Hallgatói dolgozatok (Statisztikai és Módszertani Intézet)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Statisztikai és Módszertani Intézet) Cím szerinti böngészés
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 355)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Banktitkok Háta MögöttBodnár , Vivien; Dr. Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarBodnár Vivien vagyok, és a záródolgozatom fő témája a motiváció volt a banki szektorban. A dolgozatban azt vizsgáltam, hogy mely tényezők befolyásolják leginkább a banki alkalmazottak elégedettségét és teljesítményét. Kutatásom során egy kvalitatív kérdőív segítségével mértem fel, az aktuális motivációs szintet, amelyet különböző motivációs elméletekkel hasonlítottam össze. A kérdőívet 2 debreceni fiók töltötte ki. Dolgozatomban felvetettem különböző problémákat, és ezeknek az okait. Javaslatokat tettem a bankok számára a munkahelyi motiváció javítására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Beregszászi Étterem és Rendezvényház bemutatása és működéseKovács, Balázs Attila; Szőke, Szilvia; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatban áttekintettem a Beregszászi Étterem és Rendezvényház tevékenységi köreit. Leírtam a hely történetét, hogy minként alakult ki a jelenlegi formája. Részleteztem a Rendezvényház tevékenységeit, valamint a konyha működését. Szó esett a menüszállításról és a szociális étkeztetésben betöltött szerepéről. A komplexumhoz tartozó nemzeti dohánybolttal kapcsolatosan ismertettem egy vevőelégedettségi felmérés eredményeit. A rendezvény szolgáltatásokkal kapcsolatosan az esküvők szervezésére külön is kitértem, és költségvetési táblázatokat készítettem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Bt. és a Kft. összehasonlítása azonos és eltérő gazdasági tevékenységeirőlVass, Edina; Csipkés , Margit; DE--Gazdaságtudományi KarZáródolgozatom részletesen bemutatja szakmai gyakorlati tapasztalataimat és a könyvelő iroda mindennapi működését. A választott témám, a különböző gazdasági társaságok összehasonlítása és SWOT analízise alapján feltárja a gazdasági formák sajátosságait és hatásukat az üzleti tevékenységre. A vizsgálat rávilágít arra, hogy az üzleti struktúrák és környezet megértése elengedhetetlen a hatékony vállalatirányításhoz és a versenyképesség fenntartásához. A dolgozat bőséges betekintést nyújt a gazdasági társaságok sokszínűségébe és a piaci környezet változásainak jelentőségébe.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Covid-19 hatása az élelmiszerek online vásárlására és a fogyasztói magatartásraFodor, Dorina; Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatomban részletesen bemutatom, hogy hogyan változtatta meg a Covid-19 járvány a fogyasztók vásárlási szokásait és az online élelmiszer vásárlás népszerűségét. A járvány kezdetén az online élelmiszer házhozszállítások száma rohamosan emelkedett, majd stabilizálódott, elsősorban a kényelem és a bizalom növekedése miatt. Kiemelten foglalkozom a fenntarthatóság és környezettudatosság fontosságával az élelmiszeriparban és azt mutatom be, hogy a fogyasztók tudatos döntései hogyan játszanak kulcsszerepet a fenntarthatóbb élelmiszerfogyasztás elősegítésében. A fizetési módok között a bankkártya és a PayPal dominál és a kutatás rávilágít a bizalom fontosságára az online fizetések biztonságában. Ezen kívül kiemelt figyelmet szentelek a demográfiai, pszichológiai, gazdasági és technológiai tényezőknek, amelyek befolyásolják a modern fogyasztói viselkedést és vásárlási preferenciákat. A szakdolgozat részletes áttekintést nyújt ezekről a trendekről és összefüggésekről.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A DE-GTK gyakorlatigényes szakjaihoz kapcsolódó szervezési feladatok bemutatásaKiss, Milán; Marczin , Tamás; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozat célja, hogy áttekintést nyújtson a szakmai gyakorlat szervezési hátteréről A gyakornoki programok a hallgatók számára kiemelkedő lehetőséget kínálnak a valós munkahelyi tapasztalatok megszerzésére és szakmai fejlődésük elősegítésére. Ezek a programok nem csupán a szakmai ismereteket bővítik, hanem lehetőséget biztosítanak a különböző kompetenciák és készségek fejlesztésére is. Emellett a gyakornoki programok segítenek a hallgatóknak abban, hogy kapcsolatokat építsenek ki a vállalati szférában és a szakmai közösségekben, ami elősegíti a jövőbeli karrierjük előrehaladását. A résztvevők által megszerzett tapasztalatok és kapcsolatok általában hozzájárulnak a sikeres munkavállaláshoz és a karrierépítéshez. A gyakornoki programok tehát alapvető fontosságúak a hallgatók munkaerőpiacra való felkészítésében és sikeres pályafutásuk elindításában.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A dízelbotrány hatása az autóvásárlási szokásokraApáti, Gergő; Huzsvai, László; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban a 2015-ben kirobbant dízelbotrány kirobbanását és hatásait vizsgáltam az autóvásárlási szokásokra. Röviden bemutattam a belső égésű motorok működését, hogyan változtak az euro környezetvédelmi normák az évek alatt. Bemutattam néhány dízel károsanyagcsökkentő eszközt, mik voltak a dízelbotrány kirobbanásának pontos okai és mi volt erre a Volkswagen válasza. Bemutattam az új kibocsátás méréseit, a WLTP-t. A kérdésemre választ is kaptam az értékesítési adatok vizsgálatával. Az autóvásárlási szokásokat egy kérdőív segítségével készítettem el. A kérdőívben olyan kérdéseket tettem fel, mint például milyen autóval rendelkeznek, ha terveznek vásárolni a jövőben milyen autót vásárolnának, milyen üzeműt és márkájút. A hipotézisek vizsgálatával fény derült, hogy aki eddig sem tervezett dízelautót venni, ők a jövőben sem terveznek venni és a dízelbotrány ebben szerepet is játszhatott.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A FlexiForce Hungary Kft. környezeti mérése és az ügyfél elégedettség méréseStefán, Barbara; Zsófia; Czine, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarNapjainkban valamennyi piacon erős a verseny, és a vállalkozásoknak már nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi versenytársakkal is vetélkedniük kell a fogyasztókért. A termékek illetve szolgáltatások többsége esetén a fogyasztók számos vállalkozás közül választhatnak, ezért a vevői elégedettség kulcsfontosságú a vállalkozások eredményessége szempontjából. Az elmúlt néhány évben a Covid-19 is hatással volt a vásárlási szokásokra: egyrészt a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében több fogyasztó döntött úgy, hogy elkerüli a hagyományos vásárlást, és amit lehet, online vásárol meg, másrészt pedig általánosan megingott a bizalmuk mindenben, így a vállalkozásokban is. Ezutóbbi miatt a bizalmuk megszerzése és az elégedettségük elérése és megtartása még inkább fontossá vált. A szakdolgozatom célja egyrészt az volt, hogy bemutassam az ügyfélelégedettség mérésének, valamint a külső és a belső környezet elemzésének elméleti hátterét. Továbbá, hogy a FlexiForce Hungary Kft. példáján elvégezzem az ügyfélelégedettség mérését, illetve a külső és a belső környezeti elemzést, és mindezek alapján javaslatokat tegyek a vállalkozásnak, melyekkel növelhetik az ügyfeleik elégedettségét.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztás társadalmi szerepe: divatmarketing és státuszfogyasztás az online környezetbenUsztics, Viktória; Szőke, Szilvia; DE--Gazdaságtudományi KarA fogyasztás alapvető része a modern társadalomnak, jelentős társadalmi szerepe van. Az embereknek segít kifejezni az értékeiket, a státuszokat, egy társadalmi csoporthoz való tartozásukat. A fogyasztás a kommunikáció egyik formája, meggyőződéseket, értékeket közvetítenek vele. Emellett negatív hatásai is vannak, főként a környezetre, mivel túl fogyasztáshoz és pazarlához vezet. A fogyasztás a szórakozás vagy időtöltés egyik formája is lehet. A szabadidő mennyiségének növekedésével az emberek több idejük marad nyaralásra, szórakozásra és étteremben való étkezésre, így több pénzt is költenek. Ez azért van így, mert többet fordítanak a kikapcsolódásra, mint alapvető szükségleteikre. A kevesebb szabadidővel rendelkező emberek viszont a mindennapi élethez szükséges dolgokra összpontosítanak. Összeségében ennek is nagy szerepe van abban, hogy az emberek mire költik el a pénzüket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztói magatartás megítélése a Pöttyös túró rudi piacánÉliás, Réka; Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozat célja a Pöttyös túró rudi piacának elemzése, különös tekintettel a Magyarországon élő lakosság vásárlási szokásaira, preferenciáira és attitűdjeire. A kutatás során részletesen elemeztük a fogyasztói magatartás elméleti hátterét, beleértve a döntéshozatali folyamatokat és az attitűdök kialakulását, amelyek alapvetően befolyásolják a vásárlási magatartást. A gyakorlati részben a Pöttyös túró rudi piaci pozícióját és versenyképességét vizsgáltuk, megállapítva, hogy a márka továbbra is erős helyet foglal el a piacon, köszönhetően a rendszeres fogyasztásnak és a fogyasztói hűségnek. Elemzésünk rámutatott, hogy a vásárlók hajlandók többet fizetni a minőségért, ami a márkahűséget erősíti. Az új termékek piacra lépésének hatásait és a különböző értékesítési csatornák szerepét is vizsgáltuk, ami fontos információkat szolgáltatott a piaci dinamikákról. A kutatás eredményei alapján javaslatokat fogalmaztunk meg a Pöttyös márka jövőbeli stratégiai döntéseihez, segítve ezzel a márkát a piaci pozíció megerősítésében és az élelmiszeriparban való sikeres működésben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztói magatartás vizsgálata a környezettudatos kozmetikai temékek tekintetébenGörbe, Vanessza; Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarA környezettudatos kozmetikai termékek fogyasztói magatartásának vizsgálata során több fontos megfigyelés és következtetés született, amelyek mélyebb betekintést nyújtanak a fogyasztói preferenciákba, viselkedésbe és a piaci trendekbe. Ezek az eredmények segítenek a vállalatoknak és a szakembereknek megérteni a környezetvédelmi szempontokat fontosnak tartó fogyasztói csoportok motivációit és elvárásait. A kutatás alapvető megállapítása az, hogy a környezettudatosság egyre nagyobb szerepet játszik a kozmetikai termékek vásárlásánál. A fogyasztók egy jelentős része kifejezetten keresi a környezetbarát, fenntarthatóan előállított termékeket, amelyek kevésbé terhelik a környezetet. Ez a tendencia különösen erőteljes a fiatalabb generációk körében, akik tudatosabban foglalkoznak a környezeti kérdésekkel és a társadalmi felelősségvállalással. A demográfiai tényezők, mint az életkor, a nem és az iskolai végzettség jelentős befolyással bírnak a környezetbarát termékek iránti preferenciákra. A fiatalabb fogyasztók és a magasabb iskolai végzettségűek hajlamosabbak a fenntarthatóságot előtérbe helyezni vásárlásaik során. Ez arra utal, hogy a fogyasztói nevelés és a tájékoztatás kulcsfontosságú tényező a környezettudatos magatartás formálásában. A közösségi média és a digitális marketing egyre meghatározóbbá válik a kozmetikai termékek piacán. A környezettudatos termékek esetében különösen fontos a hatékony online jelenlét és kommunikáció, mivel a fogyasztók gyakran ezeket a platformokat használják információszerzésre. Influencerek közvetítésével a márkák képesek erősíteni a fogyasztói bizalmat és növelni a termékek láthatóságát. A fenntartható termékfejlesztés kulcsfontosságú a környezettudatos piaci siker eléréséhez. A kutatás rámutatott arra, hogy a fogyasztók értékelik a környezeti hatások minimalizálására irányuló innovációkat, mint amilyen a csomagolás csökkentése vagy az újrahasznosított anyagok felhasználása. A termékek összetevőinek átláthatósága és a fenntartható forrásból származó alapanyagok használata növeli a vásárlói bizalmat és elégedettséget. A vállalatoknak stratégiailag fontos figyelembe venniük a fenntarthatósági kérdéseket nem csak a termékfejlesztésben, hanem a teljes vállalati működésükben. Összességében a környezettudatos kozmetikai termékek piaca dinamikusan fejlődik, és a fogyasztói elvárások egyre inkább a fenntarthatóság felé tolódnak. A vállalatok számára elengedhetetlen a piaci trendek és a fogyasztói magatartás változásainak folyamatos figyelemmel kísérése, valamint az innovatív, környezetbarát megoldások bevezetése a termékfejlesztés és marketing stratégiák terén.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztói magatartás vizsgálata az online webshopokon keresztülVarga, Andrea; Szőke, Szilvia; DE--Gazdaságtudományi KarAz elmúlt években egyre népszerűbbé vált az online vásárlás, így a fogyasztók kényelmesen vásárolhatnak saját otthonukból. Noha az online vásárlásnak számos előnye van, van néhány lehetséges hátránya is, amelyeket figyelembe kell venni. Az online vásárlás fő előnye az általa kínált kényelem. A fogyasztók bárhonnan vásárolhatnak internetkapcsolattal, a nap és az éjszaka bármely szakaszában. Ez megkönnyíti az árak összehasonlítását és a legjobb ajánlatok megtalálását. Ezenkívül az online áruházak gyakran kínálnak olyan kedvezményeket és promóciókat, amelyek a fizikai áruházakban nem elérhetők. Az online vásárlás másik előnye az elérhető termékek széles választéka. Az online vásárlásnak azonban van néhány lehetséges hátránya. Az egyik legnagyobb gond az online tranzakciók nem túl nagy biztonsága. A fogyasztóknak mindig meg kell győződniük arról, hogy az általuk használt webhely biztonságos, és személyes adataik védettek. Ezenkívül előfordulhat, hogy az online vásárlók nem tudják ellenőrizni a terméket vásárlás előtt, ami problémát jelenthet, ha a termék nem a leírásnak megfelelő. Végül fennáll annak a veszélye, hogy a kézbesítés késik, vagy az áruk szállítás közben elvesznek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A generációs különbségek hatása a banki szolgáltatások forgalmára – különös tekintettel a vállalkozói számlákraBatári, Dóra Barbara; Czine, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA generációk között jelentős különbségek figyelhetők meg. Dolgozatomban ezen különbségek hatását fejtettem ki a vállalkozások számának alakulására. A vállalkozások számának alakulása pedig jelentősen befolyásolja azon banki szolgáltatások forgalmát, amelyek a vállalkozásokat célozzák meg. Mivel szakmai gyakorlatomat az OTP Bank Nyrt.-nél töltöttem, így bemutattam dolgozatomban az OTP Bank vállalkozásokat megcélzó termékpalettáját, szolgáltatáskínálatát. A célom az volt, hogy megismertessem azt, hogy a vállalkozások száma folyamatosan növekvő tendenciát mutat, és ez részben köszönhető a generációk közötti különbségeknek. Mindezek mellett szerettem volna bemutatni, hogy ezek által a banki szolgáltatások forgalma is növekszik, ugyanis szoros összefüggésben áll a vállalkozások számával.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Gyulai Várfürdő Kft. működésének és gazdálkodásának komplex elemzéseMegyesi, Szabolcs; Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom témájaként a Gyulai Várfürdő Kft. működésének és gazdálkodásának komplex elemzését választottam. A komplex elemzéshez szükséges adatok a vizsgált vállalat 2018-2022 közötti időszak éves beszámolóiból származnak, melyek még kiegészülnek a társaság által nyújtott további információkkal. A szakdolgozatom célja, hogy a képzés alatt elsajátított mutatószámok felhasználásával átfogóan elemezzem a társaság vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetét. Továbbá célom volt megvizsgálni, hogy megfelelőek-e a vizsgált időszakok alatt született mutatók eredményei, továbbá, hogy bemutassam a marketing stratégiájukat, amelyekből következtetéseket vonok le. A „Szakirodalmi áttekintés” fejezetben kitérek a magyarországi fürdők működésére, a gazdasági elemzés lényegére, a gazdasági elemzéshez szükséges információkra, valamint a marketing stratégia céljára. Az „Anyag és módszertan” fejezetében bemutatása kerül a vizsgált vállalat, a marketing stratégiához szorosan kapcsolódó SWOT mátrix, a vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetelemzéshez szükséges mutatók. Az ,,Eredmények és azok értékelése” fejezetben az „Anyag és módszertan” fejezetben bemutatott mutatókkal jellemezem a kiválasztott vállalkozást. A „Következtetések és javaslatok” fejezetben a SWOT analízis legfontosabb elemeit felhasználva javaslatot teszek a fürdő további felhasználási lehetőségeire, valamint a legfontosabb következtetéseket fogalmazom meg.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A hatékony logisztikai folyamatok és árukezelés a Frektan Kft, példáján keresztülSéllei, Zalán; Marczin, Tamás; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatom témája a hatékony logisztika és árukezelés lehetőségeinek elemzése lesz. A munkám során részletesen fogom bemutatni ezeket a fontos területeket a Frektan Kft. példáján keresztül. Számos módszert és megközelítést fogok vizsgálni, amelyek segíthetnek optimalizálni a logisztikai és árukezelési folyamatokat. A célom az lesz, hogy átfogó képet adjak arról, hogyan lehet hatékonyabban kezelni az áruk mozgását és tárolását. A vizsgálatom során hangsúlyozni fogom az automatizáció és digitalizáció szerepét a logisztikai folyamatok optimalizálásában és a "fekete lista" technika bevezetéséről is szót ejtek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A hazai szállodaipar elemzése a COVID-19 idejénKovács, Péter; Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarA COVID-19 világszerte negatív hatást gyakorolt a gazdaságra és a társadalomra egyaránt. Ebben az időszakban a hazai turizmus is eddig nem látott kihívásokkal szembesült. A járvány gyorsan és jelentős mértékben befolyásolta az ágazatot, és súlyos következményekkel járt, beleértve a vendégforgalom csökkenését, a bevételek visszaesését, valamint a szállodák és szálláshelyek működésének jelentős változásait. A dolgozatban a magyarországi idegenforgalmi szektor elemzése mellett bemutatásra kerül a világjárvány előtti hazai turizmus, a pandémia alatt fennálló helyzetek, valamint a válságból való fellendülés. Ezen elemzés alapos betekintést nyújt a szállodaipar járványkezelési kezdeményezéseibe, valamint összegzésre kerülnek a turisztikai szegmens kihívásai és lehetőségei is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A home office és a jelenléti munkavégzési formák összehasonlítása a Frektan Kft.-nálPásztor, Hanna; Czine, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA Frektan Kft. egy online webáruházzal rendelkező vállalkozás. Számos diák fordul meg itt évente szakmai gyakorlat teljesítésének céljából. Jelenleg minden hónapban 1-2 héten keresztül otthonról végzik el a nekik szánt feladatokat. Záródolgozatom célja, hogy bemutassam a „home office” és a jelenléti munka különbségeit és hasonlóságait egy adott szervezetnél. Ezenfelül még azt szeretném szemléltetni, hogy a munkaerő ilyen helyzetekben mennyire teljesít akár jól vagy épp rosszul, fejlődőképes-e vagy sem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A home office technológiai hatásának elemzése a munkavállalók elégedettségére és teljesítményéreSzőllősi, Réka; Czine, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA gyakorlati helyemen lehetőségem volt a home offibe-ban történő munkavégzés megtapasztalására. Saját tapasztalataim és szakirodalmi kutatásom segítségével az így dolgozók elégedettségére és teljesítményére gyakorolt hatásait vizsgáltam. Interjúk segítségével mértem fel a munkavállalók véleményét ezzel a témával kapcsolatban. Az interjúra előre megírt kérdésekkel készültem, de a kötetlen beszélgetésre is hagytam lehetőséget. Az ebből leszűrt következményeket részletesen kifejtettem dolgozatom során.Tétel Embargó alatt A Hoya Szemüveglencse Gyártó Magyarország Zrt. gazdasági helyzetének elemzése a Covid 19 világjárvány előtt és utánKiss, Bernadett; Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatom témájának a Magyarországon működő gazdálkodó szervezetek típusainak és számának áttekintését, valamint a Hoya Szemüveglencse Gyártó Magyarország Zrt. gazdasági helyzetének elemzését és értékelését választottam. Elsőrészben a magyarországi gazdálkodó szervezetek típusait mutatom be, majd a Covid 19 világjárvány ezekre gyakorolt hatásait elemzem. Másodszor pedig a mátészalkai Hoya Zrt. gazdasági helyzetének elemzését mutatom be a világjárvány előtt és után, mely nemcsak a vállalat pénzügyi helyzetét, de a Magyarország szemüveglencse piacán elfoglat helyét is magába foglalja. Kutatásom során, az a célom, hogy átfogó választ találjak arra, hogyan változtatta meg a világjárvány a gazdaságot, különös tekintettel a Magyarországon működő gazdálkodó szervezetekre. Ezek mellett, pedig a Hoya Zrt. Covid 19 elleni válságkezelő intézkedései is szerepet kap.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kávéházak irányába tanusított fogyasztói preferenciákGalla, Liliána; Czine, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozat témája a kávéházak irányába tanusított fogyasztói preferenciák, amely a fogyasztók kávézási, illetve kávézóba járási szokásait kutatja. A kávézás történetét követően arra is fény derül, miként alakult ki a kávéházi kultúra. A kávéházak sikerének titkait is összefoglalom, köztük a marketing és az különböző elemzések fontosságát. A kutatás módszertanát kérdőíves formában alkalmazom, bennük a fogyasztói preferenciákat, kávéházakba járás céljait és a gazdasági tényezők befolyásoltságát vizsgálom. Kutatásom során kiderül, hogy az emberek többsége társadalmi indíttatásból látogatja a kávéházakat, illetve anyagi helyzettől függetlenül dönt úgy, hogy kávézóban fogyasztja kávéját. A szakdolgozat során nyilvánvalóvá válik az is, hogy sokan különleges programként tekintenek a kávéházba látogatásra.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Kismegyer ERGA Kft. vagyoni-, pénzügyi- és jövedelmezőségi helyzetének elemzése az elmúlt 5 év beszámolója alapjánDublinszki, Miklós János; Csipkés, Margit; DE--Gazdaságtudományi KarMennyire működik jól egy vállalkozás? A vállalkozások komplex elemzése választ adhat erre a kérdésre. A vállalkozók és cégek számára nélkülözhetetlen, hogy kellően tájékozottak legyenek az őket érintő gazdasági kérdésekben, mielőtt meghozzák döntéseiket. Ahhoz, hogy céljaik elérése érdekében, racionális döntéseket hozzanak ésszerű kockázatvállalás mellett, át kell tekinteniük az aktuális adataikat. Véleményem szerint minden gazdasági szereplő érdeke, hogy rendezett piaci helyzetet teremtsen magának, amely ezáltal információval szolgál a már meglévő és jövőbeni kereskedelmi partnerek számára. Ennek eszköze a vagyoni-, pénzügyi-, és jövedelmezőségi helyzetelemzés. A záródolgozatom témája a Kismegyer ERGA Kft. vagyoni-, pénzügyi-, és jövedelmezőségi helyzetének elemzése, több év beszámolója alapján. Célom, hogy a megfelelő mutatók segítségével, összehasonlítsam a cég működése során lezajlott elmúlt öt évet. A vizsgálat alapjául a mérleg és az eredménykimutatás szolgál. Célom egy pontos és átfogó elemzést készíteni a vállalkozásról, amely a későbbiekben akár segítheti is annak működését.