Szerző szerinti böngészés "Kruppa, Kinga Tünde"
Megjelenítve 1 - 18 (Összesen 18)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető 3D autós játék fejlesztése Unity környezetbenOlasz, Zsolt; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarSzakdolgozatom témájának a 3D játékfejlesztést választottam Unity használatával, C# programozási nyelven. A Unity egy videójáték-motor, ami megkönnyíti a 2D és 3D játékok tervezését, létrehozását. Segítségével különböző animációkat, effekteket és viselkedéseket tudunk létrehozni a játékunkban. Szerettem volna valami különlegeset alkotni, ezért úgy döntöttem, mobiltelefonra készítek egy játékot. Játékom témájának egy hozzám közel álló dolgot, az autókat választottam. Dolgozatomban részletesen bemutatom a felhasznált technológiákat és környezeteket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető 3D lövöldözős játék gyors és dinamikus mozgássalVásárhelyi, Erik Krisztián; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA dolgozatom egy 3D lövöldözős játék fejlesztési folyamatát mutatja be. Az első fejezetben a fejlesztés alatt használt technikák elméleti hátterét ismertetem. Ezt követően a fejlesztéshez szükséges előkészületeimet foglalom össze, majd a legfontosabb megoldásokat emelem ki példákkal megerősítve. A dolgozatom utolsó részében pedig a kész játék működését mutatom be egy felhasználó szemszögéből. Ebben a fejezetben képek segítségével lehet követni a játékélményt. Zárásképpen megtekinthető egy összefoglalás, melyben néhány jövőbeli fejlesztési ötletet is megemlítek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető 3D-s mobiljáték fejlesztése Unity-velVida, Gergő; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarDiplomamunkámban egy 3D-s mobiljátékot készítettem a Unity segítségével. A dolgozat első felében bemutatom a választott játékmotort, annak fontosabb fogalmait és elemeit. Dolgozatom második felében tárgyalom ki a játék elkészítését. Ennek keretében végigveszem a játék elemeit, azok felépitését, miközben azt is illusztrálom, hogy ezek miként épülnek egymásra és milyen szkripteket használtam a fejlesztés során. Végezetül röviden ismertetem magát az elkészült játékot is.Tétel Szabadon hozzáférhető A skinning technique for modeling artistic disk B-spline shapes(2023) Kruppa, Kinga Tünde; Kunkli, Roland; Hoffmann, MiklósTétel Korlátozottan hozzáférhető Az örökség - Egy pszichológiai horrorjáték készítése Unity-velSzanyi, Manó Hunor; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA dolgozat témája egy pszichológiai horrorjáték készítése. Fő célom az, hogy nyomasztó érzést keltsek a játékosban, és egy mély és elgondolkodtató történetet adjak át, ami a főhős kapcsolatát dolgozza fel nagyapjával. A dolgozat ennek a játéknak a fejlesztésén halad végig. Bemutatom, hogy hogyan fogalmaztam meg a játék történetét. Ezután ismertetem a modellkészítés folyamatait Blenderben. A fő fejezetben leírom a prototípus elkészítésének fontos lépéseit. Ezt követően a végleges verzió fejlesztéséről esik szó. A dolgozat végén összefoglalom pozitív tapasztalataimat, valamint kitérek arra, hogy milyen további fejlesztési lehetőségeket látok a jövőben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Belső nézetes túlélőjátékHankóczki, Döme; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA szakdolgozatomban egy túlélőjáték fejlesztését mutatom be a Unity játékmotor használatával. A játékban életben kell tartani a játékos karakterét, és csak úgy lehet megnyerni, ha megtaláljuk mind a három autóalkatrészt, utána beszállunk az autóba. Ez idő alatt a játékos egyre éhesebb és szomjasabb lesz, amiről ha nem gondoskodunk, akkor előbb utóbb éhen hal. Folyamatosan gyűjtögetni kell a földön elszórtan található tárgyakat, amiket el is fogyaszthatunk. Eközben el kell kerülni az ellenfeleket, mivel hamar végeznek a játékossal, és nincs semmilyen mód arra, hogy szembeszálljunk velük. A dolgozatban bemutatom a fejlesztés menetét és a felhasznált technologiákat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Design and development of a 3D RPG game using UnityJiang, Binxu; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarI chose 3D game development in Unity as the topic of my thesis. Unity is a video game engine that makes it easy to design and create 2D and 3D games. With its help, we can create different animations, effects, and behaviors in our game. I am familiar with RPG games and have a great interest in this field. So I developed a 3D RPG game, and in my thesis, I introduced the RPG game, the Unity engine, and the process of the game development in detail.Tétel Korlátozottan hozzáférhető FPS játék tervezése és fejlesztése Unity-benDemeter, Benjámin; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA szakdolgozatomban bemutatom egy FPS játék fejlesztésének folyamatát a Unity használatával. Az első szakaszban áttekintem a videójáték helyzetét a társadalomban, majd ismertetem a játékmotor által nyújtott lehetőségeket és az ezekhez kapcsolódó alapfogalmakat. A második szakaszban végigveszem a játék elkészítésének lépéseit. Ennek során kitérek a pályatervezésre, a modellek elkészítésére Blenderben, valamint a további vizuális elemekre és a játékmechanikákat vezérlő szkriptekre. Végül pedig összegzem ezeket és beszámolok a fejlesztés során szerzett tapasztalataimról.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Indie JátékfejlesztésLukács, Péter; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA dolgozat keretei között egy ügyességi 3D indie játékot fejlesztettem, amely változatos, kikapcsolódásra és versenyzésre egyaránt alkalmas. Szakdolgozatomban bemutatom a játékfejlesztést általánosságban, a játékfejlesztői karrierlehetőségeket Magyarországon, illetve a saját projektem felépítését. Dolgozatom fő része a projektről szól, az általam megírt funkciókról, függvényekről és megoldásokról. A projekt után szót ejtek arról, milyen módszerekkel adhatunk ki játékokat, végül az összegzésben leírom a tapasztalataimat és a továbbfejlesztési lehetőségeket a saját szemszögemből.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Játékfejlesztés intelligens ágensekkelCzanik, András Béla; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarSzakdolgozatom célja, hogy bemutassa egy megerősítéses tanulási ágensek taníttatására alkalmas környezet létrehozását Unity platformon és azon belül ágensek taníttatását egy leegyszerűsített futball játékon keresztül. Ezen belül is kiemelt figyelmet kap a Unity Machine Learning Agents (ML-Agents), mely a játékmotor saját keretrendszere tanuló ágensek készítéséhez. Továbbá célom még a Reinforcement learning, azaz a megerősítéses tanulás működésének bemutatása is. Az elméleti háttér mellett helyet kap a kivitelezés pontos menete és az ágensek viselkedésének részletes elemzése is, keresve az okát működésük mibenlétének.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Készségfejlesztő játék készítése Unity-benVarga, Dávid; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA videójátékok szerves részét képzik a fiatalok életének. Egy játék akkor válik fejlesztővé, ha használata közben a gyermek új ismereteket szerez, vagy addigi tudását rendszerezheti egy más szempont szerint. Dolgozatom és projektmunkám során a fejlesztő szándékú játékok hatásait szeretném bemutatni. Végig megyek, hogy az oktatás az utóbbi 10-15 évben milyen technikai változásokon ment keresztül, hogy integrálódott be a játékos tanulás a diákok életébe. Ezt követően bemutatom a szakdolgozatom keretei között készült játék során felhasznált technológiákat, programokat és azok használatát. Továbbá a következő fejezetben sor kerül a projektmunkám részletes ismertetésére, valamint annak logikai felépítésének vizsgálatára.Tétel Szabadon hozzáférhető Kör- és gömbsorozatokat burkoló módszerek a számítógépes geometriai tervezésbenKruppa, Kinga Tünde; Hoffmann, Miklós; Informatikai tudományok doktori iskola; DE--Informatikai Kar -- Komputergrafika és Képfeldolgozás TanszékA számítógépes geometriai tervezésben használatos klasszikus módszerek a kontrollpontalapú modellezés elveit követik. Új irányként jelent meg egy olyan megközelítés, amelynél a modellező más típusú objektumok segítségével adhatja meg a kívánt modellt, például körök vagy gömbök felhasználásával. A kör- és gömbsorozatok burkolására szolgáló módszerek használata többféle alkalmazási területen könnyíti és gyorsítja meg a modellezési folyamatot. A disszertációban ilyen burkolómódszerek vizsgálatával és azok kiterjesztési lehetőségeivel foglalkoztunk. Bemutattuk azon módszerünket, amelynek segítségével elágazásokkal rendelkező gömbstruktúrákat lehet burkolni, így komplex modellek létrehozását tettük lehetővé. Ismertettük továbbá azon módszerünket, amelynek segítségével köríveket is tartalmazó burkolókat állítottunk elő oly módon, hogy garantáljuk a valós idejű modellezés lehetőségét. Ezenfelül pedig megoldást adtunk arra, hogy a 2+1 dimenziós Minkowski-térben értelmezett ún. Rational Envelope (RE) görbéket diszkrét burkolási feladatok megoldására alkalmazhassuk. In computer-aided geometric design, the traditional, well-known methods are based on control points. A novel approach has appeared in the creative industry and in the scientific field as well: curve and surface modeling based on circles and spheres. Such an approach can be beneficial in many application areas, as it makes certain types of modeling tasks much easier and more convenient than point-based methods. In the dissertation, we examined and extended such so-called skinning methods. We presented our algorithm with which we are able to skin branched systems of spheres; thus, we can create more complex models. We also presented our skinning method with which the skinning curves may contain circular arcs while assuring dynamic modeling. We examined the class of Rational Envelope (RE) curves in the (2+1)-dimensional Minkowski space, and we gave a solution on how to apply them for skinning a discrete set of circles.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Mesterséges intelligencia a speedrunning játékok világábanHorváth, István; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA szakdolgozatom célja egy olyan, Unity játékmotorral készült 3D játék elkészítése, amelyben az ellenfelek mesterséges intelligenciával rendelkeznek, és speedrunolásra van optimalizálva. A játék során az a játékos feladata, hogy összegyűjtsön egy megadott mennyiségű tárgyat, és minél gyorsabban beérjen a célba. A dolgozatom tárgyalás részének első részében magáról a speedrunolásról írok. Itt bemutatom, hogy hogyan lehet elkezdeni ezt a tevékenységet, hogy milyen praktikákkal találkozhatunk és hogy milyen gyakori módszereket használhatunk az időmérésre. A tárgyalás második részében ismertetem az általam készített játékot és az ehhez felhasznált Unity eszközöket. Kezdve a felhasználói felület elemeinek bemutatásával. Majd folytatom a játék szabályaival, a játékos karakterével, illetve annak mozgásának elkészítésével. Végül pedig a mesterséges intelligenciával ellátott ellenfelek kerülnek tárgyalásra.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Mobiljáték-fejlesztés helyzete és folyamatának bemutatásaSzuhai, Dávid; Kruppa, Kinga Tünde; DE--Informatikai KarA dolgozat a mobiljáték-fejlesztésről szól. Benne bemutatom annak folyamatát, a tervezéstől, a fejlesztésen át, a publikálásig. A szemléltetéshez saját magam fejlesztettem egy játékot, valamint az iparból is hozok példákat. A játék elkészülte során felmerülő kérdéseket, döntéseket, egy nagy cég, és egy kis fejlesztő (saját magam) szemszögéből mutatom be, fejtem ki az eltéréseket, vagy hasonlóságokat. A felmerülő kérdések közé tartoznak, többek között a platform, játékmotor, monetizációs modell kiválasztása. A játék témájának és műfajának megtervezése után elkészítettem egy alfa verziót Unityben, ezt visszajelzések és egy kérdőív segítségével továbbfejlesztettem. Így készült el, és került kiadásra Androidra az 1.0-ás verzió.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Módszerek és kihívások a DNS-vizualizáció területén(2013-05-30T08:39:13Z) Kruppa, Kinga Tünde; Hajdu, András; DE--TEK--Informatikai KarSzakdolgozatom célja olyan vizualizációs módszer, technika kifejlesztése, amely megkönnyíti a klinikai információk, speciálisan a genomi tulajdonságok értelmezését. A technika fejlődésével, illetve a genom szerveződésére, a kromoszómák felépítésére vonatkozó egyre bővülő ismeretek birtokában megjelent az igény korszerűbb, látványosabb megjelenítési módszerekre. Tanulmányoztuk a meglévő módszereket, s megkezdtük egy, a gyakorlatban használt eszközt kibővítő vizualizációs technika implementálását. Ezen kívül belefogtunk egy olyan szoftver fejlesztésébe, amely a kromoszómák szerkezetéről ismert térbeli felépítést modellezi. Mindkét modellre valós genomi adatsorokat illesztve olyan eszközöket szeretnénk biztosítani, amelyek megkönnyítik a kromoszómák tartalmára vonatkozó információk kinyerését, következtetések levonását.Tétel Szabadon hozzáférhető Possibilities and Advantages of Rational Envelope and Minkowski Pythagorean Hodograph Curves for Circle Skinning(2021) Kruppa, Kinga Tünde; Kunkli, Roland; Hoffmann, MiklósTétel Korlátozottan hozzáférhető Többjátékos túlélőjáték fejlesztéseTeszenyi, Dávid; Kruppa, Kinga Tünde; Csöndes, Ádám; DE--Informatikai KarA szakdolgozat egy belső nézetű többszemélyes túlélőjáték, amit Unity motorban fejlesztettem. A játékosok tudnak fát vágni, botokat, köveket gyűjteni, illetve ezek felhasználásával építeni és eszközöket barkácsolni. Továbbá gondoskodniuk kell, hogy túléljék a veszélyes vadont miközben élelem forrást kell gyűjteniük. A vadonban az elrejtett kincsek megtalálása a cél, de ajánlott vigyázni mert a vadon veszélyes állatai őrzik azt. A szakdolgozatban ennek a fejlesztési folyamatát mutatom be.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Transparently injecting business logic into MVC web applicationsKruppa, Kinga Tünde; Adamkó, Attila; Mondéjar Andreu, Rubén; García López, Pedro; DE--Informatikai KarIn the last years software technology has become essential generally in business life: the usage of IT systems is inevitable. However, building standalone applications are often costly and time-consuming, not to mention that maintaining legacy software is often overwhelming and is out of control. Nowadays enterprises are also more opened to process-based systems and there is a growing demand to separate the business logic and the core of the application. As a consequence, it is urgent to be able to inject business processes into existing IT products. Implicit BPM (Mondéjar, R., García-López, P., Pairot, C., Brull, E.: Implicit BPM: A Business Process Platform for Transparent Workflow Weaving) introduces a novel approach to transparently inject business logic into legacy web applications. In this thesis we have successfully accomplished to build and extend the Implicit BPM platform with a new domain-specific language interpreter and with interception algorithms in order to perform the transparent business process injection.