet és tudatosabban vásárolni. A járvány idején az emberek sokkal inkább preferálták az internetes vásárlásokat, viszont erről az inflációnál nem merül fel. Mivel a termékek ugyanannyiba kerülnek az üzletekben, mint online, ezért bejönnek az áruházba, hogy megtekintsék a megvásárolni kívánt árucikket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető 4P megvalósulása egy dísznövény kertészetbenVincze, Szabina; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban egy dísznövény kertészet fejlődését mutatom be. Illetve a 4P modell elméletét, és a gyakorlati megvalósulását részletezem a vállalkozás mindennapjaiban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A "customer journey" szerepe a szolgáltatásmarketingbenBardi, Viktória; Gyarmati , Gábor; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozat a Magyar Telekom Nyrt.-nél végzett gyakorlati tapasztalatokon alapulva a szolgáltatásmarketing és a customer journey (vásárlói út) fogalmát, jelentőségét és alkalmazását elemzi a vállalati gyakorlatban. A dolgozat bemutatja a Magyar Telekom történetét, méretét és a vállalatcsoport szerkezetét, majd részletesen kitér a szolgáltatásmarketing eszközeire, beleértve a márkaépítést, felhasználói élményt (UX), valamint az ügyfélelmény mérésének módszereit. Különös figyelmet fordít a customer journey öt lépésének részletezésére, kiemelve, hogyan befolyásolja ez az ügyfélhűséget és a végfelhasználói élményt. Az elméleti alapok mellett a dolgozat gyakorlati példákon keresztül szemlélteti, hogy a Magyar Telekom hogyan alkalmazza ezeket az eszközöket a mindennapi működésében. Az összefoglalás során a szerző reflektál a tanultak gyakorlati relevanciájára és a szolgáltatásmarketing stratégiai fontosságára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A "Street food"-al kapcsolatos fogyasztói szokások vizsgálataBalogh, Réka; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom központi témája a „Street food” fogyasztói magatartásának vizsgálata. A kutatásom során választ kerestem többek között arra, hogy van-e hatása a nemnek a „street food” ételek fogyasztási gyakoriságára, illetve arra is, hogy mekkora szerepe van az íznek a fogyasztói döntésben. A kutatásomhoz kvalitatív (interjú) és kvantitatív (kérdőív) módszert is használtam, annak érdekében, hogy minél közelebb kerüljek a válaszhoz. A kérdőívem eredményei nem általánosíthatóak a hazai fogyasztókra, a mintám nem reprezentatív (N=201). Interjút a Harap-Lak Ételbár ügyvezető igazgatójával készítettem, így jobban betekintést nyerve az iparágba. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy a „street food” típusú ételek nagy népszerűségnek örvendenek és egyre nagyobb teret hódítanak a gasztronómiában.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Babaváró kölcsön és szabad felhasználású, jövedelemfedezetű hitelek folyamata az OTP Bank Nyrt.-nélBaráth, Vanda; Váradi, Norbert; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom fő témája a Babaváró kölcsön. A kölcsön bemutatása mellett, törekszem elemezni az igénylési folyamatát és a gazdasági hatását is a családokat támogató kölcsönnek. Mindezen mellett azokat a szabad felhasználású és jövedelemfedezetű hiteleket is vizsgálom és bemutatom, melyeket az OTP Bank kínál ügyfeleik részére. Bemutatom azokat az akadályokat melyek igazán nagy problémát okoztak a kölcsön megjelenését követően. Hangsúlyt fektettem az államilag támogatott hitelek igénylésének kezdeti volumenére, kiemelve, hogy a Babaváró kölcsön mindennek mennyi részét tette ki. Illetve, elemeztem az akkor egy éve megjelent kölcsönről szóló kutatás eredményét is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A BACHL Kft. logisztikai tevékenységének a bemutatásaNagy, Dorina; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozat első felében a BACHL Hőszigetelőanyag-gyártó Kft. rövid történetére és bemutatására kerül sor. Ezt követően a vállalat logisztikai menedzsmentjére fókuszálok, ennek részeként ismertetem a raktározást és készetezést, valamint az értékesítés folyamatait. Végül összegzem a gyakorlat alatt szerzett tapasztalatokat, rámutatok a problémákra és ezknek megoldására javaslatot teszek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A bankmarketing szerepe az ügyfelek bankolással kapcsolatos fogyasztói magatartása tekintetébenPalaticz, Fruzsina; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarA bankszektor az elmúlt évek során jelentős fejlődésen ment keresztül, főként a technikai fejlesztéseknek köszönhetően. A bankok pénzügyi szolgáltatásainak színvonala azonos arányban fejlődött az ügyfelek igényeivel és elvárásaival. Szakdolgozatom célja a bankszektor tevékenységének bemutatása, továbbá a bankmarketing jelentőségének és az ügyfelek bankolással kapcsolatos fogyasztói magatartásának elemzése. Elsőként a bank fogalmát és tevékenységét ismertetem, majd betekintést nyújtok az egyetemes és magyarországi bankrendszer létrejöttébe. Ez követően a bankmarketing eszközeit a marketing mixen keresztül mutatom be, majd az ügyfelek bankolással kapcsolatos fogyasztói magatartását elemzem. A szakirodalmi áttekintést követően összefoglaltam a primer kutatásomból származó eredményeket, majd válaszokat kerestem a megfogalmazott hipotéziseimre.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A bankrendszer felépítése, szerkezete, működése és ennek kockázataKatona, Noémi; Szakács, Attila; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom témája a bankrendszer felépítéséről, szerkezetéről, működéséről szól, kitérve a fogyasztóvédelemre, mint a rendszer egyik fő tevékenységére. Azért választottam a témát, mert jelenleg egy banknál vagyok értékesítés támogató, így belelátok a bankrendszer jelenlegi működésébe, valamint nagyon érdekesnek találom ezt a hatalmas gépezetet, amely ezt az egész rendszert működteti. Egy banknak a gazdaság működésében nagyon fontos szerep jutott, amely nélkül a körforgás nem tudna maradéktalanul megvalósulni, főleg a mai modern felgyorsult világunkba. A gyakorlatomat szintén az MKB Bank Nyrt-nél végzem, így a dolgozat első felében magát a bankot mutatom meg tényszerűen a megalapításától a jelenleg működéséig, kitérek a bank életében most nagyon aktuális egyesülési folyamatra, majd, hogy a fúzió után mivé alakul át a jelenlegi bank. A dolgozat második fele maga a bankrendszerről, annak kialakulásáról, történelméről szól, itt kitérek a hazai bankrendszer történelmére is, hisz ez az, amely megmutatja, hogy hogyan miként jutottunk el a mai szerintem jól működő rendszerig. A jelenlegi rendszert és szabályozást építettem a dolgozatba, de ettől függetlenül említést teszek a rendszerváltás előtt bankrendszerről is. Fontosnak tartottam leírni a bankrendszer szereplőinek a pénzügyi intézményeknek a szerepét a gazdasági körforgásban, valamint azt, hogy a bankok működésében milyen kockázati tényezők jelenhetnek meg, mik azok, amik veszélyeztetik a tevékenységük zökkenőmentes folyamatait.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A bankrendszer működése a mai világbanNémeth, Tamás; Szakács , Attila; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom alapjául az OTP Bank Nyrt.-nél eltöltött gyakorlatom szolgált. A gyakorlati helyem történetének a bemutatásával kezdtem. Ezt követően betekintést adtam a bankrendszer kialakulásának történetébe, fontosabb mérföldköveibe. A bankkal kapcsolatos ügyletekkel, szolgáltatásokkal folytattam a dolgozatot. A későbbiekben ismertettem a mobilbank, valamint az online rendszer hasznát. A banki kockázatokról is szót ejtettem a dologzatom vége felé. Zárásképpen összefoglaltam a dolgozatomot, kiértékeltem az elsajátított tapasztalokat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A belföldi szállítmányozás a Nagel Hungária Kft.-nélKajli , Fruzsina; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi KarZáródolgozatom célja az volt, hogy a belföldi szállítmányozás folyamatát, illetve az ehhez kapcsolódó jogszabályokat és dokumentumokat bemutassam és elemezzem a Nagel Hungária Kft-én keresztül. A dolgozatom első felében szerettem volna bemutatni a Nagel-Group megalakulásának történetét, majd a külön kitérve a magyarországi telephelyre a Nagel Hungária Kft-re és annak működésére, felépítésére és főbb partnereire. A dolgozatom második felében az általam választott belföldi szállítmányozásról szóló témát igyekeztem részletesen bemutatni. Így ennek köszönhetően én is a részese lehettem annak, hogy képzésen tanult elméleti rész, hogyan válik valóssággá a gyakorlatban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A biztosítás mint szolgáltatás fogyasztói szokásai a 25-35 éves korosztály tekintetébenSallai, István; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a 25-35 éves korosztály biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásait vizsgálja.Szakdolgozatom elkészítésének elsődleges célja a vizsgált generáció fogyasztói szokásinak megismerése volt. Munkám során egy átfogó képet kaptam az aktuális piaci helyzetről és a jövőt illető kilátásokról. Primer kutatást végeztem, hogy egy mindenre kiterjedő képet kapjak az Y generáció, azon belül is a 25-35 éves korosztály tekintetében. A szükséges információkat egy kérdőív segítségével szereztem meg a kitöltőktől. Majd a kapott eredmények alapján javaslataimat fogalmazta meg a biztosítótársaságok számára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Bunge Zrt. Válságkezelésének BemutatásaFarkas, Apolló; Buglyó-Nyakas, Erzsébet Tünde; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatom során törekedtem a saját tapasztalataimat, valamint a cégtől kapott információkat ötvözni, annak érdekében, hogy teljes képet adhassak a Bunge Zrt. válságkezeléséről, valamint az egyéb gazdasági és háborús tényezőkről, amelyek befolyásolták a társaság működését. A dolgozat során kitértem a szakirodalomban, valamint internetes forrásokban fellelt információkra, amelyek segítségével felállítottam a jelenleg is húzódó események témakörét. A záródolgozatomban felhasznált irodalom nagyrésze a magyarországi mezőgazdaság helyzetéről, valamint a gazdasági helyzet alakulásáról, így az ukrán-orosz háborúról, az inflációról és az energiaárak növekedéséről szólt. Kitértem az időjárási viszontagságok okozta termény mennyiségi csökkenésére, valamint az értékesítési árban történt növekedésre is. Továbbá kifejtettem az infláció mértékét, és annak hatását a mezőgazdaság piacára. Ismertettem az orosz, ukrán háború következményeit a gazdaságra és a mezőgazdaságra egyaránt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Campus Fesztivál kapcsán használt online marketing eszközök, fókuszban a közösségi média jelenléttelKapusi , Anna; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája alapjául a Campus Fesztivál kapcsán felhasznált online marketing eszközök fókuszban a social média jelenléttel, szolgáltak. Bemutatásra kerülnek a fesztivál, szolgáltatás, influencer és generációs markeging alapfogalmai, sajátosságai és a Campussal kapcsolatos és rá jellemző aspektusai. Kutatásom során a szakirodalmi áttekintést követően kvantitatív módszerrel kérdőíves megkérdezést végeztem amely teljes mértékben online zajlott. Eredményeim olyan összefüggésekre irányulnak miszerint van pl. Van-e kapcsolat a részvételi hajlandóság és a közösségi oldalak követése között. Meghatározó tényező a tartalom típusa, a leírások elolvasására való hajlandóság kapcsán. Van-e szerepe influencerekkel történő kommunikációnak vásárlásösztönzés folyamatában. Van-e különbség a között, hogy milyen arányban követik a különböző nemek a közösségi oldalakat. Könnyebben elolvassák-e a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők a hosszabb leírásokat is. Melyik generáció tagjai közt a legnagyobb a fesztiválokon való részvételi hajlandóság.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Campus Hotel és a Sport Hotel szállodai működésének összehasonlításaFazekas, Mercédesz; Farkas, Noémi Dóra; DE--Gazdaságtudományi KarA két szálláshely nagyon hasonló mind felépítésben, mind működésben. Helyileg a Nagyerdő megannyi látnivalójának a közelében helyezkednek el. A foglalásokat illetően lehetőség van telefonon, e-mailben, vagy az egyes szállásfoglaló oldalakon foglalni. Ezenkívül a weboldalakon egy ajánlatkérő űrlap is található. A marketing tevékenységükre kitérve leginkább a Social media felületeken tevékenykednek. A Campus Hotel rendelkezik Facebook, Instagram és TikTok profillal is, míg a Sport Hotel mindössze csak egy Facebook oldallal. Az online marketing eszközök közül többet is alkalmaznak, viszont offline marketingre ezzel ellentétben már sokkal kevesebb figyelmet fordítanak. A vevő elégedettséget, visszajelzéseket is figyelembe vettem, mindkét helyen akadtak elégedetlen és elégedett vendégek egyaránt, de természetesen utóbbiból jóval több van.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Campus Hotel marketing tevékenységének bemutatásaTősér, Levente; Mihály, Tamás; DE--Gazdaságtudományi KarZáródolgozatom témájának a Campus Hotel marketing tevékenységének vizsgálatát választottam. Mivel a Hotel online marketing tevékenységet folytat, így a dolgozatom során az online marketing eszközöket mutattam be, illetve a Campus Hotel által használt módszereket példák segítségével. A kutatás megerősítette azt a tényt, hogy a szállodáknak a mai világban kiemelten fontos, hogy az online térben is jelen legyenek, mivel a leendő potenciális vendégek egyre nagyobb arányban használják az internetet a nyaralás vagy egy üzleti út megtervezésekor, szálláshelyek böngészésére és foglalásra. Emellett az internetes marketing módszerek lehetővé teszik a hotelek számára, hogy kommunikáljanak a vendégeikkel, személyre szabott ajánlatokat tegyenek és erősítsék a kapcsolatot a vevőkkel. Az eredmények alapján megállapítható, hogy az online marketing eszközök a szállodai alkalmazásban hatékonyan működnek és fontos szereppel bírnak az üzleti siker elérésében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A catvertising hatása a márka felidézésére és felismerésére: Kísérleti vizsgálat a macskaképek memóriamegmaradásra gyakorolt hatásárólSzabó, Janka; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarEz a dolgozat azt vizsgálja, hogy a reklámokban megjelenő macskák milyen hatással vannak a márkaérzékelésre és a fogyasztói elkötelezettségre. A kutatás szemmozgás követési vizsgálatot és kérdőíveket is magában foglal, melyek által a macskákat szerepeltető hirdetések hatékonyságát vizsgálja a macskaképeket nem tartalmazó hirdetésekhez képest. A kérdőívek kitöltői és a szemmozgást követő vizsgálat résztvevői minden korosztályból képviseltettek.A márka felidézésére, az érzelmi hatásokra és a márka felismerésére vonatkozó hipotéziseket vizsgálom és elemzem. Az eredményeken keresztül bemutatom, hogy a macskákat megjelenítő reklámok magasabb szintű elkötelezettséget és érzelmi reakciókat váltanak-e ki a résztvevők között. Összességében a kutatás hozzájárul ahhoz, hogy megértsük az állatképek reklámban betöltött szerepét és annak a márkamarketing stratégiákra gyakorolt hatásait.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Centrum Hotel marketing stratégiája a vendégelégedettségek és a bevételek növelésének tekintetébenPataki, Ákos; Bárczi, Bence; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom egyik célja az volt, hogy átfogó képet rajzoljak a gyakorlati helyemről egy alkalmazott szemszögéből, és részletesen elemezzem, mely tényezők járulnak hozzá a mai vendégelégedettség növeléséhez. Ahogy már korábban is hangsúlyoztam, nem elég, hogy ha csak egy kedves személyzetet alkalmaz egy cég, hiszen a szállodában megjelenő hibákat nem fogják tudni kárpótolni, hanem minden részletnek tökéletesen kell működnie a szállodán belül ahhoz, hogy a vendég elégedetten távozzon, és mindenképpen visszatérjen Debrecenbe, majd következő tartózkodása alkalmával ismét ezt a szállodát válassza. Az online jelenlét kulcsfontosságú a marketingstratégia és az eladások növekedése szempontjából, amivel a vezetőség teljesen tisztában van. Ennek köszönhető, hogy a jövőben remélhetőleg a legtöbb online platformon megtalálható lesz a szálloda, és a hozzá kapcsolódó tudnivalók. A Centrum Hotelben töltött gyakorlati időm során mély betekintést nyertem a szállodaüzemeltetés folyamatkezelésének összetettségébe. Számos aprólékosságra kell figyelni annak érdekében, hogy minden gördülékenyen működjön, legyen szó a vendégek bejelentkeztetéséről, a szobák tisztaságáról vagy éppen a pénzügyi tevékenységekről. Dolgozatom rávilágított arra, hogy kulcsfontosságúak az olyan partnerségek, mint például múzeumok vagy éttermek, amelyek további vendégforgalmat generálnak a szállodának. Ahhoz, hogy a jövőben versenyképes legyen a szálloda, néhány új szolgáltatást kell bevezetnie, hogy lépést tudjon tartani a technológiai fejlődéssel és a növekvő vendégigényekkel. Ami néhány éve még kiemelkedő minőségnek számított, az már nem feltétlenül felel meg a piaci elvárásoknak. Ezért fontos, hogy hatékonyan meg tudjuk szólítani a potenciális vendégeket, amihez elengedhetetlen az online jelenlét. Megállapítható, hogy a Centrum Hotel sikeresen halad az online platformok felé, hogy még szélesebb körben népszerűvé váljon a jövőben. Eközben fontos hangsúlyozni, hogy mindezt a környezetvédelem szempontjából is figyelembe véve teszik, így tovább erősítve azt a szállodai imázst, amelyet megálmodtak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Coca-Cola versus Pepsi védjegyeinek kapcsolata a fogyasztói attitűdökkelDeák, Soma; Kontor, Enikő; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a fogyasztói attitűdök (kognitív, konatív és affektív), milyen kapcsolatban vannak a két világhírű márka (Coca-Cola, Pepsi) védjegyeivel. A vizsgálat eredménye alapján kiderült és megerősítést nyert az a feltételezés, hogy az affektív az az „érzelmi” attitűdökre hatnak a legerősebben a védjegyek, míg a kognitív a „tudati” attitűdökre pedig kevésbé hatnak a védjegyek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Covid 19 közvetett és közvetlen hatása a patikai marketing rendszerébenKovács, Péter; Szűcs , Róbert Sándor; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomamunkámban bemutattam a gyógyszeripar pénzügyi mutatóit. Mekkora bevétellel rendelkezik a szektor nemzetközi és hazai szinten. Mekkora költségeket fektetnek a gyártók a marketing tevékenységekre, szekunder kutatás alapján. A patikába betérő emberek között végzett primer kutatásomban, igyekeztem felmérni a vásárlási szokásokat, milyen céllal mennek be, milyen hatások érik őket, hogyan reagálnak a külső körülményekre, mint például a koronavírus járványhelyzetre. Statisztikai elemzések vizsgálata után, megállapítottam, hogy a bizalom és hitelesség nem csökkent az emberekben az egészségügyi szakemberek irányában. Viszont elmondható a visszajelzések alapján, hogy károkat szenvedett az orvosi ellátás minősége. A terhelés nagyságát csökkenteni lehetne a rendelkezésünkre álló technológia kiaknázásával (EESZT), de ehhez megfelelő edukáció szükséges a lakosság irányába. A patikai egységek korszerűsítése folyamatosan zajlik. A létrejövő kialakítások már védik a dolgozókat a fertőző betegségek terjedése ellen, viszont az átépítések megvalósítása már úgy történik, hogy egyre nagyobb figyelmet kapnak a CATMAN polcok , nyitott gondolák, reklám anyagok tökéletes láthatósága. Egyre nagyobb a kereslet a vény nélkül kapható készítmények iránt. amely biztosítja a patikák számára a pozitív mérlegü gazdálkodást.