Hallgatói dolgozatok (Vidékfejlesztési és Funkcionális Gazdálkodási Intézet)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A Vidékfejlesztési és Funkcionális Gazdálkodási Intézet 2024-ben létrejött hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
A Debreceni Egyetemen a hallgatói dolgozatok a 2011-es felsőoktatási törvény 2022. évi törvénymódosításához alkalmazkodva csak az Egyetem által szolgáltatott Eduroam WiFi hálózatra csatlakoztatott eszközről, vagy egyetemi IP címről érhetőek el.
“A sikeres záróvizsgát tett hallgató szakdolgozatát vagy diplomamunkáját a felsőoktatási intézmény tanulmányi rendszerében teljes egészében tárolja, és azokról nyilvántartást vezet. A tárolt szakdolgozatokat és diplomamunkákat – jogszabályban meghatározottak szerint titkosított részek kivételével – a tanulmányi rendszeren keresztül korlátozás nélkül hozzáférhetővé és kereshetővé kell tenni.” A törvényről további részletek: Felsőokt. tv. (új) - 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye.
Jelen gyűjteményben a dolgozatok az Egyetem döntése értelmében csak könyvtári számítógépekről hozzáférhetőek. További információ: DEA pontok.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Vidékfejlesztési és Funkcionális Gazdálkodási Intézet) Megjelenés dátuma szerinti böngészés
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Amazon Travel tevékenysége különös tekintettel az egzotikus úti célokraSzilágyi, Zsófia; Kóródi, Márta; DE--Gazdaságtudományi KarBudapest IX. kerületében található Amazon Travel utazási irodában töltöttem le a 14 hetes szakmai gyakorlatomat. A gyakorlatnak hála betekintést nyerhettem az iroda mindennapjaiba és segíthettem az itt dolgozó szakembereknek. Minden utazásközvetítői folyamattal megismerkedtem és ezek alapján írtam meg a záródolgozatomat. Bemutattam, hogy az iroda mire specializálódik és ismertettem az iroda leglátogatottam egzotikus szigetországát, a Dominikai Köztársaságot.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztói magatartás és a döntési folyamat jellemzői a desztinációválasztásban, különös tekintettel a generációs sajátosságokraLázár, Orsolya; Kóródi, Márta; DE--Gazdaságtudományi KarKutatásaimmal azt vizsgáltam, hogy az idősebb és a fiatalabb generáció milyen utazási döntéseket hoz. Ennek alapján bemutattam az utazással kapcsolatos fogyasztói magatartást és a döntési folyamatokat. Ahhoz, hogy ezeket megértsük, fontos tisztában lenni a fogyasztói magatartás, valamint a vásárlási döntési folyamatok elméleti hátterével és definícióival. Ismertettem továbbá az utazási irodák és egyéni szervezés népszerűségét, valamint definiáltam az utazásszervezők és közvetítők fogalmát. Kutatásom során kérdőívet készítettem, amivel az utazási szokásokat elemzem, rövidebb és hosszabb utazás esetén, valamint általános utazási döntésekkel kapcsolatos kérdéseket is feltettem. A kérdőív célja az volt, hogy megtudjam, hogy a két generáció milyen utazási döntéseket hoz, hogyan szerveznek utazásokat, vállalnak-e hosszabb utakat, vagy szívesebben utaznak közelebbi desztinációra.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Hajdúszoboszló városimázsa és turisztikai vonzerejeChlebik, Bence; Bagdi, Róbert; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom célja egy átfogó kép alkotása Hajdúszoboszló városimázsáról és turisztikai vonzerejéről. A település fő arculatához tartoznak az egészségturisztikai szolgáltatások, ennek okán részletesen kifejtettem ezek fontosságát és ismertettem a hozzá tartozó fogalmakat. Feltüntettem a desztinációban igénybe vehető gyógykezeléseket és azok jótékony hatását, valamint a gyógyvizek fajtáit. Mindezek mellett bemutatásra kerültek a város imázsát alkotó részelemek, valamint az aktuális fejlesztések és azok hatása az idegenforgalomra. Az alkalmazott kutatási módszer segítségével áttekintettem az emberek álláspontját a városra vonatkozóan, valamint egyes szolgáltatásokkal, elégedettséggel és potenciális fejlesztendő területekkel kapcsolatban. Ezek elemzésével korszerű javaslatokat tettem, amelyek minden bizonnyal hozzájárulnának a már pozitív városképhez és vonzerőhöz.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Szilágyszeg népességmegtartó képességeMolnar , Richard-Vilmos; Horváth, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarSzilágyszeg népessége csökken, mivel az elhalálozások száma magasabb a születéseknél, és sok fiatal elvándorol a jobb munkalehetőségek reményében. A település népességmegtartó képességét rontja a gazdasági lehetőségek és a fejlett infrastruktúra hiánya. A kérdőíves felmérés szerint a helyiek többsége családi kötődése miatt marad, míg a külföldre vagy városba vágyók a jobb megélhetést keresik. Az EU-s támogatások a település fejlesztésére használhatók fel, különösen munkahelyteremtés és közösségi élet élénkítése érdekében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A magánszálláshely-szolgáltatás sajátosságai egy kiemelkedő magyar fürdővárosbanMészáros, Lilla; Sánta, Ádám Kálmán; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban a Magyarországon működő magánszálláshelyeket állítottam a középpontba. Szerettem volna feltérképezni azt, hogy a kötelező minősítési rendszer által támasztott követelményeket miként tudták szállásadás ezen kis szereplői teljesíteni. Továbbá körbejártam azt is, hogy vajon egy olyan fürdővárosban, mint Hajdúszoboszló, a magánszálláshely-szolgáltatás szektorában milyen nehézségekkel kell a szereplőknek megküzdenie. Mindemellett kutatásomban igyekeztem megvizsgálni, hogy e szálláshelytípussal szemben a fogyasztóknak milyen elvárásaik lehetnek. A szálláshely-szolgáltatási piac megkerülhetetlen szállodákat kiegészítő szektora ez a terület, kiváltképp olyan "üdülőváros" esetében, mint Hajdúszoboszló.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Utazási irodák a belföldi turizmusbanTerdik, Melitta; Hevessy, Gábor Balázs; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban a belföldi turizmus helyzetét vizsgáltam utazási irodák szemszögéből. Kutatásom főként arra irányult, hogy mi jellemzi a hazai utazási irodák által szervezett belföldi utakat, valamint, hogy van-e jövője ezeknek az utaknak. 5 utazási irodával készítettem mélyinterjút, amelyek segítségével válaszokat tudtam adni a dolgozatomban feltett kutatási kérdésekre. Említést tettem ezen kívül a turizmusról általánosságban, online utazási irodákról, és a legnépszerűbb hazai turisztikai térségekről is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Bodri Pincészet Cégcsoport MarketingstratégiájaGurzó, Andrea; Gál, Tímea; DE--Gazdaságtudományi KarA Bodri Pincészet Cégcsoport marketingstratégiáját az elmúlt egy év során végzett megfigyelések, elemzések, mérések és a mélyinterjúkon elhangzottak alapján készítettem el. A Pincészetnek is egy marketingorientált szervezetté kell válnia, ami segíthet a jövőben a fogyasztói igények megértésében, a termékportfólió fogyasztócentrikus kialakításában, a sikeresebb marketing kommunikációban és a brand identitásának megerősítésében, továbbá egy sikeres marketingstratégia megalkotásában. A dolgozatomban a Cégcsoporton keresztül igazolom azt a tényt, hogy a tudatos marketing aktivitás, ma már egyre inkább létkérdésé válik egy magyar borászat életében. A marketingorientált gondolkodás elsődleges irány kell, hogy legyen az egyedi marketingstratégia megalkotása mellett, minden olyan pincészet részére, aki hosszabb távon képzeli el az életét, mert a piac egy állandóan változó, alakuló, a fogyasztók, a versenytársak, a beszállítók és sok egyéb tényező mentén befolyásolt tér. Ezen a „piactéren” szükséges valami stabilitás, iránymutatás a borágazat szereplőinek, amit egy jól összerakott, Marketingstratégia tud biztosítani.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Nyíradony város gazdasági és társadalmi fejlődése az elmúlt 10 évbenNagy, Annamária Kitti; Godáné Sőrés, Anett; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom célja bemutatni Nyíradony fejlődését és megvizsgálni, hogyan hatottak a vidékfejlesztési programok és kezdeményezések a településre. Elemzésem során figyelembe veszem, hogy milyen szerepet játszott a helyi közösség és az önkormányzat a fejlesztési projektek megvalósításában. Szeretném bemutatni, hogyan sikerült Nyíradonynak a mező-gazdasági háttérrel rendelkező településből egy modern várossá válni, amely számos új lehetőséget kínál lakói számára. A vidékfejlesztési intézkedések fontossága és hatékonysága különösen releváns témává vált az utóbbi években és Nyíradony példája jól szemlélteti, hogy megfelelő tervezéssel és támogatással milyen pozitív változások érhetők el. Dolgozatom célja bemutatni Nyíradony városának természeti, demográfiai és gazdasági helyzetét, majd a lakosság véleménye által megvizsgálni a fejlődésüket az elmúlt 10 évre vonatkozóan, illetve megítélni az ez idő alatt megvalósított pályázatok hasznosságát szintén a helyi közösség segítségével.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Pastelerias, avagy a spanyol és katalán cukrászati készítmények lehetséges szerepe a vendéglátásbanSzalontai, Zita; Sánta, Ádám Kálmán; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom témája a spanyol és katalán cukrászati készítmények lehetséges szerepe a vendéglátásban. Bemutatásra kerülnek a leghíresebb spanyol és katalán édességek, megjelenési formáik és szerepük a magyar vendéglátásban, illetve, hogy a magyar fogyasztók mennyire kedvelik ezeket a desszerteket, valamint ezek a cukrászati készítmények milyen formában jelennek meg úgy Spanyolországban, mint Magyarprszágon. A dolgozatban említésre kerül az is, milyen utazási szokásaik vannak a kuatásom során megkérdezett embereknek, és mennyire vannak tisztában a spanyol gasztronómiai értékekkel. A kutatásomban két interjú alany is segítségemre volt. Egyikük a magyar míg másikuk a spanyol vonalról engedett betekintést szakmai tapasztalataikba. Előbbi alanyom egy magyar szakács, akivel Spanyolországban dolgoztam, utóbbi alanyom pedig spanyol és végzettsége szerint cukrász, szintén Spanyolországban ismerhettem őt meg.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Hirdetőfelületek a digitalizációs forradalom korábanLajtos, László; Gál, Tímea; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom a hirdetőfelületeket vizsgálja a digitális forradalom korában. A dolgozat tárgyalja, hogy milyen új lehetőségeket kínál a digitalizáció a hirdető felek számára. Kezdve az online közösségi terekkel, egészen a virtuális valóságig és a videójátékokig, mint hirdetési eszközök. A kutatás során vizsgáltam, hogy a felhasználók milyen platformokon vannak jelen, illetve hogy korcsoportoként milyen közösségi oldalakat perferálnak a válaszadók. A végzett kutatásommal a videójátékos tartalmak fogyasztását is megvizsgáltam. Továbbá az online hirdetések hatására történő vásárlási hajlandóságot is. A televíziózási szokásokat is kutattam a hazai fogyasztók körében. A megkérdezettek nyilatkoztak arról is, hogy a különböző platformokon milyen gyakorisággal találkoznak hirdetésekkel. A kutatásom arra is kiterjedt, hogy az egyes platformokon látott hirdetéseket mennyire tartják a fogyasztók személyre szabottnak és hasznosnak vagy éppen bosszantónak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A tanácsadás és az én-marketing jellemzőinek percepcióiHonvéd-Fekete, Fruzsina; Godáné Sőrés, Anett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat az én-marketing és önmenedzsment fontosságát és elterjedtségét vizsgálja, valamint azt, hogyan járulnak hozzá ezek a tényezők az egyének karrierépítéséhez és szakmai sikereik eléréséhez a tanácsadás szakmában. Továbbá azt vizsgálja, hogy mennyire közismertek Magyarországon az én-marketing és önmenedzsment fogalmak, illetve, hogy milyen formában nyilvánulnak meg ezek az egyének mindennapjaiban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A perszonalizáció jelentősége az FMCG üzletláncok vonatkozásábanSzabó, Tamás; Gál, Tímea; DE--Gazdaságtudományi KarA diplomadolgozatom célja bemutatni, hogy a perszonalizáció hogyan és miként van jelen az FMCG üzletláncok vonatkozásában. Továbbá fontosnak tartottam ismertetni, hogy a személyre szabott ajánlatok milyen formában járulnak hozzá a vásárlási élmény és az elégedettség növeléséhez, illetve, a lojális vevőbázis kialakításához. A szekunder kutatásom során a témakörben megjelent hazai és nemzetközi szakirodalmak segítségével határoztam meg a személyre szabás jelentőségét a kereskedelemben, a törzsvásárlói rendszerek előnyeit és alapvető tulajdonságait, valamint az FMCG üzletláncok által alkalmazott hűségprogramokat. Primer kutatómunkám során kvalitatív és kvantitatv módszerekkel vizsgáltam a témakör relevanciáját. Szakértői mélyinterjút végeztem a RetailZOOM ügyvezetőjével, valamint kérdőíves megkérdezést folytattam le a törzsvásárlók preferenciáira és szokásaira fókuszálva. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy ugyan jelenleg még az általános, nem szegmentált ajánlatok vannak túlsúlyban, azonban a perszonalizáció erőteljesebb ösztönző hatással bír a fogyasztókra. A kutatásom alapján elmondható, hogy a személyre szabott ajánlatok applikációk formájában jelennek meg a leghatékonyabban, illetve nagymértékben hozzájárulnak a vásárlói elégedettség és a lojalitás növeléséhez, amely által törzsvásárlók szívesebben térnek vissza az adott üzletláncba, valamint a kosárértékük is nagyobb lesz. A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók számára a személyre szabott ajánlatok nem csupán a spórolás egyik legfontosabb eszközei, hanem nagymértékben hozzájárulnak a vásárlói elégedettség növeléséhez. A megtakarítás lehetősége mellett, a fogyasztók úgy érzik, hogy az adott üzletlán odafigyel az egyéni szükségleteikre.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kiállítóhelyszínek működése és lehetséges szerepe a kulturális turizmusban a Bényi Galéria példáján keresztülSzatmári, Dóra; Sánta, Ádám Kálmán; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatom a kiállítóhelyszínek működését és lehetséges szerepét mutatja be a Debrecenben található Bényi Galéria példáján keresztül. A dolgozatban elsősorban meghatározom a kulturális turizmus fogalmát, jelentőségét, keresletét. Mindemellett a kulturális turizmus debreceni kínálati elemeiről is szót ejtek. Végül pedig bemutatom a Bényi Galéria működését.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Dropshipping az e-kereskedelemben: Platformválasztási szempontok, Marketingstratégiák és Logisztikai kihívásokTakács, Viktor; Gál, Tímea; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a dropshipping üzleti modell szerepét vizsgálja az e-kereskedelemben, különös tekintettel a platformválasztás szempontjaira, a marketingstratégiákra és a logisztikai kihívásokra. A szerző bemutatja, hogy a dropshipping hogyan teszi lehetővé a vállalkozók számára az online áruházak indítását minimális tőkével, mivel nincs szükség készletezésre, és a logisztikát a beszállítók végzik. Emellett elemzi az olyan e-kereskedelmi platformokat, mint a Shopify és a Shoprenter, amelyek a dropshippinghez nyújtanak technológiai és marketingtámogatást. A dolgozat végül mélyinterjús kutatáson keresztül vizsgálja a platformválasztás hosszú távú hatásait a vállalkozások növekedésére és versenyképességére.Tétel Korlátozottan hozzáférhető AZ ELLÁTÁSI LÁNC FELÉPÍTÉSÉNEK VIZSGÁLATA A HAJDÚ-DRINK-TECH KFT.-NÉLFórián, Balázs; Terjék, László; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom témája az ellátási lánc felépítésének vizsgálata, amely a Hajdú-Drink-Tech Kft.-nél történt. Az ellátási lánc menedzsment egy egyre növekvő fontosságú terület a vállalatok életében, különösen ebben az erősen globalizált piaci környezetben. Egy jól működő ellátási lánc növelheti a vállalatok versenyképességét és hatékonyságát, illetve csökkentheti a költségeit is. Továbbá, rugalmasabbá és kreatívabbá teheti a vállalatok működését. Az ügyfélélmény jelentős javuláson mehet át egy vállalkozáson belül egy pontos és jól működő ellátási lánc miatt. Az ellátási lánc a kockázatbecslést és a piackutatásokat is megkönnyítheti a vállalkozások életében. A vállalatok működése során fontos figyelembe venni a fenntarthatóságot és a társadalmi felelősség vállalást, amit egy jól működő ellátási lánc támogat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Adminisztrációs és egyéb feladatok a katasztrófavédelemnélBaranyi, Zsuzsanna; Godáné Dr. Sőrés, Anett; DE--Gazdaságtudományi KarA tűzoltóság kialakulásának és a polgári védelem (légoltalom) történetének bemutatása. A katasztrófavédelem felépítése, teljes bemutatása, feladatainak részletezése. A gyakorlati helyen elvégzett adminisztratív és könyvelési feladatok részletes bemutatása.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Családbarát szolgáltatások a fogyasztói elvárások tükrében a Hunguest Hotel Sóstó példájánMátyás , Dorina; Vargáné Csobán , Katalin; DE--Gazdaságtudományi KarA turizmus nemcsak a népgazdaság meghatározó szektora, jelentős szerepet tölt be a családok életében is. Mivel a közös családi élmények iránti kereslet napjainkban folyamatosan növekszik és a szabadidő eltöltésének leghasznosabb módja, élményértéket adó cselekedet. Dolgozatomban a szálloda, mint szálláshely által nyújtott család,-gyermekbarát szolgáltatásokat elemeztem részletesen. Témaválasztásomhoz az adott inspirációt, hogy a Hunguest Hotel Sóstó kettő évig gyermekanimátorként foglalkoztatott. Láttam, a gyermekek jelenléte mennyire befolyásolni tudja a szálláshely működését. Aktuálisnak is tartottam ezzel a kérdéssel foglalkozni, egyrészt a 2020 év elején kialakult pandémia helyzet következményeként jelentősen megváltozott a turizmus piaca, mások lettek a fogyasztói szokások, elvárások. Másrészt a mindennapok során rendszeresen halhatjuk Magyarország kormánya is sokat tesz annak érdekében, hogy a családbarát jelleg a szolgáltatóhelyeken, így a turizmusban is természetes legyen. Fontosnak érzi, hogy társadalmunkban megerősödjön és általánossá váljon családbarát értékrend. Célom az volt, hogy bemutassam mit vár el a család a gyermekbarát szolgáltatás keretén belül a szálláshely szolgáltatóitól. Rávilágítsak, hogy a szálláshelyeknek, mint a turizmus legnagyobb szolgáltatóinak szüksége van arra, hogy a gyermekekkel kiemelten foglalkozzanak, mert az a hely, aki a gyermekbarát profilt felveszi egy nagy létszámú szegmenset tud magának vendégként megnyerni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A könyvelői feladatok bemutatása egy könyvelő iroda példáján keresztülEnyedi, Bianka; Godáné Sőrés, Anett; DE--Gazdaságtudományi KarZáródolgozatom témája egy könyvelő iroda által végzett könyvelői tevékenységek alapján készült, ahol a gyakorlatomat töltöttem. Ez a cég az Adó- Jóker 97 Kft. Dolgozatomban kitérek azokra a tevékenységekre, amelyekről ismereteket szereztem ez idő alatt, például a számviteli politika vagy például bizonylatok felismerése, de ezekről a dolgozatomban részletesen kitérek. Illetve összehasonlítást teszek arról, hogy a könyvelésben szereplő kulcsfontosságú tevékenységek milyen módon szerepelnek a gazdaságban és milyen szerepet töltenek be és ezeknek a szerepeknek milyen jelentőségük van például egy cég fejlődése vagy versenyképessége céljából. Különböző programokat és azoknak az alapszintű használatát ismerhettem meg, amelyet nagyon hasznosnak tartok. Az iroda erősségeire, gyengeségeire, előnyeire és veszélyeire is kitérek egy SWOT analízis keretein belül. Összességében rengeteg tapasztalatot szereztem és új ismeretekre tehettem szert, amely a dolgozatomból is kiderül.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Értékesítés és marketingtevékenység a Hotel Silver szálloda működésébenStiegelmayer, Hanna; Terjék, László; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozat bevezetőjében célul tűztem ki a hajdúszoboszlói Hotel Silver**** értékesítési és marketingtevékenységének elemzését, különös figyelemmel a közösségi médiacsatornák használatára. Az elemzéshez a 7P modellt alkalmaztam, amely által bemutattam a hotel marketingtevékenységében alkalmazott termék, ár, hely, promóció, emberek, folyamatok és fizikai bizonyítékok elemeket. Továbbá SWOT-elemzést végeztem, hogy azonosítsam a fejlesztési lehetőségeket. Összefoglalva, javasoltam a Hotel Silver**** közösségi médiajelenlétének erősítését, különösen az Instagram és TikTok platformokon, és a posztok minőségének javítását. Ennek megvalósításához fontos a humán erőforrások fejlesztése és a személyzet képzése. A továbbiakban a szálloda számára lehetőséget láttam a naprakész online információk biztosításában a vendégek számára a honlapján az ideiglenesen nem elérhető vagy megváltozott szolgáltatásokról.Tétel Embargó alatt Sofőrök teljesítményének értékelése a Lerton Trans Kft.-nélSzokolov, Albert; Felföldi, János; Kovács, Evelin; DE--Gazdaságtudományi KarA diplomadolgozatban a Lerton Trans Kft.-nél munkavállaló, azon belül magyar, moldáv és filippínói nemzetiségű kamionsofőrök teljesítménye és a munkavégzéshez szükséges eljárások kerülnek elemzésre. Az interjúk és adatgyűjtések révén lefolytatott empirikus kutatás elemzése feltárja a hazai és külföldi kamionsofőrök teljesítménybeli eltéréseit. A kutatás különös figyelmet szentel a sofőrök kommunikációs készségeinek, megbízhatóságának, munkaidő-használatának és a közlekedési valamint biztonsági szabályok betartásának. A vizsgált területek összehasonlítása lehetővé teszi a munkaerő teljesítményének mélyebb megértését. A tanulmány így segíti a vállalatot a különböző nemzetiségű kamionsofőrök hatékonyabb foglalkoztatásában.A diplomadolgozat nem csak elméleti kerettel szolgál, hanem valós gyakorlati javaslatokat is felvázol a logisztikai szektor problémáinak kezelésére.