Hallgatói dolgozatok (BTK Tanárszak)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A BTK Tanárszak hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (BTK Tanárszak) Tárgyszó szerinti böngészés "általános iskola"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az amerikai polgárháború tanítási szakmódszertana általános iskolábanMárki-Kira, Mihály; Harangi, Kitti; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatomban az amerikai polgárháború általános iskolai tanítási szakmódszertanát igyekszem bemutatni. Tanítási szakmódszertan alatt két olyan fő tanulásszervezési munkaformát kell érteni, amelyek alapján a téma feldolgozása történt. Ez alapján a dolgozat két legfőbb fejezete az ezen két munkaforma alapján történő bemutatás; a „csoportos” jellegű tanulásszervezési munkaformán és a „frontális” jellegű munkaformán keresztül történik. A téma feldolgozása kronológiai sorrendben, a megtartott órák szerint történik, amelyet megelőz a helyszín, az osztály és a legfontosabb előzetes információk bemutatása. Ezt követően az összegzésben foglalom össze a két megközelítési szempont során tapasztaltakat és a további lehetőségeket. A dolgozat célja a teljes gyakorlatiasság szemszögéből bemutatni a csoportos és a frontális tanulásszervezési munkaforma előnyeit és hátrányait; valamint a vegyes tanulásszervezési munkaforma kiemelése.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A görög mitológia oktatásmódszertani kérdései általános iskola ötödik osztályábanSimon, Gabriella; Nemes, Zoltán; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom témája az összefüggő egyféléves tanítási gyakorlatomhoz kapcsolódik. A görög mitológia tanítását mutatja be általános iskola ötödik osztályában. A dolgozat első fejezetében ismertetem azokat az információkat, melyekkel a jelenlegi kerettanterv szerint az ötödik évfolyamos tanulóknak meg kell ismerkedniük az ókori görög mitológia témakörén belül. A dolgozat tartalmazza azokat az életkori sajátosságokat, melyeket a 10-11 éves diákokat tanító pedagógusoknak figyelembe kell venniük, valamint a saját tapasztalataimat az adott korosztályról. A dolgozat utolsó fejezete a tanítási gyakorlaton használt tankönyv vonatkozó fejezeteinek bemutatásáról szól, valamint a görög mitológia tanításához készült két óratervet reflexiókkal együtt.