Hallgatói dolgozatok (BTK Tanárszak)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A BTK Tanárszak hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (BTK Tanárszak) Szerző szerinti böngészés "Andicsné Székely, Éva"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Gazdaságunk a húszas években. A gazdasági világválság és Magyarország című zárótanítási óraterv elemzése(2013-01-10T09:46:01Z) Szabó, Zsuzsanna; Andicsné Székely, Éva; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatomat a történelemtanítási gyakorlataimon szerzett tapasztalatok ismertetésével és az általam tanított osztály életkori sajátosságainak részletes bemutatásával kezdem, majd a történelem óra felépítésének és a történelemtanítás széles módszertankészletének rövid és lényegre törő elemeinek kiemelésére fektetem a hangsúlyt, valamint kiemelem és értelmezem a zárótanításom alkalmával használt didaktikai és pedagógiai célkitűzéseimet. A szakdolgozatom végén utalást teszek az ideális tanár-történelemtanár megformálására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kooperatív technikák alkalmazása a történelemórákonVékony, Vivien; Andicsné Székely, Éva; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban arra törekszem elsősorban, hogy a kooperatív technikák alkalmazását bemutassam a történelem tantárgy tekintetében. Az első nagyobb egységben az elméleti háttér részletezésére vállalkozom, tehát mindenekelőtt fölvázolom a tanulók tevékenységének különféle megjelenési formáit a tanórákon. Mivel összefoglalásom alapvetően a kooperációt helyezi hangsúlyos szerepbe, így a továbbiakban az említett téma különböző szegmenseit – előnyeit, hátrányait, illetőleg a versengéssel való összevetését – járom körbe. Mindezek mellett kísérletet teszek a csoportmunkával kapcsolatos szervezési lépések ismertetésére is. A szakdolgozat másik része a gyakorlatban szerzett tapasztalatokra épül óratervekkel kiegészítve.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Napkirály udvarában című zárótanítási óraterv elemzése(2013-01-10T09:50:07Z) Lőrincz, Bianka; Andicsné Székely, Éva; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarTanári szakdolgozatom témája A Napkirály udvarában című zárótanítási órám elemzése. Dolgozatom bevezető részében megnevezem a pontos helyet, időt a tanítási gyakorlatommal kapcsolatban. A második részben elméleti áttekintést adok a 12 éves korosztályú gyerekek életkori sajátosságairól. Ezt követi a 6. b osztály jellemzése, ahol az órák többségét és a záróórámat is tartottam. Ezután térek rá a gyakorlat során használt Nemzeti Tankönyvkiadó könyvének és munkafüzetének bemutatására, kitérve azon dolgokra, amelyek nekem tetszettek és segítették a felkészülésemet a tanórákra. A következő nagy egységben elemzem a motiváció, az ismétlés, az ellenőrzés és értékelés módszereit. Az utolsó részben felelevenítem a zárótanításom óratervét, elemzem az óra részeit és írok a szerzett tapasztalataimról. Végül összefoglalom, hogy milyen következtetéseket tudtam levonni az óráról, mit sikerült elérnem a tanítási gyakorlatom alatt, hogyan valósultak meg elképzeléseim.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A történelem zárótanítási óraterv módszertani elemzéseKis, Boglárka; Andicsné Székely, Éva; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban az előző félévben tartott történelem B típusú gyakorlat zárótanítási óratervének elemzését készítettem el. Elsőként megvizsgáltam a tanított korosztály sajátosságait, hiszen ez a tényező nagyban befolyásolta az óraterv módszereinek és munkaformáinak összeállítását. Az óraterv részletes bemutatása során kitértem a megvalósulásra is. Mindezt követően bemutatom a legfőbb sajátosságokat, melyek módszertanilag leginkább jellemzik a zárótanítási óratervet: a frontális munkaformát, a térképek szerepét, valamint a vizuális és az audiovizuális elemek jelentőségét a korosztály és a tananyag szempontjából.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Vizualitás új formája az oktatásbanBajnai, Edina; Andicsné Székely, Éva; DE--Bölcsészettudományi KarTanári szakdolgozatomban az összefüggő egyféléves szakmai gyakorlatom alatt szerzett tapasztalataimat, meglátásaimat és javaslataimat kívánom vizsgálódás tárgyává tenni, illetve a figyelem fókuszába helyezni, mely főként a történelemórák, illetve kiegészítve a magyar nyelvtanórák és irodalomórák témaköréhez illeszkedik a szemléltetés előtérbe helyezésével. Dolgozatom alapvetően módszertani jellegű, amely elsősorban a változatos szemléltetési módok/módszerek közül, kiemelten a vizuális szemléltetés jelentőségére helyezi a hangsúlyt a történelemórákon és irodalomórákon. Munkám célja, hogy felhívjam a figyelmet korunk társadalmának, és elsősorban általános iskolás és középiskolás tanulóinak digitális kompetenciájának dinamikus fejlődésére, mely következtében az oktatásban a pedagógusoknak is fel kell venni a versenyt az új, modern technológiák, IKT eszközök, információs – kommunikációs technológiák alkalmazásával, a vizualitás új formájának és lehetőségeinek megismerésével. Írásom második meghatározó egységében az audiovizuális szemléltetésen belül, a filmek kiemelkedő tanító, tájékoztató és gondolatformáló szerepét kívánom bemutatni Markus Zusak A könyvtolvaj című munkáján keresztül, melyről nagysikerű filmes adaptáció készült.