Hallgatói dolgozatok (Kommunikáció- és Médiatudomány)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Kommunikáció- és Médiatudomány) Tárgyszó szerinti böngészés "444.hu"
Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 444.hu hatása a hazai online újságírásraRévész, Béla; Dunai, Tamás; DE--Bölcsészettudományi KarA webes újságírói trendek – mind külsőségekben, mind a tartalom előállításának szempontjából – gyorsan változnak, a közösségi média, a blogrendszerek és az azonnali interakciók megjelenésével pedig már lehetetlen az újságírást kategóriákhoz és szabályokhoz ragaszkodva elemezni. A hazai online sajtó jó ideig nem érezte ezt a megújulási kényszert. Designváltások történtek ugyan, de komolyabb, tartalombeli fejlődés csak elvétve. Az online sajtótermékek zöme olyan volt emiatt, mint egy nyomtatott termék webes megjelenítése. A jeget az Index törte meg, amely Uj Péter vezetésével a 2000-es években egy sor szokatlan, forradalmi újítást vezetett be felületén, különös tekintettel az olvasók interakcióira. Az ötleteket többen másolni kezdték, de az, ami 2013-ban történt, kisebb földrengéssel ért fel a hazai sajtópiacon. Ekkor kezdte meg működését a 444.hu hírportál. A határok, amelyek addig bizonyos mértékig keretbe foglalták az online sajtó hazai működését, hirtelen bizonytalanokká váltak. Az oldal szakított a Magyarországon megszokott struktúrával, és mind külalakjában, mind tartalmi koncepciójában olyan szokatlan és meghökkentő módon kezdte meg a tartalomszolgáltatást, amelyre addig nem volt példa. Dolgozatomban sorra veszem ennek az újszerű megközelítésnek a leglényegesebb elemeit. A vizsgált terület alapvetően a magyarországi mainstream vonalra korlátozódik. Összehasonlítom a !!444!!! stíluselemeit a különböző hírportálokéval, majd a hírtartalom és annak közlési módjának megújítására keresek példákat. Bemutatom, hogyan értelmezi a lehető legtágabban Uj Péter szerkesztői elve a különböző sajtóműfajok közötti átjárhatóságot, s hogy miként definiálja újra a tartalomszolgáltató és a fogyasztó közötti kapcsolatot. Dolgozatomban abból a feltevésből indulok ki, hogy bár logikusan valószínűsíthető egy ilyen méretű reform gyakorlati megvalósításának óriási hatása a hazai online sajtó szereplőire, valójában éppen a reform nagysága és komplex, minden területre kiterjedő rendszere az, amely meggátolja, hogy a magyar mainstream online média a !!444!!! által bemutatott alternatívát maradéktalanul átvegye. Egy ilyen, minden részletre kiterjedő strukturális és szemléletbeli váltásra ugyanis már működő és évek óta prosperáló, jól bejáratott tartalomszerkesztési technikával dolgozó híroldalak jelenleg képtelenek.