Szerző szerinti böngészés "Nagy, Petra"
Megjelenítve 1 - 16 (Összesen 16)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Bányászati szempontból releváns geológiai minták arany- és ezüsttartalmának meghatározását célzó atomspektrometriai módszerek fejlesztéseNagy, Petra; Baranyai, Edina; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Kémiai IntézetA Föld felszíni és felszín közelében lévő arany- és ezüstkészlete megcsappanni látszik, egyre mélyebbről, egyre jelentősebb költségek árán lehet a nemesfémekhez hozzájutni. Egy új bánya nyitása előtt célszerű fúrásmag-mintákat venni a Föld mélyéből amelyekből megállapítható,hogy mekkora a kinyerhető nemesfém-koncentráció, illetve, hogy megtalálhatóak-e a területen bányászni kívánt fémek. Erre az elemzésre az atomspektrometriai módszerek adnak lehetőséget, azonban az utóbbi időben felmerült a helyszíni, terepi elemzés igénye is. Munkám során a két, jelenleg legmodernebb atomemissziós spektrometriás műszeren (ICP-OES és MP-AES) fejlesztettem módszert a geológiai szempontból jelentős kőzetek arany- és ezüsttartalmának mennyiségi mérésére.Tétel Szabadon hozzáférhető Current Conditions and Opportunities of Biofarming in Hungary(Faculty of Agricultural and Food Sciences and Enviromental Management of the Debrecen University, Debrecen.) Nagy, PetraTétel Korlátozottan hozzáférhető Az El-Szállít Kft. marketingstratégiájának elemzése és vevőelégedettségi vizsgálata(2014-05-23T07:37:36Z) Nagy, Petra; Gál, Tímea; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarKutatásom elsődleges célja, az volt, hogy fel tudjam vázolni az El-Szállít Kft. vállalati stratégiáját, kiemelve a marketingstratégia fontosságát, illetve az ügyfelek elégedettségét kiváltó tényezők jelentőségét. A dolgozatom elején felállított négy hipotézisem megválaszolásához a külső és belső környezeti elemzések, a versenyhelyzet tisztázása, a marketingmix meghatározása és a vevőelégedettségi vizsgálat nyújtott segítséget. Dolgozatom első fejezetében a szakirodalmi források segítségével kívántam bemutatni az általam vélt fontos fogalmak jelentését, a vállalati stratégiával, a marketingstratégiával, a vevőelégedettség vizsgálatával és a SWOT-elemzéssel kapcsolatban, melyek a későbbi vizsgálatokhoz nyújtanak magyarázatot. A második fejezetben szemléltettem a kutatásom módját, a primer és szekunder kutatások fontosságát, sajátosságait a dolgozatomra nézve. A vállalat marketingstratégiájának tervezése során kifejtettem a vállalatot érintő piaci helyzetet, az El-Szállít Kft. szervezeti felépítését, a versenytársakkal való kapcsolatát, a megcélzott közönséget illetve a cég SWOT- elemzésének vizsgálatát.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Elméleti PortfólióNagy, Petra; Pálfi, Sándor; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Emberi Erőforrás Menedzsment a Debreceni Nemzetközi RepülőtérenNagy, Petra; Filep, Roland; DE--Gazdaságtudományi KarSzakmai gyakorlatom a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren teljesítettem HR adminisztrátor munkakörben, így a dolgozatom fő témája az emberi erőforrás menedzsment, ezen belül is az, hogy ebben a munkakörben milyen feladatokat lát el egy gyakornok. A dolgozat első részében a hely bemutatása olvasható a múltbeli eseményektől kezdve egészen napjainkig. Ezután szó esik általánosságban az emberi erőforrás menedzsmentről, majd arról, hogy ez a munkakör a repülőtér életében milyen faladatokat foglal magába. Végül pedig saját kutatásom eredményét ismertetem, amelyben azt próbáltam felmérni, hogy az emberek összességében mennyire tájékozottak egy HR munkatárs feladatival kapcsolatban és mennyire tartják fontosnak azokat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az ételallergia és az egészséges életmód megjelenése a turizmusbanNagy, Petra; Hevessy, Gábor; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája az egészséges életmód és az ételallergia megjelenése a turizmusban. A turizmus általános fogalmai. A gasztronómiai turizmus ismertetése. Az ételallergia és ételintolerancia különbségei. A paleo táplálkozás ismertetése. Helyettesítő termékek a mindennapokban. A táplálékallergia típusai. Éttermek az egészségtudatosság nevében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy gazdaság eredményességének a vizsgálata a hagyományos és precíziós gazdálkodás függvényébenNagy, Petra; Rákos, Mónika; DE--Gazdaságtudományi KarA diplomamunkám témája egy gazdaság vizsgálata, amely hagyományos és precíziós gazdálkodást is folytat. A szakirodalmi részben megvizsgáltam a mezőgazdasági termelés helyzetét globálisan, az Európai Unióban és nemzetgazdasági szinten is. Ezt követően elemeztem a gazdálkodás eredményességét a gazdálkodási mód függvényében. Ismertettem az elért hozamok, árbevételek és költségek alakulását. Különböző jövedelmezőségi és hatékonysági mutatókat vizsgáltam. Ezen adatok igazolták a dolgozatban felvetett hipotéziseket. Ezek közül a legfontosabb, mely szerint a hagyományos gazdálkodással szemben a precíziós technológia egy jövedelmezőbb gazdálkodási módot jelent.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Gyógyszeripari segédanyagok elemi szennyezőinek vizsgálatára irányuló minta-előkészítési és mérési módszerek fejlesztéseNagy, Petra; Baranyai, Edina; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Kémiai IntézetAz elemi szennyezők az egyes gyártási folyamatok során számtalan forrásból megjelenhetnek a gyógyszerkészítményekben, amelyekre szigorú határértékeket fogalmaznak meg a gyógyszerkönyvi irányelvek. A munka célja a legnagyobb kockázattal rendelkező segédanyagok közül a magnézium-sztearátra vonatkozóan induktívan csatolt plazma technikával mérési módszert optimalizálni, amely a kis koncentrációban megjelenő szennyező elemek megbízható, multielemes analízist teszi lehetővé.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A katonai felnőttképzés helye és szerepe az önkéntesség elvén működő Magyar Honvédség humánerőforrás gazdálkodásábanNagy, Petra; Erdei, Gábor; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a ma már önkéntesen működő Magyar Honvédségben megtalálható képzésformákat, az azok keretében működő felnőttképzést vizsgáltam meg, melyek révén a szervezet folyamatosan biztosítani tudja a számára szükséges mennyiségű és minőségű állományt. A tanulmányomban bemutatom a katonai toborzást, a honvédség humánstratégiáját, a teljes iskolarendszerű- és iskolarendszeren kívüli felkészítést, azok sajátosságait. Katonákkal készített interjúk elemzésével jelenítem meg a haderőben működő személyzetfejlesztést, amely biztosítja, hogy a szervezet érdeke mindig összhangban legyen a munkavállalók törekvéseivel. A dolgozat olvasója megismerheti, hogy a mára kialakult katonai oktatási intézményrendszer valamint a megfogalmazott életpályamodell milyen módon segíti és biztosítja az egyének karrierépítési terveinek megvalósulását. Ezen kívül képet kaphat arról, hogy a sereg speciális felnőttképzési rendszere révén a profi katonák magas szintű szakmai tudással rendelkeznek és kellően motiváltak feladataik végrehajtására. Ennek eredményeképpen képesek megfelelően reagálni Magyarország közvetlen környezetében, vagy akár távolabbi helyszíneken kialakuló válsághelyzetekre is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Könyvértékesítés logisztikai megoldásainak elemzése a Graph-Ker Kft.-nélNagy, Petra; Csapó, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban egy gyermekújságokat és könyveket forgalmazó debreceni vállalat logisztikai lehetőségeit szeretném felvázolni két értékesítési csatornán keresztül.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A közmenedzsment megjelenése a közoktatásban a Tiszavasvári Általános Iskola történetének tükrében(2013-03-22T10:30:01Z) Nagy, Petra; Varga, Judit; DE--TEK--Állam- és Jogtudományi KarA Magyar Értelmező Kéziszótár megfogalmazása szerint: „A közoktatás különösen az alsó- és középfokú iskolákban folyó oktatás, illetve ennek országos szervezete.”1 A közoktatás a következő nemzedékek nevelésének, oktatásának és képzésének fő területe, helyszíne, ezért nagy jelentőséggel bír a közfeladatok körében. A nevelés, oktatás kérdései évszázadok óta meghatározói az emberi társadalmaknak: „Milyen a jó iskola?”, „Milyen a jó pedagógus?”, „Mely szervezéstechnikai eszközök segítik leginkább a közoktatás teljesítményének növelését?”. Filozófusok, szociológusok, jogászok, közgazdászok foglalkoztak évszázadokon át, és foglalkoznak napjainkban is a közoktatás problémáival. Az oktatás belső, szakmai rendszerének, a pedagógusok munkájának, a pedagógiai technikák és módszerek típusainak elemzése mellett nagyon fontos tényező az is, hogy az iskolák, mint intézmények, és mint szervezetek megfelelően működjenek, hatékonyan gazdálkodjanak, fenn tudják tartani önmagukat és fejlődni tudjanak. Természetesen a társadalmi, gazdasági, ipari, politikai változások is mind-mind befolyással voltak a közoktatás rendszerének változására, fejlődésére, az oktatás szervezetrendszerének alakulására, hiszen ahogy a közszféra egyéb területein, úgy a közoktatás szintjén is az oktatási intézmények belső szervezetén túl a kormányzati céloknak is nagy, iránymutató jelentősége van a fejlődési irányok meghatározásában. A rendszerváltás folyamatát követően az iskolák szakmai autonómiájának erősödésével, valamint a „szolgáltató intézmény” szemléletmód meghonosodásával fokozottabb figyelem fordult az iskolák belső működése, szervezeti felépítésének minősége felé. Az intézményeknek meg kellett alkotniuk pedagógiai programjukat, melyben megfogalmazhatták saját szakmai hitvallásukat. A közoktatási rendszer decentralizációja, az iskolák önigazgató működése és irányítása új vezetői és pedagógusi megoldásokat igényelt, így szükségessé vált a pedagógus továbbképzés, a közoktatási vezetőképzés megújulása. A képzések tartalmában szerepeltek a korszerű szervezet- és vezetéselméleti ismeretek is, melyek elsajátítása a továbblépés előfeltétele. Az oktatási rendszer működésében megjelentek a piaci mechanizmusok, amelyek arra késztették az intézményeket, hogy környezetük felé nyitottan, partnereik elvárásainak és igényeinek figyelembevételével, szolgáltató szervezetként működjenek. S napjainkban is fordulóponthoz érkeztünk. A közigazgatás rendszerének megváltoztatásával, Alaptörvényünk, illetve az új közoktatási törvény létrehozásával, valamint a közoktatási rendszer gyökeres megreformálásával, az iskolák állami fenntartása felé való törekvéssel ismételten újabb kérdések merültek fel ebben a komoly és nagy volumenű témában, mely a jövő nemzedék felnőtté válását szolgálja. Mindemellett minden időre vonatkozóan elmondható az a tényszerű megállapítás, hogy az iskolai szervezetet szereplői aktívan alakítják. Ahhoz azonban, hogy ez a folyamat tudatosabb, tervezettebb lehessen, szükséges volt, és napjainkban is szükséges ráirányítani a figyelmet a szervezeti működés lényeges elemeire és meghatározóira. Ám a hazai szakirodalom hiányos ezen a téren. Az általános szervezetelméleti könyvekben kevés utalást találunk a szolgáltató szektorra, vagy még szűkebben a humán szolgáltatásokra, és az oktatásra vonatkozóan. Az oktatás, nevelés tudományterületén a szerzők kisebb mértékben fókuszálnak az intézményi szintre, a kutatások általában a tágabb összefüggéseket vizsgálják. Jelenleg nincs olyan átfogó, teljességre törekvő munka, amely az iskolák, mint szervezetek működését, a szervezeti folyamatokat, az alkalmazottak viselkedésének sajátosságait és annak hatásait elemezné, valamint kevés olyan összefoglaló alkotás született, amely hűen tükrözné a közoktatás és közmenedzsment tudományterületek kapcsolatának valódi jelentőségét. Éppen ezért érzem fontosnak, hogy szakdolgozatomban, melynek címe „A közmenedzsment megjelenése Magyarország közoktatási rendszerében a Tiszavasvári Általános Iskola történetének tükrében” főképpen történeti áttekintés alapján, egy adott iskola helyzetének változásait alapul véve és végig kísérve hívjam fel a figyelmet a téma fontosságára. Úgy gondolom, három év tanítói tapasztalatom, valamint közigazgatási tanulmányaim hozzásegítettek ahhoz, hogy a mai magyar oktatási rendszert több aspektusból is megfigyelhessem. Emellett napjainkban is egy olyan fordulóponthoz érkeztünk, ami szükségessé teszi az oktatási rendszer áttekintését, megfigyelését, problémáinak és arra való megoldási törekvések vizsgálatát. Éppen ezért éreztem úgy, hogy szakdolgozatom témájául ezt a kiemelkedően fontos témát kell választanom. S hogy miért éppen a Tiszavasvári Általános Iskola lesz az a kiemelt intézmény, mely történetén keresztül végigvezetném az említett folyamatot? Amellett, hogy általános iskolás éveimet ebben az intézményben töltöttem, majd 3 évig az iskola pedagógusa voltam, a városunk iskoláinak helyzetében az elmúlt évtizedekben végbemenő radikális változások jellege is hozzájárult döntésem meghozatalához, hiszen úgy gondolom, hogy egy, az elmúlt időszakban a lentiekben olvasható radikális változásokon átmenő iskola példája jól leképezheti az adott témát a gyakorlatban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A magyar választási rendszerek komparatív elemzéseNagy, Petra; Nagy, Levente; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatom célja, hogy rámutasson az új magyar választási rendszer aránytalanságaira, mellyel a kormánypárt 2014-től teljesen korlátozni tudja a magyar politikai élet és a pártrendszer alakulását. Ennek elérése érdekében, komparatív elemzéssel kívánom összevezetni az egyéni választókerületek működését, melyek a választási rendszer legaránytalanabb részének minősülnek, s melyekben a legtöbb változás következett be a 2012 előtti, és utáni rendszerben. Munkám során rátérek továbbá a választási rendszerek általános működésére, az arányos és többségi rendszerekre, majd pedig konkrét adatokat felhasználva a 2006. és a 2014. évi választások eredményeit kívánom elemezni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Módszerfejlesztés mézminták antimon meghatározására GFAAS technikávalNagy, Petra; Baranyai, Edina; Sajtos, Zsófi; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Kémiai IntézetA grafitkemencés atomabszorpciós technika az egyik legérzékenyebb elemanalitikai módszer, amely további előnye, hogy nagyon kis mintatérfogatból is kvantitív eredményt szolgáltat. A kutatásom célja a GFAAS optimalizálása mézminták antimontartalmának mennyiségi meghatározására. A kutatócsoportunk ugyanis több unikális, régi mézminták összetétel elemzésével foglalkozik. Vizsgáltam a GFAAS módszer analitikai jellemzőit különböző elemzési vonalakon és eltérő kalibrációs technikákkal, mátrixmódosító használata mellett és annak mellőzésével. A szakdolgozatom végén javaslatot teszek a ritka mézminták antimontartalmának meghatározására. A finomanhangolt módszer alkalmas a laboratúriumokba érkezett régi mézminták sorozatelemzésére, antimon specifikusan, és összehasonlító vizsgálatára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A művészet ereje - Az ifjúság kultúrafogyasztásaNagy, Petra; Murányi, István; DE--Bölcsészettudományi KarAz élet fájdalmát enyhítő, elcsitító, és az örömöket felfokozó, édesebbé varázsló eszköz, amely kísér minket hosszú időkön át, korokat és háborúkat átívelve, a bolygó bármely pontján értelmezhető fogalom, de leginkább érzet: a művészet. Ars longa, vita brevis, tartja a latin, és milyen igaz. Az örökösen magunkat tanuló, másokat megfejtő és kérdésekbe botló lényünk mentsvárát jelenti a művészet. Messzire se kell menni, a mai 21. század szépen hozza a kor lenyomatát, a kényelmet, de ugyanakkor a kultúra kiirthatatlan ereje is lángra lobban. Kutatási kérdésként fogalmazódott meg, hogy a mai ifjúság folyton rohanó, örökösen cikázó gondolati mezője vajon még mennyire engedi át magát a magasabb kultúra formáló hatása alá? Felmerül, hogy a digitalizált világ ereje elveszi vajon a teret a színházaktól, könyvtáraktól, hangversenytermektől és kiállítóterektől, vagy van egy örökérvényes ereje, mely magához láncolja az arra fogékonyakat? Hanyatlásnak indult a kultúrafogyasztás, vagy a megváltozott igények generáltak egy újhullámos kínálatot? Hogyan látják ezt az ifjúsággal együtt dolgozó szakértők, pedagógusok, esetleg meg lehet fogalmazni egy módszert, amellyel terelgethető még a fiatalság a művészetek felé? A szakdolgozati tanulmány a 15 évesektől, azaz a középiskolai korosztálytól felfele, a 29 éves korig bezáróan keresi a választ az ifjúság és a kultúra kapcsolatát érintő kérdéseire magyar viszonylatban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az önkéntesség elvén működő Magyar Honvédség humánerőforrás biztosítása, a katonai toborzás, kiválasztás rendszerének áttekintéseNagy, Petra; Szilágyi, Barnabás; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatomban az önkéntes vállaláson alapuló Magyar Honvédség humánerőforrás biztosításának helyzetét, az alkalmazott toborzási és kiválasztási folyamatot vizsgáltam meg. A dolgozatban átfogó képet adok a rendszer jelenlegi működéséről és az általam feltárt, esetlegesen módosításra szoruló problémákról. Áttekintettem a honvédség jelenlegi humánstratégiáját, tanulmányoztam toborzó rendszerét, a toborzás, kiválasztás eszközeit és módszereit, a haderőben lehetséges munkavállalás feltételeit, sajátosságait. Célom eléréséhez sokat beszélgettem a toborzó szakemberekkel, és egy konkrét jelentkező példáján végigkövettem a felvételi eljárás folyamatát. A kutatásom elmélyítéséhez a toborzó ügyfélszolgálaton ügyintézés céljából megjelent pályázókkal kérdőíves felmérést végeztem valamint célzott interjút készítettem egy olyan szakemberrel, aki kiemelkedő tapasztalattal és tudással bír a haderő toborzás-kiválasztási rendszerével kapcsolatban. Kijelenthető, hogy a rendszer alapvetően jól működik, de a vizsgálataim kapcsán kiütköztek olyan problémák, amelyek kiküszöbölésével nagyobb arányú lehetne a katonai alakulatoknál található beosztások feltöltöttsége. Ezen segíthet az általam részletesen kidolgozott megyei szintű alkalmasság vizsgáló intézet működtetése.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az örökbefogadott gyermekek, és kötődési kapcsolataik vizsgálataNagy, Petra; Szilágyi, Barnabás; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarSzakdolgozatom az örökbefogadott gyermekek és kötődési kapcsolataik vizsgálatáról szól. Környezetünkben egyre több nevelő, illetve örökbefogadó szülő van. Mindkét félnek nagy jelentősége van a gyermek életében,fejlődésében és felnőtté válásában. Kíváncsi voltam arra, hogy hasonló kapcsolatot tudnak-e létesíteni az örökbefogadó és nevelő szülők, mint az vérszerinti szülők. Úgy gondolom azért fontos ez a témakör az óvodapedagógusoknak, mert bármikor találkozhatnak ezzel a helyzettel.