Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Czifra, Julianna"

Megjelenítve 1 - 10 (Összesen 10)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A konfliktuskezelés témájának bemutatása coaching eszközök segítségével
    Nagy-Kasza, Ticia; Czifra, Julianna; Török, Attila; DE--Bölcsészettudományi Kar
    Szakdolgozatom fókuszában a konfliktuskezelés áll munkahelyi szituációban, melynek kapcsán feltárom az ehhez kapcsolódó elméleti hátteret tanulmányok segítségével. A konfliktuskezelés témája igen sokrétű, így csak a legfontosabb szempontokra koncentrálok a szakirodalmi áttekintés során. A dolgozatom nagyrészét az általam vezetett coaching folyamat bemutatása tölti ki, mely részben kapcsolódik a szakirodalmi áttekintésben összefoglalt elméleti összefoglaláshoz, illetve a tanulmányok segítségével értelmezem az általam végigvezetett folyamat egyes szempontjait.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A munkahelyi konfliktustípusok és a munkahelyváltási szándék kapcsolata
    (2024) Czifra, Julianna; Gerákné Krasz, Katalin Olga; Csukonyi, Csilla
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A munkateher optimalizálásának útja
    Dr. Tárnoki, Györgyi; Czifra, Julianna; Erdész, Anita; DE--Bölcsészettudományi Kar
    A kommunikáció alapvető szerepet játszik a coaching folyamatában, hiszen a coaching lényege a coach és a kliens közötti hatékony, támogató párbeszéd. A sikeres coaching folyamat az aktív és empatikus kommunikáción alapul, ahol a coach nemcsak kérdésekkel, hanem értő figyelemmel és visszajelzésekkel is segíti a kliens önismeretének és céljainak elérését. A kommunikáció során a coach segít a kliensnek tisztábban látni saját gondolatait, érzéseit, lehetőségeit és a problémák megoldására irányuló stratégiákat. A coach elsődleges feladata, hogy tudatosan és célzottan alkalmazza a verbális és nonverbális kommunikációs eszközöket. A nyílt, támogató kommunikáció segíti a klienst abban, hogy bizalommal nyíljon meg, és őszintén megoszthassa a számára fontos gondolatokat. A coach és kliens közötti folyamatos kétirányú kommunikáció teszi lehetővé, hogy a coaching hatékonyan támogassa a kliens személyes fejlődését úgy, hogy képes legyen saját megoldásokat találni a kihívásokra.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A team coaching szerepe a bizalom és kommunikáció fejlesztésében virtuális és hibrid csapatokban
    Varga, Annabella Katinka; Czifra, Julianna; Csillag, Zoltán; DE--Bölcsészettudományi Kar
    A szakdolgozat célja a tréneri tapasztalatok elmélyítése és a csoportok, csapatok közötti különbségek feltárása. Különösen érdekli a szerzőt a team coaching összetettsége és alkalmazása. A modern gazdasági és technológiai környezetben a multinacionális vállalatok csapatai az infokommunikációs rendszerek használatával működnek, ami új kihívásokat és lehetőségeket teremt a munkaszervezésben. A technológia előnyei mellett azonban fontos megvizsgálni a csapatokban és vezetésben felbukkanó új helyzeteket és dinamikákat. Az esettanulmányban egy csapat működésének sajátosságait vizsgálja a szerző, a team coaching eszköztárával támogatva a csapat fejlődését. A kihívás az, hogy az egyedi helyzetekhez és szükségletekhez igazítsa a támogató intervenciókat. Emellett fontos a csapat bizalmának felépítése anélkül, hogy függőséget alakítana ki. A cél az, hogy a csapat tagjai önállóan tegyenek a közös célokért, megőrizve felelősségüket és önállóságukat, így biztosítva a hosszú távú fejlődést és fenntartható pozitív változásokat.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A toxikus vezetés ismérveinek exploratív vizsgálata magyarországi vezetői mintán
    (2024) Czifra, Julianna; Csukonyi, Csilla
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A vezetés paradigmaváltása a COVID-19 pandémia alatt avagy hogyan (ne) vezessünk turbulenciában
    (2022) Czifra, Julianna; Csukonyi, Csilla
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Érzelmi intelligencia a munkahelyen: vezetői kompetencia (érzelemkezelés) fejlesztése belső coachinggal
    Szalóki, Renáta Csilla; Czifra, Julianna; DE--Bölcsészettudományi Kar
    Az érzelmi intelligencia (EI) napjainkban nélkülözhetetlen fogalom mind személyes, mind szakmai életünkben. Munkahelyem, egy multinacionális német vállalat magyar leányvállalata is fokozottan összpontosít az EI munkafolyamatokba és vezetési gyakorlatokba való integrálására. Ennek fejlesztése, különösen a vezetői szinten, kiemelt cél 2024-re, ebben a folyamatban belső coachként veszek részt, felhasználva HR-es tapasztalataimat és a rendszerszemléletű coach képzésen szerzett tudásomat. Szakdolgozatom az érzelmi intelligencia különböző aspektusait tárgyalja, beleértve az elméleti alapokat és a munkahelyi alkalmazásokat, valamint részletez egy konkrét belső coaching folyamatot is. Mentális egészségünk szempontjából létfontosságú, hogy fejlesszük érzelmi kompetenciáinkat, coachként pedig kiemelten fontos ezen képességeink bővítése. Az érzelmek beépítése döntéshozatali folyamatainkba és mások érzéseinek tisztelete elengedhetetlen a stressz és negatív érzelmek hatékony kezelésében is.
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Fiatal középvezetők fejlesztése rendszerszemléletű coaching megközelítésével
    Herbák, Zoltán; Czifra, Julianna; Csillag, Zoltán; DE--Bölcsészettudományi Kar
    A dolgozat központi témája a fiatal középvezetők fejlesztése coaching szemléletű, emberközpontú megközelítéssel. A szakirodalmi áttekintés során bemutatásra kerültek a korai vezetéselméletek, modern kompetenciamodellek, valamint az érzelmi intelligencia és coaching szerepe a vezetőfejlesztésben. A gyakorlati részben három fiatal vezető coachingfolyamatát követhetjük végig. A coaching során olyan eszközök alkalmazására került sor, mint az életkerék, a személyiségtipológia, a SMART célkitűzés vagy a SWOT-elemzés. A folyamat során a kliensek saját céljaikhoz és elakadásaikhoz kapcsolódó felismerésekre jutottak, amelyek segítették őket tudatos döntések meghozatalában. A dolgozat rávilágít arra, hogy a coaching nemcsak a szakmai fejlődést, hanem a személyes elköteleződést és a belső motivációt is támogatja. A coach szerepe a támogató figyelem, kérdezéstechnika és visszajelzés révén kulcsfontosságú a folyamat sikerességében.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Katonai vezető célorientált hatékonyságának és teljesítményéből fakadó önbecsülésének fejlesztése coaching eszközökkel
    Kiss, Gabriella; Czifra, Julianna; DE--Bölcsészettudományi Kar
    Mai felgyorsult világunkban a katonai léthez egyre több pszichikai stressz társul, melyek többlet-terhelést jelentenek a lelki apparátusban és emiatt krízishelyzet alakulhat ki az egyén életében. A katonai létet olyan sajátos életforma jellemzi, ami sorozatos potenciális stresszhelyzetekkel jár és ezzel jelentős testi, lelki terhet ró a katonai állomány minden tagjára. Nem lehet kérdéses, hogy mindent el kell követni, hogy a munkával járó káros stressz-hatások kivédésére érdemes nagy figyelmet fordítani, ill. új szemléletmóddal tudományosan megközelíteni, kutatni.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Toxic Leadership: a negatív, destruktív vezetés ismérvei, mérhetősége és szervezetre mért hatásai
    Czifra, Julianna; Csukonyi, Csilla; DE--Bölcsészettudományi Kar
    A toxikus vezetésnek és a toxikus szervezeti légkörnek súlyos következményei lehetnek, ezért az érintettek számára fontos, hogy értsék, mi vezet toxikussághoz, hogyan ismerhető az fel és mit lehet tenni egyéni és szervezeti szinten, hogy elkerülhessék a negatív következményeket. Szakdolgozatomban összefoglaltam a toxikus vezetés fogalmi és elméleti hátterét, fontosabb empirikus kutatásait, és a saját kvalitatív és kvantitatív kutatásom eredményein keresztül bemutattam egy olyan multi-dimenzionális keretrendszert, amely támpontot adhat a szervezeteknek ahhoz, hogy jobban felismerjék és kezeljék a toxikus vezetést.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó