Szerző szerinti böngészés "Mondok, Anita"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 64)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A debreceni Nagyerdő turizmusának fejlesztése egy komolyzenei, kulturális, sport fesztivál szervezésével, a Magyar Tavak Fesztiválja példáján keresztülMáté, Attila Bence; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája egy, a Magyar Tavak Fesztiváljához hasonló komolyzenei, kulturális, sport rendezvény szervezése a debreceni Nagyerdő területére, és ennek segítségével a Nagyerdő kulturális, fesztivál, és aktív turizmusának fejlesztése, növelése. Munkám során bemutatom a példarendezvény helyét a turizmus rendszerében, meghatározom fő témájának, a komolyzenének a jellemzőit, jelentőségét, és annak fesztiválturizmussal való kapcsolatát. Részletesen kifejtem a komolyzenei fesztiválok gazdasági hatásait, bemutatom a példarendezvényt, valamint annak turisztikai jelentőségét. Ezt követően ismertetem primer kutatásaim eredményét, majd bemutatom az általam tervezett fesztivált is.Tétel Szabadon hozzáférhető Tétel Szabadon hozzáférhető A fizikai rekreációs formák megjelenése és fiatalok általi használata Szolnokon(2017) Mondok, Anita; Savella, Orsolya; Fekete, MariannTétel Szabadon hozzáférhető A helyi termékek interpretációs lehetőségei és szerepük a desztináció fejlesztésében(2014) Kóródi, Márta; Bakos, Róbertné; Kalmárné Rimóczi, Csilla; Savella, Orsolya; Mondok, Anita; Németh, MiklósTétel Korlátozottan hozzáférhető A kisújszállási Hotel Kumánia bemutatása, marketing tevékenységének jellemzéseDeák, Judit; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatomban a gyakorlati egységem marketingtevékenységeit vizsgáltam. Már fiatal korom óta érdeklődtem a turisztikai szektor iránt, így egyértelmű volt számomra, hogy egyetemi tanulmányaimat is olyan irányban folytatom majd, ahol a megszerzett vezetési és marketing ismeretek segítségével én is hozzájárulhatok a későbbiek során a hazai turizmus fejlődéséhez. A dolgozatomban vizsgálódtam a hazai turizmus szálláshely-foglalás eredényeivel is. Ezentúl foglalkoztam a szálláshelyre kihelyezett marketing cég konkrét teékenységeivel is.Tétel Szabadon hozzáférhető A közösségi gazdaság kihívásai a magyar szálláshely-szolgáltatás piacán(2017) Mondok, AnitaTétel Korlátozottan hozzáférhető A low-cost légitársaságok turizmust növelő szerepe az európai piacon az elmúlt 15 évben, különös tekintettel a Wizz Air és Ryanair légitársaságraHegedűs, Márton; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom fő fókusza a low-cost légitársaságok térnyerésének vizsgálata volt és az, hogy ez hogyan hatott ki a turizmusra és a teljes piacra, hogyan nyertek teret Európában. Az európai liberalizációnak köszönhetően a diszkont légitársaságoknak sikerült belépniük az ár-érzékeny piacra. Ennek köszönhetően olyan osztályok előtt is megnyitották az utazás lehetőségét, akik eddig nem tehették meg, hogy repülővel utazzanak és inkább az olcsóbb repülőjegyet választják a kényelmi szolgáltatások helyett. A low-cost légitársaságok piacra lépésének köszönhetően teljesen megváltozott mára a légiközlekedés. A liberalizáció megindította a légiforgalmat az európai desztinációk között, melyet a turizmus mértékének növekedése követett. A dolgozatban kiemelten foglalkoztam két légitársasággal, a Wizzair és Ryanair légitársasággal. Ezek Európa legnagyobb légitársaságai közé tartoznak és lényegesen alacsonyabb árat kínálnak az utazni kínávó ügyfeleknek, mint a hagyományos légitársaságok, köszönhetően ultra low-cost működési modelljüknek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Mill-Air Utazási Iroda alap- és kiegészítő tevékenységeiSárik, Bernadett; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA záró dolgozatom 3 fő részre osztható. Az elsőben Szolnokon található turisztikai attrakciók és a város turizmusa, szálláshelyei olvasható. A második részben a szakmai gyakorlatom helyét mutatom be ami a Mill- Air Utazási Iroda. Ezen részben részletesen kifelytem az iroda működését és tevékenységeit. A harmadik részben pedig az utazás és az utazási irodák fejlődéséről találhatók információk.Tétel Szabadon hozzáférhető A szállodai üzemeltetés minőségalapú menedzsment eszközeinek vizsgálata(2018) Dumele, Diána; Mondok, Anita; Kóródi, MártaTétel Szabadon hozzáférhető A térségi turizmusfejlesztés szervezeti- és fogyasztói piaci aspektusai az Alsó-Ipoly mentén(2022) Kóródi, Márta; Mondok, Anita; Sánta, Ádám KálmánTétel Korlátozottan hozzáférhető A Z-generáció okozta kihívások a szállodamarketing területénFazekas , Laura; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarNapjainkban a világunk egyre gyorsabban és gyorsabban fejlődik, az infokommunikációs megoldások számos megoldásokat hoznak magukkal, új médiafelületek kelnek életre. A változás rohamos tempójával ki más tudna a legjobban és legkönnyebben lépést tartani, mint szakdolgozatom alanyai, azok akik ebbe már beleszülettek, azaz a Z generáció. Azonban milyen a turizmus és a Z generáció kapcsolata, lehet-e a generációt befolyásolni online marketinggel, azon belül is a közösségi médiával és az influenszerekkel? A szakdolgozatom vizsgálata a szállodák influenszerekkel való együttműködésére fókuszál, feltárva, hogyan képesek felkelteni az általam kutatott generáció figyelmét és utazásra ösztönözni őket. Fontos kérdésnek tartom, hogy a szálláshelyek meg tudják-e nyerni a Z generációt olyam mértékben a marketingkommunikációjukkal, hogy végül az ő szállodájukra essen a választás a célcsoport utazási ideje alatt, figyelembe véve azt, hogy a közösségi média hogyan befolyásolja és változtatja meg a fiatal felnőttek egész uazási döntési folyamatát.Tétel Szabadon hozzáférhető „Alföld szíve” élménypontjainak ismertsége és elismertsége(2023-05-23) Kóródi, Márta; Mondok, Anita; Szabó, AttilaThe objective of developing a geographical area is, first and foremost, the effective operation, the provision of an appropriate place to live and the well-being of its inhabitants, through the creation of appropriate economic, cultural, technological and ecological conditions. According to Ritchie-Crouch (2003), a tourism destination is competitive, if it has the capability for increasing tourism revenues, attracting tourists continuously, providing visitors with memorable experiences that meet their expectations, and furthermore, for profit generation. At the same time, however, the well-being of the local population must be maintained or increased by the preservation of resources for the future generations (i.e. keeping principles of sustainable development). The dynamic growth in tourism demand is also leading to increased competition between destinations. Intense competition also poses a challenge for the tourism marketing organization in the target area in terms of image building, product development and communication. However, the successful development of tourism can only be achieved through a well-functioning, well-cooperating system. Cooperation is needed both at regional and tourism product level. Although the slogan of Jász-Nagykun-Szolnok County as a tourism brand, the "Heart of the Great Plain" meets all the requirements for mottos, the recognition by travellers must be validated with market survey. A large sample (n = 1037) survey was conducted among domestic tourists visiting the destination in summer 2019. 71.6% of the respondents identify the county well by the brand “Heart of the Great Plain”, and the proportion of bad answers was trifling. In addition to the recognition of the tourism brand, the research also covered the assessment of the county's various tourism attractions. Twenty-nine tourism attractions were evaluated by the respondents as to whether they were visited or known. Based on the survey results, the well-known supply elements are Lake Tisza, Abádszalók, Jászberény Zoo and Botanical Garden, Cserkeszőlő, the spa resort, Tiszavirág Festival and RepTár, Interactive Aviation Museum in Szolnok. Although the awareness of county tourism attractions is considered favourable, twelve attractions had not been visited by 10% of non-county respondents until the date of surveying, and at least one quarter of respondents in each attraction were negative for a possible future visit. The conclusions of the research point out that by exploiting and developing the existing attractions in the destination, tourism innovation is needed to provide complex experience packages to reach a wide range of tourist segments. This can lead to a significant increase in the number of visitors.Tétel Szabadon hozzáférhető Az "Alföld szíve" élménypontjainak ismertsége és elismertsége(2020) Kóródi, Márta; Mondok, Anita; Szabó, Attila PéterTétel Korlátozottan hozzáférhető Az utazási irodák szerepe, jelentősége a turisztikai kínálatbanBota, Zsuzsanna; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatomban az utazási irodák szerepét és jelentőségét vizsgálom. Elmagyarzázok néhány fontos definíciót a turizmussal kapcsolatban, hogy teljes legyen a kép. Ezután következik egy szakmai rész, a múlt feltárása. Említésre kerül benne természetesen az IBUSZ, valamint Thomas Cook és irodája is. Ezt követően az utazási irodák keresletét, kínálatát, illetve a jogi követelményeket ismertettem. Tekintettel az internet mai népszerűségére, fontosnak tartottam azt is megvizsgálni, hogy mennyire népszerűek és ismertek az online utazási irodák. Végül ismertettem a szakdolgozati kérdőívem eredményeit.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Borostyán Med Hotel termékkínálata és szolgáltatásainak elemzésePapp, Viktória; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarZáródolgozatom fő témája a szolgáltatásmarketing fontosságai és tulajdonságai bemutatásáról szól. Témám kidolgozásához a szállodaipar jellemzőit helyeztem középpontba, ahol megismertettem a szállodák fő típusait és általános tulajdonságait. Vizsgálatom alanyául a Nyíradonyban található Borostyán Med Hotelt választottam. A dolgozatban betekintést nyújtottam a szálloda fő szolgáltatásainak palettájáról és kiemelkedő tulajdonságairól. Mindezek mellett, a marketing-mix 7P koncepciója alapján elemezve kísértem végig a szállodai szolgáltatások folyamatát.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. gyógyfürdőinek bemutatása és fejlesztési irányaiMárkus, Mihály; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom célja hazánk gyógyturizmusának rövid bemutatása volt, fókuszálva a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (későbbiekben BGYH) által üzemeltetett gyógyfürdőkre és a fejlődési lehetőségeikre. A PESTEL-modellben elemeztem, hogy mely tényezők - politikai, gazdasági, társadalmi, technológia, környezeti, jogi - hatnak a vállalatra, mely során arra a következtetésre jutottam, hogy mindegyik nagy hatással van a működésre, a jövedelmezőségre a társadalmi és a gazdasági tényezők fejtenek ki erős hatást, míg a működésre a jogi tényezők. A SWOT-analízis segítségével bemutattam a vállalat erősségeit, gyengeségeit, továbbá a vállalatra hatással lévő lehetőségeket és veszélyeket. A versenytárselemzés során ismertettem, hogy a környező országok közül, országos és helyi szinten mely gyógyfürdőkomplexumok a legnagyobb vetélytársak és miért. A kérdőív elemzése során megismerhettük a budapesti gyógyfürdő látogatóinak szokásait és fürdőhasználati igényeit. A vizsgálat során kiderült, hogy a látogatók elégedettséget mutatnak a szolgáltatásokkal és a megvalósult fejlesztésekkel kapcsolatban. A BGYH központjában tett látogatás és a kutatásaim során összegyűjtött információk alapján elkészítettem az előkészített felújítások, fejlesztések bemutatását és a saját javaslataimat az akadálymentesítésre, a technikai fejlesztésekre, legyen az szoftveres vagy hardveres megoldás. A BGYH fürdőiben az elmúlt években megvalósult, továbbá a mai kor technológiai vívmányait és a kor nehézségeit is szem előtt tartva megvalósítandó fejlesztéseknek köszönhetően Budapest legnagyobb gyógyfürdői teljes joggal a legkedveltebb fővárosi fürdők közé tartoznak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Campus Hotel és a nyári üzemmenetVitányi, Viktória; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom fő témája a Campus Hotel kollégiumi időszakáról való átállás a nyári időszakra. Emellett bemutatom Debrecen turisztikai adottságait, természeti valamint ember alkotta attrakcióit, illetve a város turisztikai keresletét és szuprastruktúráját. Továbbá a Campus Hotel Front Office (recepció) feladatait, ahol a gyakorlatomat is töltöttem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Ceglédi Termálfürdő fejlesztési lehetősége fürdőtó kiépítésévelNagy, Rachel Dominika; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA Ceglédi Gyógyfürdő és Szabadidőközpont strandfürdő bővítését tervezi, mely a ceglédi önkormányzat tulajdonában áll. A hazai tapasztalatok is azt mutatják, hogy a turisták figyelme egyre inkább a természetes és természet közeli vizes létesítmények felé irányul, ez teszi a témát aktuálissá. Nő az igény a mesterségesen kialakított természetes vizek felé. Először bemutatásra kerültek Cegléd turisztikai erőforrásai, majd a Ceglédi Termálfürdő, ahol részleteztem a víz összetételét, hogy milyen betegségekre nyújt megoldást, mik az ellenjavallatok és a medencék fajtáit. Ezután a fürdő szolgáltatásait a masszázst, a szaunát, a rendezvénytermet, az aquacentrumot, az apartmanparkot és kempinget, a gyógyászati kezeléseket és TB támogatott szolgáltatásokat mutattam be. Helyzetelemzést tartottam a hazai egészségturizmus területén levő trendekről és tendenciákról, ahol a hazai desztinációs marketinget és a hazai egészségturisztikai fejlesztések hatásait részleteztem, majd egy kicsit rátértem a nemzetközi egészségturizmus trendjeire és tendenciáira. Rátértem bővebben magára a tófürdőre, a fő témára, ahol leírtam a terv tárgyát, a strandfürdő követelményeit, a fejlesztés előnyeit, a geodéziai felmérést, a talajmechanikai vizsgálatokat, a közmű problémáit, a meglévő állapotot, a tervezett tófelületek változatainak elemzését, a megvalósíthatósági vízmérlegre és a megvalósítási javaslatokra. Ár-érték arány szemponjából elemeztem néhány tóstrandot és tófürdőt, ezután primer kérdőíves kutatást végeztem 119 megkérdezettel, hogy megtudjam mennyire részesítik előnybe a természetes vizes létesítményeket, milyen szolgálatásokat vennének igénybe egy fürdőtónál, mekkora összeget lennének hajlandóak elkölteni egy főre egy teljes árú belépőjegyért egy fürdőtó használatához, ha csomagajánlatba építenék be azt, ha ellátogattak fürdőtóhoz vagy tóstrandhoz, akkor hol voltak és mi motiválta őket a döntésben, milyen pozitív és negatív élményekkel tértek haza, egy adott évben hányszor indulnak el új vizes létesítményeket felfedezni, a személyes adatoknál pedig rákérdeztem még a nemükre, a korukra és a jövedelmi helyzetükre.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Centrum hotel *** superior üzemeltetésének színvonalának hatása a foglalásokraTóth, Adrienn; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom témájának a Centrum Hotel *** superior üzemeltetésének színvonalának hatása a foglalására választottam. Az első részben a szállodát mutatom be. Ezután Swot analízist készítettem. A továbbiakban a Hotelstars minősítésről is írtam. A különböző kategóriákat számba vettem. A szállodák értékesítési csatornáit is bemutatom, végül pedig a Centrum Hotel által kínált foglalási csatornákat ismertetem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Centrum Hotel és működéseMarozs, Luca; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatomban a Centrum Hotel működését vizsgálom és weboldalát elemzem és arra fejlesztési javaslatokat teszek. A szálloda működésének vizsgálata a fő szempontom. Erre a Centrum Hotel sok lehetőséget adott, számos anyaggal ellátott. Kitérek az erősségeire, gyengeségeire és lehetőségeire. Ezt egy SWOT- analízisbe is foglaltam, majd hosszasan elemeztem. Második fő szempontom a Centrum Hotel weboldalának elemzése és fejlesztési javaslatok arra. Ezt úgy tettem lehetővé, hogy a Centrum Hotel weboldalát más hasonló értékekkel bíró szállodák weboldalaival összehasonlítottam.