Szerző szerinti böngészés "Popovics, Péter"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 47)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A BMW márkaépítési stratégiája és a prémium autószegmensben betöltött szerepeVarga, Bálint; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatomban a BMW márkaépítési stratégiáját vizsgáltam, különös tekintettel a prémium autószegmensben betöltött szerepére. Célom az volt, hogy bemutassam, hogyan képes a márka egyszerre megőrizni globális arculatát és alkalmazkodni a helyi fogyasztói igényekhez. Elméleti háttérként áttekintettem a márkaépítés alapjait, majd a BMW gyakorlatban alkalmazott kommunikációs és pozicionálási módszereit elemeztem. A dolgozat részeként kérdőíves kutatást is végeztem, amelyből kiderült, hogy a BMW-t a válaszadók leginkább a megbízhatósággal, teljesítménnyel és eleganciával azonosítják. Az eredmények rámutattak arra is, hogy bár a márka hazai megítélése alapvetően kedvező, bizonyos területeken eltér a nemzetközi képtől. Összességében a dolgozat arra kereste a választ, hogyan tud a BMW versenyképes maradni a prémium szegmensben a változó piaci kihívások közepette.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A nők szerepe a gazdaságbanBarna, Krisztina; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom témája a nők szerepe a gazdaságban, mely téma közel áll hozzám pályakezdő nőként. Első lépésként célkitűzéseim közé tartozott a szakirodalmak segítségével megvizsgálni a nők munkaerőpiaci helyzetét, kitérve a női vezetők helyzetére. Az anyag és módszer részben primer kutatásom során készítettem egy mélyinterjút egy női vezetővel, melyben kitértem az őket ért nehézségekre. A kutatásom másik eszköze a kérdőív volt, amelyet 203 fő töltött ki. Kérdéseim közül kiemelném a nők és férfiak között még ma is jelenlévő bérszakadék témáját, valamint az otthoni munkamegosztást, amelyek nagyban befolyásolják a nők munkaerőpiaci helyzetét. Dolgozatom végén a szerzett információk alapján levontam a kapcsolódó következtetéseimet és megfogalmaztam javaslataimat a témát illetően.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Apple sikersztoriPente, Krisztián Gábor; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomat az Apple vállalat értékesítési tevékenységéről írtam. Dolgozatomban, megvizsgáltam a vállalat fő tevékenységeit, egészen a gyártástól az eladásig, elemeztem az Apple vállalat és a konkurens vállalatok piaci pozícióját. Marketing szempontból megvizsgáltam milyen stratégiát folytat a cég, és ez miben tér el a többi hasonló cég marketingjétől. Dolgozatomból megismerhetjük hogyan épült fel napjaink egyik meghatározó IT cége, milyen marketing eszközöket alkalmaznak, és hogyan értékesítik világmegváltó termékeiket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Balanced Scorecard bevezetésének előkészítése a Kazánház Egyetemi KlubnálSzilágyi, Péter; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatom témájául a Kazánház Egyetemi Klub controlling rendszerének kialakítását választottam, amelyben a Balanced Scorecard kialakítása az elsődleges cél. A szakirodalmi áttekintés fejezetben bemutatom a controlling kialakulását, szemléletmódját, és magát a folyamatát. Leírom a controlling két típusa, a stratégiai és az operatív controlling közötti különbséget. A Balanced Scorecard vállalatirányítási és teljesítménymérési modellt is részletesen bemutatom. Az eredmények és azok értékelése fejezetben meghatározom a klub stratégiáját a külső és belső környezetelemzés segítségével. Ezután a Balanced Scorecard kialakításának előkészítését viszem véghez, melyben minden nézőponthoz meghatározom a klub működésének elősegítéséhez szükséges mutatókat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Campus Fesztivál fejlesztési lehetőségei hazai zenei fesztiválok összehasonlítása alapjánBálint, Valentin Balázs; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájaként a Campus Fesztivált és a benne rejlő fejlesztési lehetőségeket választottam az alapján, hogy összehasonlítottam más hazai zenei fesztiválokkal. Meggyőződésem, hogy a Campus Fesztivál jelentős, pozitív gazdasági hatással bír Debrecen városára, amit lehetőség szerint igyekeztem jelen dolgozatom kutató és elemző munkájával is alátámasztani.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Danubius Hotels Group, mint kiemelkedõ szállodalánc és márkatermékeinek vizsgálataPapp, Martina Júlia; Popovics, Péter; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA dolgozatom témája a Danubius Hotels Group tagszállodájának és márkatermékeinek megismerése volt, magára arra voltam kíváncsi vajon befolyásoló tényező-e hogy egy szálloda a Danubius lánc tagja, valamint kerestem a választ arra is, hogy milyen véleménnyel vannak a válasza dók a márkatermékekkel kapcsolatban, a szolgáltatás minőségével kapcsolatban is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Debreceni lakásárak alakulása és ennek okai a 2015 és 2023 közötti időszakbanSzűcs, Kende; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom témája a debreceni lakásárak alakulása és ennek okai. Az árak alakulásán túl a mögötte rejlő okok feltárását céloztam meg. Ennek keretében megvizsgálom, hogy milyen hatással vannak a debreceni ingatlanárakra a városba érkező külföldi beruházások, infrastruktúra fejlesztések, az infláció, a kormány lakáspolitikája. Ezeken kívül az ingatlanbefektetések helyzetét, valamint a jövedelmek és ingatlanárak alakulásának eltérést tárgyalom a dolgozatban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Debreceni Utazási Vásár ismertsége és felhasznált marketingkommunikációs eszközök szerepeRozgonyi, Klára; Popovics, Péter; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA szakdolgozatom célja az volt, hogy a Debreceni Utazási Vásár ismertségének, felhasznált marketing eszközöknek a szerepét felmérjem, ehhez primer és szekunder kutatást is végeztem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Elektronikus kereskedelemKárolyi, Tamás; Popovics, Péter; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarSzakdolgozatom az elektronikus kereskedelemről, az online marketingről, a webáruházak által használt különböző marketing fogásokról, valamint arról szól, hogy ezek milyen hatással vannak a fogyasztókra. Szakdolgozatomban olyan konkrét javaslatok teszek, melyekkel tovább javítható a használt online marketing, melyekre felkapják a fejüket a vásárlók.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Factorybase.eu Tanácsadó és Szolgáltató Kft. üzleti terveNagy, Nándor; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA diploma dolgozatban a Facetorybase.eu Tanácsadó és Szolgáltató cég teljes üzleti tervét mutatom be. A cég fő célja egy olyan online gyárkutatási adatbázis létrehozása amelyben bárki könnyedén böngészhet és találhatja meg a számára legjobb alvállalkozót. A dolgozatban teljesen bemutatom az online rendszer működését és szolgáltatásait. Továbbá a dolgozat tartalmazza az üzleti terv minden egyes részét ami egy kezdő vállalkozástól elvárható.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fiatalok bankválasztási szokásait befolyásoló tényezők vizsgálata, esettanulmány az OTP Bank marketingtevékenységérőlFeke, Diána; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban az OTP Bank marketingtevékenységét vizsgáltam. Legfőképpen arra a kérdésre kerestem a választ, hogy az emberek, mi alapján döntenek egy adott bank mellett. Van-e benne szerepe a marketingnek, vagy csak szimplán a kedvezőbb feltételek vagy a család, ismerősök befolyása dönt. Bemutatom, hogy a kezdetektől egészen mostanáig, hogyan változott a marketing a vállalat életében, illetve betekintést nyújtok az olvasó számára, a cég jelenlegi arculatának kialakulásába. Kérdőívet készítettem az ügyfelek körében, illetve megkérdeztem az OTP Bank Nyrt. Északkelet-magyarországi Régió marketing szakértőjét, hogy ő hogyan értékeli a marketingkommunikációt az OTP Banknál, mik a tapasztalatai ezek hatékonyságról, illetve melyik területre fordítanak nagyobb figyelmet.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztó részvétele a reklámozásbanTóháti, István; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarHogyan viszonyul az átlagember a reklámhoz. Manapság egyre nő a reklámkerülés, mégis néhány reklám áttör ezen és óriási megtekintésre tesz szert. Ami még fontosabb a rengeteg megtekintésre az internetes illetve személyes megosztások útján tesz szert, melyet maga a fogyasztó végez. Dolgozatom a szájreklám, illetve vírusreklámok működését és hátterét vizsgálja, valamint a fogyasztó mekkora mértékben döntheti el egy reklám és márka ismertségét, megítélését és sikerét. Dolgozatom megmutatja, hogy a fogyasztó nem csak passzív elszenvedője a reklámoknak, az internet segítségével maga is alakíthatja a reklámozók tevékenységét, a reklámozás demokratizálódását is felvetve kibocsátó és befogadó között.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fogyasztói magatartás az új és használtautó piaconTóth, Miklós; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban bemutattam, hogy az autópiac hogyan alakult az 1980-as évektől egészen napjainkig, milyen új és használt autó vásárlási szokások voltak a jellemzőek a fogyasztókra. Ezek után kitértem különböző marketingstratégiákra, hogy mégis mi alapján választanak fogyasztói piacot az autógyártók vagy éppen mi alapján dolgoznak ki marketingtervet egy bizonyos piac lefedésére. Kitértem a marketing mixre is, hogy ott milyen szerepek és milyen döntések befolyásolják az új autópiac alakulását. Rávilágítottam arra az embereket, hogy racionálisabb egy fiatalabb használtautót megvásárolni mint egy vadonatújat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A folyamatok fejlesztésének elmélete és gyakorlata az NI Hungary Kft. HR osztályánBogdán, Mihály; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA lean menedzsment rendkívül népszerű kutatási terület. Hazai és nemzetközi szakirodalma folyamatosan bővül, gyarapszik. A dolgozatom elkészítése során arra törekedtem, hogy ezt a széles palettát minél részletesebben ismertessem. Manapság a folyamatos fejlesztés alapvető részét képezi több vállalat életének is, nincs ez másként az általam vizsgált vállalatnál, az NI Hungary Kft.-nél sem. A folyamatos fejlesztés elvét elsősorban a termelés területén alkalmazzák, de fokozatosan kiterjesztették az irodai területekre is. Az általam állított hipotézisek vizsgálatára kérdőíves felmérést végeztem a munkavállalók körében és szakmai interjút is készítettem az NI-nál dolgozó két vezetővel. A kutatási eredmények kiértékelését követően fogalmaztam meg a következtetéseimet, és tettem meg fejlesztési javaslataimat. Bízom benne, hogy sikerült olyan fejlesztendő területekre rávilágítani, melyek megoldását követően a vállalat hosszú távon profitálhat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A gazdasági válság hatásának pénzügyi elemzése és bemutatása egy konkrét gépipari vállalkozás működésén keresztül 2007-2011 közötti időszakba(2012-11-26T10:24:57Z) Nagy, Nándor; Popovics, Péter; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarDolgozatomban bemutatom a 2007-es pénzügyi világválság hatását egy gépipari vállalkozás elemzésén keresztül. Az elemzést vagyoni, pénzügyi illetve jövedelmezőségi mutatók segítségével hajtom végre. Továbbá összehasonlítom a vállalat válságkezelő stratégiájánák hatékonyságát az egyéb cégek eredményeivel. Végül javaslatokat tettem, hogyan lehetne még eredményesebbé tenni a válságból való kilábalást.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A gazdasági válság hatásának vizsgálata konkrét vállalkozások esetén(2010-12-07) Egri, Nikolett; Popovics, Péter; Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Hatékony vezetési stílus és motivációs eszközökSzabó, Franciska; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a vezetési stílusok és a motiválás kérdésköre. Megvizsgáltam, hogy a vezető személye és motivációs eszközei hogyan befolyásolják a munka hatékonyságát. Azzal kapcsolatban, hogy a jó vezető elsajátíthatja-e ezt a készséget, vagy születni kell rá azt a következtetést szűrtem le a megkérdezettek és saját véleményem alapján, hogy jó, ha az ember bizonyos tulajdonságokkal születik, de mindenképp képeznie és fejlesztenie kell magát, különben nem lesz hatékony. Arra is kerestem a választ, hogy milyen vezetői stílusok léteznek, szakdolgozatom erre is kitér, viszont a leginkább a motiválás leghatékonyabb módszereit kívántam feltárni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A hazai online csomagküldő cégek összehasonlító elemzéseBács, Júlia; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomnak a fő célja az volt, hogy felmérjem, hogy a Magyar Posta, mint csomagküldő cég manapság is a legelterjedtebb, közkedveltebb csomagküldési forma közé tartozik-e. Szerettem volna felmérni, hogy mennyire ismerik és mennyire van jelen az emberek életében az online csomagküldés, a futárszolgálatok igénybevétele, valamint hogy a csomagküldés terén mik azok a feltételek, amiknek teljesülnie kell ahhoz, hogy az ügyfél az adott futárszolgálat által nyújtott szolgáltatást vegye igénybeTétel Korlátozottan hozzáférhető A hibridkukorica vetőmagtermesztés- és feldolgozás technológiája, és a feldolgozás során képződő kukorica léha hasznosításának gazdaságossági vizsgálata a Monsanto Hungária Kft.-nélKocsordi, László Márk; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA hibridkukorica vetőmagtermesztés- és feldolgozás technológiája, és a feldolgozás során képződő kukorica léha hasznosításának gazdaságossági vizsgálata a Monsanto Hungária Kft.-nélTétel Korlátozottan hozzáférhető A Hoya Szemüveglencse Gyártó Zrt. működésének értékelése egy Balanced Scorecard modell segítségévelBajnai, Péter; Popovics, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom célja a Balanced Scorecard modell, vagyis a kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer bemutatása, majd annak gyakorlati alkalmazásának megtervezése volt. A controlling, a teljesítménymenedzsment és a stratégiai tervezés szakirodalmi áttekintése után megvizsgáltam a használt controlling eszközt, a BSC-t. Primer és szekunder kutatások alapján bemutattam a vizsgált vállalatot, a Hoya Szemüveglencse Gyártó Magyarország Zrt.-t, valamint annak versenykörnyezetét, iparágának főbb jellemzőit. Kutatásaim eredményeként meghatároztam a vállalat stratégiai célkitűzéseit, és felvázoltam egy lehetséges Balanced Scorecardját, amely alapján javaslatokat a tettem a működés jövőbeli javítására.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »