Hallgatói dolgozatok (Állam- és Jogtudományi Kar)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Állam- és Jogtudományi Kar) Szerző szerinti böngészés "Ádám, Borbála"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A betegelégedettségi vizsgálat szerepe az egészségügy minőségfejlesztésében(2010-05-27T07:16:50Z) Antal, Judit; Ádám, Borbála; DE--TEK--Állam- és Jogtudományi KarAz egészségügy folyamatosan fejlődő ágazat. Az orvostudomány által elért új eredmények folyamatosan jutnak el a klinikai gyakorlatba, s a technológiai fejlődés folyamatosan bővülő eszköztára egyre szélesebb lehetőséget kínál a gyógyító tudományok számára. Ezt a technikai fejlődést azonban a rendelkezésre álló források nem tudják követni, emiatt a rendelkezésre álló pénzügyi erőforrások határt szabnak a gyógyítási lehetőségeknek. Emiatt az „orvosilag lehetséges és gazdaságilag megengedhető” konfliktusa jelenleg az egészségügyi ellátás legnagyobb problémája, vagyis hogyan lehet a meglevő gazdasági lehetőségekhez leginkább illeszkedő betegellátási struktúrát kidolgozni, mely ugyanakkor megfelelő minőségű szolgáltatást is nyújtson. Az egészségügyi szolgáltatások minőségbiztosítása és minőségfejlesztése ezt a konfliktust próbálja a betegek javára fordítani, azaz, hogy az adott gazdasági rendszeren belül a betegek számára jó minőségű, és szakmailag megfelelő ellátást biztosítson. A betegközpontú egészségügyi ellátás fejlesztése azonban nem történhet meg a betegek bevonása nélkül, ezért a betegek igényeinek megismerése fontos tényező ebből a szempontból. Éppen ezért van jelentőségük az olyan vizsgálatoknak is, melyek a betegek véleményét elemzik a gyógykezelésük különböző szakaszaival kapcsolatban. Többek között a betegelégedettségi vizsgálatok tölthetnek be ilyen szerepet, s mint ilyenek, egy megfelelően kivitelezett vizsgálatból jelentős információ nyerhető az egészségügyi ellátás minőségére vonatkozóan. Ezért elmondható, hogy a minőségbiztosítás segít az egészségügy céljainak: a hatékonyság, a betegorientált ellátás, és az eredményesség elérésében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A JÖVŐ KIHÍVÁSAI, BETEGBIZTONSÁG A GYAKORLATBANSalamon, Diána; Ádám, Borbála; DE--Állam- és Jogtudományi KarA Kenézy Gyula Kórház és Rendelőintézet (továbbiakban Kórház) működése során törekszik az egészségügyi ellátásban a minőségi színvonal emelésére. Kórházunk célja, hogy betegeink a teljes betegellátás folyamatában a hatékonyság, gazdaságosság és az egyre javuló minőségi színvonal elérésén keresztül elégedetten távozzanak intézményünkből. Kórházunk ezen feladatának a szakmai igényesség folyamatos emelésével kíván megfelelni, ennek érdekében kidolgozta, bevezette és működteti az MSZ EN ISO 9001: 2008 minőségirányítási szabvány, valamint az ISO / IEC 27001:2006 információ biztonsági szabvány követelményeit kielégítő minőségirányítási rendszerét. A betegbiztonság kérdéskörének vizsgálatával szeretnék rámutatni a betegellátásban előforduló lehetséges eltérésekre, hibákra, melyekre megoldási javaslatokat kerestem. Azt vizsgáltam milyen szinten van jelen ez probléma a mindennapjainkban, mennyire jelennek meg az ellátási hibák a betegdokumentációban. A célkitűzések megvalósításához szükséges adatokat egyrészt a Kórház fekvőbeteg osztályain a betegdokumentáció elemzésével kaptam. Vizsgáltam továbbá a korábbi évek betegelégedettségi felmérésből a témára vonatkozó adatokat, indikátorokat. Másrészt az intézmény egészségügyi ellátásában résztvevők körében - orvosok, egészségügyi szakdolgozók – végeztem felmérést. Mind a kérdőíves felmérés adatai, mind a betegdokumentáció elemzéséből származó adatok rávilágítanak a probléma jelentőségére. Számos kérdéskörben rendelkezünk belső jelentési rendszerrel. Szakmai folyamataink, mint a fekvőbeteg ellátás folyamata, járóbeteg ellátás folyamata, magas kockázatú eljárások folyamata szabályozott. A helyi eljárási leírásaink adnak útmutatót a mindennapi munkavégzéséhez (orvosi, ápolási protokollok). Az infekciókontroll kézikönyvünk több fejezete kapcsolódik a betegbiztonság témaköréhez (nosocomialis fertőzések surveillance-e). Ahhoz, hogy egységes betegbiztonságról tudjunk beszélni, össze kell foglalni több területünk eredményeit. Ennek egyik fontos eleme a dolgozók ismereteinek bővítése. Tisztáznunk kell, mit is tartunk ellátási hibának, milyen dokumentációs kötelezettségnek kell eleget tennünk. Fel kell hívni a figyelmet a probléma megelőzésére, a jelentések fontosságára. A belső jelentési rendszerek összefogásával, ezek rendszeres ellenőrzésével nagy előrelépést tehetünk a biztonságos betegellátás feltételeinek megteremtéséhez.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Primer prevenció vagy krónikus gondozás? Dilemma az alapellátásban(2011-05-05T09:54:55Z) Morava, Réka; Ádám, Borbála; DE--TEK--Állam- és Jogtudományi KarAz ember számára az egészség az egyik legfontosabb érték, azonban amíg egészségesek vagyunk nem is gondoljuk mekkora kincs van a birtokunkban. Amikor igénybe kell vennünk az egészségügyi szolgáltatásokat, sokszor egy igen hosszú folyamat veszi kezdetét. A rendelésekre való bejutás, a várólistákkal való szembesülés, a zsúfolt várótermek és az általános közelégedetlenség amivel szembesülünk. Ilyenkor feltesszük magunknak a kérdést, vajon miért van ez?